رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 205456

آشنایی با موثرترین کرم های دور چشم

ناحیه پیرامون چشم ها دائماً در حال حرکت است. که این امر از هزاران بار به هم خوردن پلک ها درطول شبانه روز و نیز از چشمک زدن های ناشی از عوامل خارجی سرچشمه می گیرد. حرکات مکرر پلک ها ناحیه اطراف چشم ها را برای تشکیل چین و چروک مستعد می نماید و این روند با افزایش سن شدت می یابد. پوست اطراف چشم به سبب آن که از ظرافت بیشتری برخوردار است و در معرض نور شدید آفتاب و حرکات بسیار زیاد عضلات و ماهیچه های صورت قرار دارد، زودتر از سایر قسمت های صورت دچار چین و چرک می شود.

img alt="Image result for ‫علل بروز چروک دور چشم‬‎" src="http://files.namnak.com/users/zn/aup/9410/943_pics/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85.jpg" />

ناحیه پیرامون چشم ها دائماً در حال حرکت است. که این امر از هزاران بار به هم خوردن پلک ها درطول شبانه روز و نیز از چشمک زدن های ناشی از عوامل خارجی سرچشمه می گیرد. حرکات مکرر پلک ها ناحیه اطراف چشم ها را برای تشکیل چین و چروک مستعد می نماید و این روند با افزایش سن شدت می یابد. پوست اطراف چشم به سبب آن که از ظرافت بیشتری برخوردار است و در معرض نور شدید آفتاب و حرکات بسیار زیاد عضلات و ماهیچه های صورت قرار دارد، زودتر از سایر قسمت های صورت دچار چین و چرک می شود.

برای برطرف کردن چین و چروک های اطراف چشم از ورقه های نازک سیب زمینی استفاده نمایید. ورق های سیب زمینی را بعد از بستن چشم هانتان بر روی چروک های اطراف چشم قرار دهید و بهمدت 10-15 دقیقه به حالت آرامش باقی بمانید و بعد چشم ها را با آب ولرم بشوئید. برای رفع چین و چروک های اطراف چشم ماساژ نقش عمده ای بازی می کند. در ابتدا کرم ضد چروک زیر چشم مناسبی را به آرامی به اطراف چشمها بمالید و به آرامی با ضربه های پیاپی زیر چشم و کنار چشم بزنید و با انگشت اشاره، از گوشه خارجی چشم به طرف گوشه داخلی چشم ماساژ دهید سعی نمایید انگشت را درست روی خطوط چین ها بگذارید و حرکت دهید.

رهایی از چین و چروک اطراف چشم

برای رهایی از بروز چین و چروک اطراف چشم، هر روز صبح پس از شستن دست و صورت دو تکه پنبه یا پارچه نخی تمیز را با آب سرد مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه روی چشم ها بگذارید . بعد کرم ضد چین و چروک دور چشم را با آرامی و با ضربه های پیاپی آرام زیر چشم بمالید.

کرم ضد چروک زیر چشم (لانولین)

لانولین خالص 5 قاشق غذاخوری، یک شیشه کوچک روغن بادام شیرین، (روغن زیتون یا روغن کرچک)

لانولین را در ظرفی ریخته روی حرارت بخارآب قرار دهید. بعد روغن بادام را کم کم به آن بیفزایید آن قدر باید روغن اضافه گردد تا مخلوط زیاد رقیق نشود و غلظت کرم را داشته باشد. کرم آماده شده را در ظرف شیشه ای دردار بریزید این کرم را در هنگام ماساژ زیر چشم و مواقع دیگر می توان استفاده کرد زیرا بسیار تقویت کننده است و باعث رفع چین و چروک های حالتی ظریف می گردد. به جای رغن بادام می توان از روغن کرچک و یا روغن زیتون هم استفاده کرد.

کرم رفع چروک زیر چشم (گشنیز)

عسل 2قاشق غذاخوری، تخم گشنیز 2 قاشق غذاخوری، روغن زیتون 1 قاشق چایخوری، آب مقداری .

تخم گشنیز را کوبیده و داخل آب ریخته، روی حرارت بگذارید هنگامی که آب جوش آمد حرارت را قطع کرده بکذارید سرد شود محلول را صاف کرده و 3 قاشق غذاخوری از آن را به داخل عسل ریخته و روغن زیتون را هم اضافه نمایید و خوب هم بزنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و خوب مخلوط نمایید . کرم آماده شده را در ظرف دردار بریزید هر روز دو مرتبه از این کرم به زیر چشم مالیده و بعد از 15 دقیقه کرم را بشویید.

کرم ضد چروک زیر چشم (یاس)

گل یاس 1 استکان کوچک، روغن بادام شیرین 5 قاشق غذاخوری.

گل یاس را از گرد و غبار پاک کنید مادگی این گل هورمون های زیادی دارد. لذا از این لحاظ جایگزین هورمون های حیوانی در زیبایی شده است. گل یاس را در استکان یا شیشه ای بریزید و روغن بادام شیرین را بر روی آن بریزید بطوریکه روی گل ها را بپوشاند. به مدت 20 روز آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید. بعد آن را از صاف عبور دهید کرم به دست آمده جهت درمان پوستهای خشک و چروک دور چشم بسیار مفید می باشد.

ماسک رفع چروک زیر چشم زیتون

روغن زیتون 2قاشق غذاخوری، سفیده تخم مرغ 1 عدد.

در ابتدا سفیده تخم مرغ را به قدری بزنید تا کف کند سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را به زیر چشم ها مالیده و مدت 20 دقیقه صبر کرده، سپس با شیر و پنبه به آرامی ماسک دور چشم را پاک کرده و شستشو دهید.

علت سیاهی دور چشم چیست ؟

برای سیاهی دور چشم هم دلایل متعددی وجود دارد به طور کلی پوست اطراف چشم بسیار نازک است و با بالا رفتن سن شل تر و نازک تر می شود. به همین دلیل تیرگی رگهای پوست و عضلات با وضوح بیشتری دیده شده و حالت تیرگی دور چشم را موجب می شوند. وراثت از شایع ترین علل سیاهی دور چشم است. همچنین عوامل زمینه ای از قبیل کم خونی، بیماری های تیروئیدی، برخی بیماری های هورمونی و حساسیت های پوستی نیز موجب به وجود آمدن سیاهی در اطراف چشم می شود. سیاهی دور چشم با افزایش سن به تدریج بیشتر می شود. عواملی همچون خستگی، بی خوابی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهیانه زنان نیز نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم دارد. سیاهی دور چشم درمان قطعی صد در صد ندارد اما رسیدگی این مشکل را تا حدی کاهش می دهد.

کرم های مخصوص دور چشم تغییراتی را بر گردش عروق پوست پلک به وجود می آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری کرده باعث سیاهی دور چشم می شود ولی آن را از بین نمی برند.

ماسک رفع کننده کبودی زیرچشم

عسل 2قاشق غذاخوری، سرکه 1قاشق غذاخوری

عسل و سرکه را مخلوط کرده وخوب به هم بزنید.آنگاه آن را بزیر چشم و یا برروی لکه های صورت بمالید و به مدت20دقیقه در حالت دراز کش قرار گیرید. سپس صورت خود را بشویید. این ماسک برای از بین بردن کبودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند مفید باشد.

محلول رفع تیرگی زیرچشم

روغن زیتون 4قاشق غذاخوری، نمک آشپزخانه 4قاشق غذاخوری

روغن زیتون و نمک را درون ظرفی بریزید و آن قدر هم بزنید تا نمک کاملاً حل شود. آنگاه با دقت بسیار زیاد از مخلوط مورد نظر به زیر چشم ها بمالید بطوری که وارد چشم نشود. بعد از 10 دقیقه چشم ها را کاملاً بسته و صورت را بشویید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها