رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 204891

تاریخچه و خصوصیات نژادی سگ باکسر

منشاء پیدایش سگ نژاد باکسر به قرن ۱۶ میلادی در سال ۱۸۵۰ میلادی به شهر مونیخ در کشور آلمان باز می گردد. نژاد باکسر از آمیزش نژاد بولن بیسر ماستیف (bullendeissermastiff) و نژاد بولداگ (bulldog) به دست آمده است. نام باکسر نیز برای این نژاد از حالت جنگیدن او که به مانند “موشت زنها” و “بوکسرها” از پنجه های جلویی خود استفاده می کند ، گرفته شده است.

dir="RTL">منشاء پیدایش سگ نژاد باکسر به قرن ۱۶ میلادی در سال ۱۸۵۰ میلادی به شهر مونیخ در کشور آلمان باز می گردد. نژاد باکسر از آمیزش نژاد بولن بیسر ماستیف (bullendeissermastiff) و نژاد بولداگ (bulldog) به دست آمده است. نام باکسر نیز برای این نژاد از حالت جنگیدن او که به مانند “موشت زنها” و “بوکسرها” از پنجه های جلویی خود استفاده می کند ، گرفته شده است.

از نسل های اولیه نژاد سگهای باکسر در شکار گوزن و گراز استفاده می شد و از نسل دوم این نژاد در جنگ با بوفالوها به کارگرفته شد. در سال ۱۸۹۶ میلادی این نژاد به کمال رسید و اولین باشگاه سگ باکسر تاسیس گردید. باکسرها در ابتدا به خاطر شکل ظاهری صورتشان مورد تمسخر قرار می گرفتند ولی از سال ۱۹۲۵ میلادی مورد توجه و اقبال عموم قرار گرفت و روز به روز به طرافداران این نژاد محبوب افزوده شد.

BOXERبوکسور

BOXER باکسر

باکسر سگی بسیار پر جنب و جوش ، بازیگوش ، نیرومند و سرکش است که با آموزش اجتماعی شدن که از سنین تولگی باید انجام بپذیرد ، سرکش بودن وی قابل کنترل است. در طی سالیان متمادی تعقیرات زیادی در روحیه سرکش این نژاد ، از اجداد اولیه وی که سگهای جنگجو دوران قدیم تبت بودند صورت گرفته است ، به طوری که از باکسر سگی مهربان ، باهوش ، عاقل ، تربیت پذیر و علاقه مند به صاحب خویش و اعضای خانواده وی ساخته است. به جرائت می توان گفت باکسرها کودکان را به قدر پرستش دوست دارند ، همچنین نسبت به بانوان بسیار مهربان است و زود با آنها اخت می شوند. باکسرها به هیچ وجه به صاحب خود خشونت نمی ورزند و همیشه آماده دفاع از صاحب خود می باشند. از این رو به عنوان سگ خانواده و سگ محافظ شخصی مورد توجه و اقبال فرآوان است.

BOXERبوکسور

سگ باکسر BOXER

خصوصیات نژادی:

سگ نژاد باکسر دارای جثه متوسط ، بسیار نیرومند ، عظلانی ، قوی هیکل ، پر جنب و جوش و پرخاشگر است. در این نژاد بین سر و تنه ، تناسب ویژه ای بر قرار است ، سر نباید زیاد گوشتی و دارای چین و چروک های عمیق باشد. دماغ بزرگ و پهن و سوراخ های بینی باز و قابل مشاهدهاست. چشم ها به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره ، گوشها آویزان است که معمولاً جراحی شده و به صورت سیخ و بر افراشته قرار می گیرد. آرواره ها قوی و فک بالا به مراتب بیشتر از فک پایین به جلو متمایل است ، همچنین نباید در هنگام بسته بودن دهان زبان و دندانها قابل مشاهده باشد. گردن باکسر قوی و تنه چهارگوش است. دم حیوان بلند و باریک و برافراشته بوده که معمولاً به خاطر زیبایی جراحی و از مفصل دوم یا سوم قطع می شود. زیبایی حیوان بستگی زیادی به تناسب اندام وی و عضلات ورزیده که از زیر پوست مشهود است و همچنین هماهنگی خاصی که بین پوزه و جمجمه است ، دارد. پوزه مسطح و باید در حدود یک سوم طول سر از ناحیه نوک بینی تا پس سر و دو سوم پهنای جمجمه باشد.

پوشش بدن حیوان کوتاه ، براق ، نرم ، چسبیده و به رنگهای قهوه ای ، ببری با پوزه سیاه ، سفید یک دست ، سفید با لکه های قهوه ای ، حنایی روشن تا قهوه ای مایل به قرمز ، مخلوطی از سیاه و حنایی و قهوه ای تیره است.

اندازه و وزن در جنس نر ۵۷ تا ۶۳ سانتیمتر و ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم است.

اندازه و وزن در جنس ماده ۵۳ تا ۵۹ سانتیمتر و ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است.

طول عمر در این نژاد در حدود ۸ تا ۱۱ سال و در بعضی موارد تا ۱۴ سال هم می رسد.

تعداد توله ها در هر زایمان ۲ تا ۱۰ توله و به طور میانگین ۶ توله می باشد.

گروه نژادی: سگهای کاری.

دسته: سگهای ماستیف.

BOXER بوکسور

سگ باکسر BOXER

BOXER

توله های نژاد سگ باکسر BOXER

BOXER

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها