رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 202119

مهم ترین مزیت های طب سنتی بر طب مدرن

1. علمی است که در مورد بدن انسان، طبایع مختلف، مزاج های گوناگون، اثر داروهای گیاهی با مزاج های مختلف و گاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی ها و خوراکی ها بحث می کند.

1. علمی است که در مورد بدن انسان، طبایع مختلف، مزاج های گوناگون، اثر داروهای گیاهی با مزاج های مختلف و گاهی اوقات جراحی و مزاج فصول و نوشیدنی ها و خوراکی ها بحث می کند.
2. در این علم علل بیماری ها و سپس درمان توسط داروهای مختلف گیاهی و انواع معجون ها، خوراکی ها، نوشیدنی ها و بعضی مواقع توسط جراحی بیمار را درمان می کنند.
3. امروزه هزینه های درمان در این طب نسبتاً زیاد است.
4. این طب از داروهای گیاهی و حیوانی و معدنی استفاده می کند.
5. حجامت، بادکش و فصد نیز در این طب وجود دارد.
6. شناخت و تشخیص بیماری ها از طریق نبض، ادرار، مدفوع و علائم بالینی بیمار انجام می شود.

مهم ترین مزیت های طب سنتی بر طب مدرن عبارتند از:

الف. شیوه ی دفع کنندگی نه رفع کنندگی:

شیوه ی درمانی طب سنتی، شیوه دفع کنندگی است، بر خلاف طب جدید که معمولاً شیوه ی درمانی رفع کنندگی دارد. اصول طب سنتی مانع از مریض شدن می شود، در حالی که اصول طب جدید بیشتر به درمان مرض واقع شده اختصاص دارد.

ب. درمان علت ها نه معلول ها:

طب سنتی به درمان علت ها می پردازد، در حالی که طب جدید بیشتر به عوارض و معلول ها توجه دارد. طب سنتی درمان بیماری را به تعدیل درون انسان حوالت می دهد، در حالی که طب جدید بیشتر به درمان مرض واقع شده اختصاص دارد.

پ. درمان علت ها نه معلول ها:

طب سنتی به درمان علت ها می پردازد، در حالی که طب جدید بیشتر به عوارض و معلول ها توجه دارد. طب سنتی درمان بیماری را به تعدیل درون انسان حوالت می دهد، درحالی که طب جدید بیشتر به دنبال هماهنگ کردن انسان با بیرون است.

ج. شیوه ی درمانی اقلیمی نه جهانی:

شیوه ی درمانی طب سنتی اقلیمی و جزئی است، برخلاف طب جدید که داروها و نسخه های آن عمومی و جهانی پیچیده می شوند.

د. داروهای گیاهی نه شیمیایی:

از آن جا که داروهای طب سنتی اغلب گیاهی و طبیعی است، حتی در صورتی که طبیب نتواند درد و بیماری را به طور صحیح مورد شناسایی قرار دهد، باز هم استفاده آن داروها ضرر و درد مضاعفی برای بیمار ایجاد نمی کند، اما در طب جدید که بسیاری از داروهای آن شیمیایی است، در صورت عدم تشخیص صحیح بیماری، استفاده دارو درد بیمار را مضاعف خواهد کرد.
به همین علت بسیاری از مردم از طب جدید ناامید شده و به طب سنتی روی آورده اند. « آمار تخمینی نشان می دهد که آمریکایی ها هر سال در حدود 13 میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای استفاده از معالجه و معاینه ی روش های سنتی پزشکی پرداخت می کنند؛ زیرا معتقدند روش های جدید قادر به درمان بیماری آن ها نیست. »

پزشکی مدرن یا جدید

1. علمی است که بدن انسان را به طور سلولی مورد بحث قرار می دهد.
2. این طب وابستگی شدیدی به انواع داروهای شیمیایی دارد، از جمله در این طب علل خیلی از بیماری ها مشخص و معین نیست!
3. این طب بیشتر با معلول مبارزه می کند و بیمار ممکن است بارها و بارها تن به انواع داروها و آزمایش ها و جراحی های مختلف دهد. این طب بدون دارو و آزمایشگاه کار آیی چندانی ندارد، ضمناً هزینه ی آن نیز بسیار بالاست!
4. در این طب بیماری های رنگارنگی بر اثر استفاده از دارو ایجاد می شود که قابل تشخیص و درمان نیست.
5. در مجموع این طب عملاً آن اندازه که ادعا داشت، موفق نبوده است و به همین دلیل انواع طب جایگزین به وجود آمده یا احیا شده اند. بیماری های یا تروژنیک این روش هم کم نیست.
6. در این طب درمان ها بیشتر، درمان علائمی است تا علمی و استدلالی.
7. در این طب غذا را چندان مؤثر در درمان یا علل بیماری ها نمی دانند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها