رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 204893

شرایط نگهداری و بیماری های سگ باکسر

سگ باکسر برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که شرایطی برای فعالیت جسمی وی در بخشی از طول روز فراهم شود. برای زندگی در منازل کوچکی که درای حیاط کوچکی می باشند که امکان بازی و فعالیت فیزیکی در ساعاتی در طول روز برای این نژاد فرآهم باشد ، بسیار مناسب است.

img alt="Bildergebnis für ‫سگ باکسر‬‎" src="http://www.celysvet.cz/fotky/bullmastif_28.jpg" />

شرایط نگهداری:

سگ باکسر برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که شرایطی برای فعالیت جسمی وی در بخشی از طول روز فراهم شود. برای زندگی در منازل کوچکی که درای حیاط کوچکی می باشند که امکان بازی و فعالیت فیزیکی در ساعاتی در طول روز برای این نژاد فرآهم باشد ، بسیار مناسب است.

BOXER

باکسر BOXER

آراستن:

به علت پوشش کوتاه و صاف بدن ، احتیاج به نظافت و تیمار زیادی ندارد ، بورس زدن روزانه و حمام در پایان هر فصل و یا مواقع لزوم به خصوص برای از بین بوردن چربی پوست توصیه می شود.

BOXER

بوکسور BOXER

کارایی

از این نژاد به عنوان سگ نگهبان، محافظ استفاده می‌شود و در گروه سگهای کاری قرار دارد.

بیماری

این نژاد مستعد بیماری روماتیسم است و با اینکه علاقه زیادی به تحرک دارد نباید در هوای سرد و بارانی برای پیاده روی برده شود.

باکسرهایی با داشتن خصوصیاتی مانند پرخاشگری، مهاجم بودن، ترس زیاد و غیر قابل کنترل بودن اجازه شرکت در مسابقات و نسل کشی را نیز ندارد

گروه:سگهای کاری
کشور: آلمان
زمان: 1800 میلادی
عملکرد: گارد، جنگ با گاو
عملکرد امروزی: همراه انسان، گارد،
اندازه و وزن نر: 57 تا 63 سانتی متر – 30 تا 40 کیلو گرم
اندازه و وزن ماده: 53 تا 59 سانتی متر – 25 تا 30 کیلو گرم
رنگ: قهوه ای، ببری با پوزه سیاه. مشکی. سفید با خالهای قهوه ای.
طول عمر: 8 تا 10 سال
باکسرسگی است با جذبه، پرانرژی و مهربان. بین سر و تنه تناسب ویژه‌ای برقرار است. دماغ بزرگ و سیاه، سوراخ‌های بینی باز. گوش‌ها: افراشته ( پس از جراحی) چشم‌ها: سیاه، صورت: گرد، قوی و عضلانی . تنه: چهارگوش، دم: بسیار کوتاه و افراشته( پس از جراحی) . پاهای جلو قائم و موازی.

حیوانی خوش‌خوی و باوفاست. کینه ‌توز نبوده و نیز میانۀ خوبی با بچه‌ها دارد.

به عنوان سگ پلیس،سگ نگهبان،سگ محافظ و نیز راهبر افراد نابینا از آن استفاده می‌شود. مهم‌تر این که به عنوان حیوانی دوست‌داشتنی و رفیقی صادق اهمیت ویژه‌ای دارد.سگی خوش‌ظاهر و بازیگوش است، ولی نسبت به غریبه‌ها محتاط است. از ورزش خوشش می‌آید و لازم است به طور منظم به پیاده‌ روی برده شود.

سلامت
• نگرانی عمده: کاردیومیوپاتی (نقص در عضله قلب)، تنگی آئورت، بیماری قلبی
• نگرانی کم اهمیت تر: پیچ خوردگی معده، تومور، مشکلات دیسک بین مهره ای، زخم قرنیه، کولیت
• گاهی دیده میشود: هیچ
• آزمایشات پیشنهادی: قلب، لگن
• نکته: حساس به گرما و بیهوشی (به ویژه آسپرومازین)، باکسر های سفید ممکن است کر باشند

به نظر میرسد این حیوان در ابتدا برای شکار گوزن و گراز وحشی به کار میرفته است. نام این حیوان از حالت جنگندگیش گرفته شده است زیرا وقتی می جنگد به مانند ورزش بوکس از دستها و پنجه های جلویی استفاده می کند. این حیوان سگی با اندامهای عضلانی و جمع و جور است . چهره ای گرفته با ابروانی گره خورده داشته و چین و چروکهایی در جلوی صورتش وجود دارد.فک پایین کمی از فک بالا بلندتر است . گوشها بلند و نیمه آویخته است که معمولا طی عمل جراحی زیبایی بریده شده و نوک تیز می شود. بینی سیاه رنگ و پهن با سوراخهای عریض می باشد. ارتفاع حیوان در نقطه جدوگاه در نرها 57 تا 63 سانتی متر و در ماده ها 53 تا 58 سانتی متر بوده و دارای وزنی بین 25 تا 32 کیلوگرم می باشند. رنگ بدن ممکن است بین زرد روشن تا حنایی تیره با پوزه سیاه باشد و یا مخلوطی از سیاه و حنایی باشد. البته بضی باکسرها تماما سفید هستند.پوشش بدن کوتاه و درخشان بوده و ممکن است لکه های سفید روی بدنش دیده شوند. با کودکان و خانمها سریع انس میگیرد و در صورتی که اآنها مورد حمله قرار گیرند به خوبی از آنها دفاع خواهد کرد. حیوانی هیجانی با خلق و خوی سرکش است ولی خوی سرکش او قابل کنترل می باشد. نیاز زیادی به بازی و ورزش دارد. هیچگاه در برابر صاحبش از خود خشونت نشان نمی دهد. در نزاع با سگهای مهاجم بسیار شجاع و نترس است. متوسط عمر آن 11 تا 12 سال است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها