رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 366775

«فملی» قدرتمندانه به بورس بازگشت

رشد 21 درصدی قیمت سهام شرکت مس

مس پرس: امروز، نماد «فملی» در بازار بورس با بازگشت از مرخصی به علت افزایش 28 درصدی سود سال مالی اسفند 96 با استقبال و هجوم خریداران مواجه شد که به رشد حدود 21 درصدی قیمت سهم انجامید.

div>رشد 21 درصدی قیمت سهام شرکت مس

به گزارش مس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین، پنجمین روز رالی صعودی فتح قله‌های جدید بورسی در حالی پیگیری شد که در ابتدای بازار با افزایش فشار فروش و هیجانی شدن سمت عرضه، شاهد تغییر رنگ شاخص کل بعد از چهار روز بودیم و نماگر اصلی بازار تا منفی 35 واحد کاهش یافت. اما در ادامه با حمایت حقوقی‌ها بازهم سمت تقاضا تقویت شد و موجب افزایش شاخص کل تا کانال 96 هزار واحد شد.
امروز بازهم شاهد اقبال سهم‌های دلاری که سرآمد آن گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی هستند بودیم. این حرکت رو به رشد گروه برخلاف افت قیمت‌های جهانی صورت گرفت. در معاملات امروز بیشتر نمادهایی موردتوجه خریداران قرار گرفتند که از رشد قیمت‌ها در چند روز گذشته جامانده بودند.
نماد ذوب با صف خریدی به ارزش 25 میلیارد تومان پرچم‌دار گروه فلزات اساسی بود. در دو روز گذشته نیز شرایط معاملات سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان به همین منوال بود اما دیروز پس از گذشت ساعات ابتدایی معاملات و صف کشیدن خریداران برای این نماد انتظار توقف به‌منظور شفاف‌سازی رشد بیش از20 درصد می‌رفت که باعرضه شدید مواجه شده و قبل از اتمام ساعت بازار به تعادل رسید.
اما یکی از مهم‌ترین نکات بازار امروز بازگشت فملی از مرخصی پس از تعدیل 28 درصدی بود. ملی مس پس از بازگشایی با هجوم خریداران مواجه شد که به رشد حدود 21 درصدی قیمت سهم انجامید. با توجه به تعدیل حدود 28 درصدی اخیر شرکت تا حدودی شرایط فعلی معاملات این نماد دور از انتظار نبود. با این حرکت رو به بالای نماد فملی سقف قیمتی جدیدی را برای خود در محدوده 350 تومان بنا کرد. همین امر سبب افزایش 933 واحدی شاخص در لحظات پایانی بازار شد.
از سوی دیگر دومین نماد تأثیرگذار بر شاخص کل، معاملات مثبت فولاد بود که نهایتا منجر به رشد 211 واحدی دماسنج بازار شد. اما خبر موثر در اقبال امروز به فولاد عرضه 1.5 درصدی سهام این شرکت توسط وامید است. روز گذشته سرمایه‌گذاری امید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در تاریخ سوم تیر قصد واگذاری بیش از یک میلیارد سهم از فولاد در قیمت 450 تومان دارد. این در حالی بود که قیمت تابلوی روز گذشته فولاد 375 تومان ثبت‌شده بود. همین موضوع سبب تشکیل صف خرید در ابتدای ساعت معاملاتی امروز شد و نهایتا فولاد به دلیل رشد بیش از 20 درصد در پنج روز کاری متوقف شد. در این بین با وقفه دوساعته، نماد وامید نیز صف خرید بیش از 40 میلیونی را تجربه کرد.

گفتنی است سرمایه‌گذاری امید 75 میلیارد سهم از فولاد مبارکه به قیمت 153 تومان در پرتفوی خود دارد که با فازیش قیمت‌های اخیر فولاد، سود قابل توجهی نصیب وامید خواهد شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها