رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 628451

طالبان دستش با اسراییل در یک کاسه است

ساعت 24 - روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشته است: دروغ دیگرطالبان ادعای خصومت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است در حالی که با این هر دو روابط پشت‌ پرده دارند و آمریکا هر هفته 40 میلیون دلار به طالبان کمک می‌کند و این گروه تروریستی تکفیری، از آغاز تاسیس تاکنون حتی یک تیر به سوی اسرائیل شلیک نکرده و اسناد روابطش با رژیم صهیونیستی نیز فاش شده است.

در این سرمقاله بر حق ایران برای ساخت دیوار مرزی با افغانستان تاکید شده و آمده است : جهات مختلفی که باعث می‌شوند حکومت خودخوانده طالبان حق نداشته باشد خواهان توافق دو کشور در زمینه انسداد مرزهای ایران شود، به دو دسته داخلی و بین‌المللی تقسیم می‌شوند. در زمینه داخلی، یکی از این جهات اینست که حکومت طالبان حتی از نظر مردم افغانستان نیز قانونی و مشروع نیست. گروه طالبان با یک کودتا و با تکیه بر اسلحه از یکطرف و تبانی با آمریکا به قدرت رسیده و تاکنون که دو سال و نیم از این کودتا گذشته حتی یکبار هم به آراء مردم مراجعه نکرده است. مردم افغانستان در دو سال و نیم گذشته به شکل‌های مختلف نارضایتی خود از سلطه طالبان بر کشورشان را اعلام کرده‌اند و در نامشروع بودن حکومت این گروه هیچ تردیدی وجود ندارد. جهت دیگر، ناامنی موجود در افغانستان است. ادعای سخنگوی حکومت خودخوانده طالبان که گفته اکنون افغانستان امن است، یک دروغ بزرگ است. انفجارهای پیاپی در مراکز عمومی و عبادی، ترورهای متعدد و درگیری‌ها در نقاط مختلف این کشور روشن‌ترین دلایل فقدان امنیت در افغانستان هستند. گزارش هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل که اعلام کرد حدود 30 گروه تروریست در افغانستان مستقر شده‌اند و در پناه طالبان فعالیت می‌کنند، بهترین گواه بر دروغ بودن ادعای سخنگوی حکومت خودخوانده طالبان مبنی بر امن بودن این کشور است. در بخش بین‌المللی، یکی از جهاتی که به طالبان اجازه نمی‌دهد خواهان توافق دو کشور برای تصمیم‌گیری درباره انسداد مرزها شود اینست که طبق قوانین بین‌المللی هر کشوری حق دارد درباره انفتاح یا انسداد مرزهایش با کشور همسایه تصمیم بگیرد کمااینکه طرف مقابل نیز دارای همین حق می‌باشد. جهت دیگر اینست که بر فرض اینکه در قوانین بین‌المللی الزامی برای توافق در نظر گرفته شده باشد، حکومت خودخوانده طالبان از آن محروم است.

چنین حقی در صورت اثبات متعلق به دولت‌های مشروع و به رسمیت شناخته شده توسط دولت‌ها و مجامع بین‌المللی است نه حکومتی که از ریشه نامشروع است، هیچ کشوری آن را به رسمیت نمی‌شناسد و مجامع بین‌المللی نیز برای آن جایگاه و رسمیتی قائل نیستند. جهت سوم که به ایران مربوط می‌شود اینست که در دو سال و نیم گذشته که از شروع سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، ناامنی‌های زیادی از داخل این کشور به نقاط مختلف ایران منتقل شده که در مواردی به کشته شدن افراد زیادی منجر گردید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها