رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 366782

مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو:

کارخانه تغلیظ مس درآلو تا دو سال آینده به‌ بهره‌برداری میرسد

مس پرس/ مهندس «عطاءالله شمس‌الدینی» مدیر طرح توسعه معدن مس درآلو گفت: پیش‌بینی می‌شود شروع بهره‌برداری آزمایشی از این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال 99 باشد که بعد از 6 ماه بهره‌برداری آزمایشی، به ظرفیت اسمی 100 هزار تن کنسانتره خواهد رسید.

div style="margin-right:2px">
 کارخانه تغلیظ مس درآلو تا دو سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش مس پرس، شمس‌الدینی با اشاره به میزان ذخیره معدن مس درآلو گفت: بر اساس آخرین تخمین ذخیره انجام‌شده با استفاده از اطلاعات 124 گمانه اکتشافی و با استناد به گواهی کشف معدن میزان ذخیره قطعی زمین‌شناسی کانسار درآلو در عیار حد 0/2 درصد در حدود 228 میلیون تن با عیار مس متوسط 0/35 درصد است.
وی تصریح کرد: از این میزان ذخیره در حدود 153 میلیون تن آن با عیار متوسط مس 0/39 درصد، قابل معدنکاری است که نسبت باطله برداری (Waste/Ore) کنونی معدن در حدود 0/6 است که در مقایسه با سایر معادن تحت تملک شرکت ملی صنایع مس ایران، معدن درآلو از نسبت باطله برداری پایین‌تری برخوردار است.
شمس‌الدینی افزود: عملیات پیش باطله برداری معدن درآلو از نیمه دوم سال 89 شروع شد و هم‌اکنون با برداشت حدود 28 میلیون تن باطله برداری، معدن آماده ارسال سنگ سولفوری به کارخانه است.
مدیر معدن مس درآلو در خصوص راه‌اندازی کارخانه تغلیظ درآلو گفت: حدود دو سال پیش مدارک مهندسی پایه (Basic) توسط مشاور کارخانه و با همکاری شرکتFLSmidth تهیه شد و بر اساس آن اسناد قرارداد EPC برای طرح احداث کارخانه تکمیل شد که درنهایت در نیمه اول سال 95 عملیات احداث کارخانه تغلیظ درآلو به پیمانکار EPC واگذار شد و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود 40درصد است.
شمس‌الدینی با اشاره به رویکرد کنونی مدیریت شرکت مس در پیشبرد هرچه سریع‌تر معادن جدید شرکت مس گفت: در شرایط کنونی، مدیریت جدید شرکت مس روی راه‌اندازی معادن جدید و رسیدن به تولید کنسانتره بیشتر تأکید دارند که نشان از توان مدیریتی بالا و نگرش وسیع ایشان است؛ چراکه راه‌اندازی معادن جدید و متوسط به‌درستی این نوید را می‌دهد که تولید سال‌های آینده شرکت مس افزایش ‌خواهد داشت و به دنبال آن ارزش افزوده بالایی برای شرکت مس ایجاد خواهد شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها