رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 204766

مشکلات سلامتی و شرایط نگهداری سگ ژرمن شپرد

مشکلات کپل ( باسن) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.

h2>مشکلات سلامتی

مشکلات کپل ( باسن) و آرنج در آنها شایع است بنابراین قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری اطمینان حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری

برای زندگی در آپارتمان مناسب است به شرطی که به آن اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود. در داخل خانه آرام است اما یک حیاط بزرگ برای زندگیش مناسب خواهد بود.
به برس کشیدن روزانه نیاز دارد ، تمرین و تحرک بدنی بسیار زیاد و بیش از همه نیاز به کاری برای انجام دادن دارد.

فعالیت بدنی

فعالیت و جست و خیز رادوست دارد. گاهی اوقات به تعلیم و آموزش علاقه نشان می دهد و از کشتی گرفتن و مبارزه لذت می برد.

طول عمر

حدود 13 سال.

آراستن

ریزش مو در این نژاد خصوصاً در فصل ریزش مو زیاد می باشد. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد. شستشوی دو بار در سال کافی است تا از خشک شدن و از بین رفتن روغن طبیعی پوست جلوگیری شود.

تاریخچه

در بین سگهای قدیمی گله و مزارع و همچنین از جمله ملازمان و همراهان انسان طی قرون گذشته این نژاد توسعه بسیار زیادی یافته است. ژرمن شپرد توانست از سال 1914 از آلمان به بسیاری از نقاط جهان انتقال یابد.
نام این نژاد در زبان آلمانی "Deutscher Schaferhund" - در زبان انگلیسی "German Shepherd"
در فرانسه "Berger allemande" و "Chien loup" و در زبان ایتالیایی به آن "Pastore Tedesco" می گویند که تمامی این اسامی به معنی چوپان آلمانی است. این نژاد را با نام آلساتیان نیز می شناسد. در مورد منشا پیدایش این نژاد نظریه های مختلفی وجود دارد و به اعتقاد برخی از پرورش دهندگان، این نژاد نتیجه آمیزش گونه های مختلف سگهای گله آلمانی است و برخی نیز آن را حاصل آمیزش سگ گله با گرگ می دانند. به عقیده برخی محققان، در اوایل دهه 1900 یک افسر شوالیه ارتش آلمان به نام ماکس فون استفان در یک برنامه پرورش سگ، نژادهای مختلفی از سگ های محلی چوپان و نگهبان را ترکیب کرده و این نژاد را بوجود آورده است. ولی به یقین و بدون در نظر گرفتن منشا پیدایش آن، اولین بار در سال 1882 در شهر هانور آلمان، اولین سگ ژرمن شپرد با موی بلند به نمایش گذاشته شد و در سال 1889، اولین نمونه مو کوتاه این سگ، با خصوصیات سگهای فعلی این نژاد در عملیات امداد و نجات صلیب سرخ و نیروی پلیس، بعد از جنگ جهانی اول باز می گردد. این سگ، اصالتا یک سگ چوپان است که در طی سالها نگهداری و پرورش، به قابلیتهای عملیاتی زیادی دست پیدا کرده است.

گروه

سگهای کاری - چند منظوره- سگهای نگهبان ، سگهای آموخته با تفنگ

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها