رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 136

کارنامه دولت از نگاه بدنه اصلاح‌طلبان

محمد صادق جنان صفت

کارنامه یک ساله دولت یازدهم را می‌توان از زاویه‌های گوناگون واکاوی و به آن نمره داد. حسن روحانی به عنوان یک مبارز سیاسی در فرآیند انتخابات یازدهم وعده‌ها و شعارهایی داده است که می‌تواند با عملکرد دولت یازدهم مقایسه شود و میزان تحقق و کامیابی دولت به دست آید.

كارنامه دولت از نگاه بدنه اصلاح‌طلبان
div align="right">علاوه بر اين، حسن روحاني در روز معرفي كابينه يازدهم به مجلس نيز وعده‌ها و برنامه‌هايي ارائه كرد كه راهي براي ارزيابي كاميابي يا ناكامي دولت يازدهم براي علاقه‌مندان باز مي‌كند.

بررسي برنامه‌هاي اقتصادي سال ۱۳۹۳ در روز ارائه لايحه بودجه يك روز ديگر براي واكاوي برنامه و كارنامه

دولت به حساب مي‌آيد.يكي از شاخص‌هاي بسيار با اهميت در ارزيابي كاميابي يا ناكامي دولت‌ها از جمله دولت حسن روحاني، ميزان توفيق دولت در جذب بدنه جامعه روشنفكري ايران است. اين يك واقعيت سرسخت و انكارناشدني است كه بدنه و جريان عمومي روشنفكري كه انديشه‌هاي اصلاح‌طلبي پس از سال‌هاي جنگ را ترويج كرده است معياري براي اندازه‌گيري كاميابي يا ناكامي دولت‌ها به حساب مي‌آيد. آيا دولت يازدهم را با اين شاخص بسيار مهم مي‌توان دولتي كامياب تلقي كرد؟ به نظر مي‌رسد در اين باره ترديدهاي جدي وجود دارد. بدنه و جريان عمومي روشنفكري اصلاح‌طلبي تمايل زيادي براي حمايت از دولت يازدهم ندارد. اين استنباط وجود دارد كه دولت يازدهم در تحقق برخي از شعارهاي ارائه شده در جريان مبارزات انتخاباتي خود به ويژه آن بخش از وعده‌هايي كه مرتبط با جامعه مدني است اهتمام كافي به خرج نمي‌دهد.

تجربه نشان داده است حتي اگر سران احزاب و گروه‌هاي سياسي نيز دل به دولت يازدهم داده باشند اما جريان عمومي و عقبه و بدنه روشنفكري احساس مي‌كند دولت يازدهم مي‌توانست و مي‌تواند درباره احياي جامعه مدني تلاش برنامه‌ريزي شده بيشتري داشته باشد و همه نيروهاي خود را در حوزه سياست خارجي و اقتصاد متمركز نكند.

در حوزه اقتصاد نيز اگر توزيع سبد كالا و برخي تصميم‌هاي شتابزده بروز نمي‌يافت روشنفكران دلگرم‌تر بودند. به نظر مي‌رسد دولت يازدهم درباره نكته ياد شده در اين نوشته بايد كندوكاو كرده و دلايل بي‌رغبتي جريان عمومي اصلاح‌طلبي از دولت را به طور عام بررسي كند.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها