رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 207856

سامسونگ و کاشت درخت

ساعت24- شرکت تولید لوازم الکترونیکی و برقی خانگی و فناوری سامسونگ در ایران کمپین درختکاری براه انداخته که نام آن را“یادگاری تو به زمین "گذاشته است.

سامسونگ و کاشت درخت
div>

به گزارش ساعت 24 در این کمپین که با فیلم کوتاهی همراه است که لیلاحاتمی نیز در آن نقش آفرینی می کند قرار است بخشی از مناطق جنگلی در شمال کشور با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور با کاشت درخت باز سازی شود.این طرح از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ادامه می یابد.

زمینی که بر روی آن زندگی می کنیم نیاز به توجه و مراقبت بیشتر دارد، برداشتن قدم هایی در این راه می تواند شروعی تازه باشد. این بار سامسونگ قصد دارد قدمی هر چند کوچک در راه توجه بیشتر به زمینی که در آن زندگی می کنیم بردارد و بخش از جنگل های ارزشمند و سرسبز هیرکانی را دوباره زنده کند. هیرکانی که میراث دوره سوم زمین شناسی و متعلق به بیش از ۴۰ میلیون سال پیش است و همواره در خطر نابودی بوده و هست.سامسونگ می خواهد یک میلیون متر مربع از این سرمایه ی بزرگ را تولدی دوباره بخشد و به زمین هدیه کند.

درخت ها قرار است به نام افرادی که علاقمند هستند کاشته شود. این اقدام با این هدف انجام می شود که به واقع اگر تک تک نام های ما می توانست به درختی بدل شود سرزمین سبزتری می داشتیم. سامسونگ (موبایل) امیدوار است با کمپین “یادگاری تو به زمین” قدم در راه به حقیقت پیوستن این رویا بردارد. شما هم به این رویا دعوتید.

چگونه در کمپین مشارکت کنیم؟

روش اول: اگر در طول کمپینِ "یادگاری تو به زمین" یکی از پرچمداران سامسونگ را خریده باشید، به نشان قدردانی درختی به نام شما ثبت خواهد شد، برای این منظور کافی است IMEI (کافیست *#06# را شماره گیری نمایید) گوشی سامسونگی که به تازگی خریداری کرده اید را همراه با مشخصات اصلی (شامل نام و نام خانوادگی و ایمیل تان) در سایت وارد کنید. می توانید نوشته ای نیز به عنوان یادداشت یادگاریتان تنظیم کنید. در گام بعد می توانید یکی از این درختان را به نام خود و یا عزیزانتان ثبت کنید. پس از طی مراحل و ثبت نهایی اطلاعات شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و طی چند روز مختصات حدودی درختی که نام شما را با خود دارد، روی نقشه ای که در سایت گذاشته شده قابل مشاهده خواهد بود.
اگر خواستید درخت را هدیه دهید هم می توانید مشخصات فرد مورد نظر را وارد کنید تا درختی به عنوان هدیه از طرف شما با نام ایشان کاشته شود و اطلاعات تکمیلی در اختیارتان قرار گیرد
روش دوم: شما می‌توانید سفیر داوطلبانه "یادگاری تو به زمین” باشید. کافی است به قسمت سفیر داوطلبانه مراجعه کنید و پس از ثبت نام و وارد کردن مشخصات شخص مورد نظرتان درختی به نام ایشان ثبت نمایید. برای دریافت اطلاعات و مختصات درخت باید تا اتمام زمان کمپین صبر کنید.

انواع درخت هایی که قرار است کاشته شود

درخت ون از تیره‌ی زیتون، از آن جایی که خواستار خاکی غنی و عمیق هست گویی درختی است پرتوقع، اما با این حال در هر نوع خاکی نیز -چه در آفتاب و چه در سایه روشن- به عمل می آید. همچنین هوای آلوده‌ی شهری و صنعتی را نیز تحمل می کند. ون میوه‌های خشک و بیضی شکلی دارد که کمی نوک تیز می‌ شوند، به همین دلیل نام بومی آن زبان گنجشک است. این میوه ها به رنگ سبز تیره هستند. درخت ون درختی است مقاوم که تا 300 سال عمر می کند. جالب است بدانیم که چوب زبان گنجشک در 70 سالگی به کمال می رسد. به علت داشتن ریشه های سطحی و قوی بهتر است از کاشتن آن در نزدیکی ساختمان ها خودداری کرد. به دلیل مقاومتش در برابر کم آبی، برای جنگل کاری ها و فضای باز بسیار مناسب است. برگ ها و میوه های درخت ون خاصیت درمانی زیادی دارند مثل تسکین درد رماتیسم، درمان خفقان و تنگی نفس، سرفه مزمن، تب، نقرس و.... با وجود اینکه درخت ون زمانی در صنعت روکش سازی، خراطی، دست افزار و... نقش مهمی داشته اما نقش آن امروزه در صنعت چوب بسیار ضعیف شده است. می توان با توسعه ی آن در جنگل های تخریب شده، سهم کوچکی داشته باشیم.

کاج سیاه از انواع صنوبر قلمداد شده و از گونه های نسبتا متغیر کاج است که به ایران وارد شده و به کاج سیاه معروف است. درختیست هرمی شکل، بزرگ و متراکم با تاج مدور، ضمنا آرایش منظم و دقیق شاخه های آن حتی در بلوغ هم حفظ می شوند. برگ های سوزنی شکل آن ایستاده بوده، به طور تنگاتنگی شاخه ها را می پوشانند. آنها به رنگ سبز تیره تا تقریباً سیاه هستند، برق تیره ای دارند و جالب اینکه برای مدت چهار سال باقی می مانند. این درخت مقاوم به شرایط نامساعد با تمام کاج ها رقابت می کند و در سواحل، کویر های مرتفع و نواحی کوهستانی به طور یکسان، شکل خوب خود را حفظ می کند. به باد و نمک مقاوم است و در هر نوع خاکی دوام می آورد، اما با این حال برای آنکه خوب رشد کند به آفتاب نیاز دارد. این درخت صبور برای کنترل فرسایش خاک و به عنوان بادشکن ایده آل بسیار مناسب است. از فواید دیگر آن میتوان به کاربردش در باغ ها به عنوان تکدرخت و ایجاد تباین در کنار گیاهان دارای برگ روشن ترنام برد. میوه ی کاج سیاه مخروط های تخم مرغی شکل به رنگ قهوه ای تیره است که در مدت دو سال می رسند. حیف است که از موجودی با این همه قابلیت غافل بمانیم و برای کمک به تولد هرچه بیشتر آن تلاش نکنیم.

درخت افرا شیردار از تیره ی افرا، درختی است با ارتفاع 20 متر و دارای تنه ای صاف و چوب سفید رنگ.این درخت به آفتاب کامل نیاز دارد و در هر نوع خاکی به عمل می آید. افرا شیردار به نام های محلی دیگری نیز مانند پلت، شیرپلت، عاج، میرزابرگ معروف است. گویی این نام به دلیل دم برگ های دارای شیرابه‌ی سفیدرنگ اش انتخاب شده است. برگ های قلبی شکل افرا شیردار 5 تا 7 لوب تخم مرغی دارد و میوه آن به شکل فندقه های بالدار است که در تابستان می رسد. درخت شیردار در سر تا سر جنگل های شمال و در ارتفاعات مختلف جنگل از جلگه های ساحلی تا ارتفاعات فوقانی یافت می شود. درخت افرا شیردار مانند همه ی درختان دیگر وجودی پرسود دارد و از این فواید می توان به استفاده از چوب آنها در مبل سازی، تهیه لت جهت پوشش خانه ها در روستا و تیر و تخته های انبار برنج نام برد. علاوه بر این برگ شیردار بیشتر از سایر گونه های افرا به مصرف تغذیه‌ی گاو می رسد. جالب تر آنکه چوب افرا در صنعت آلات موسیقی به خصوص ویولن سازی کاربرد دارد. کمک به تعدد بیشتر درخت افرا شیردار می تواند جبران خسارات ناشی از قطع آن ها باشد.

درخت بلوط اوری یا بلوط ایرانی گونه ای از درختان برگ ریز بومی غرب آسیا است. نام اوری را در رامسر به آن داده اند. درخت بلوط اوری درختی به ارتفاع 25 متر است. این درخت بلند قامت غالبا در ارتفاعات بالاتر از 1700 متر از سطح دریا رشد میکند، این گونه است که این درخت در جنگل های مرتفع شمال ایران، مناطق کوهستانی قفقاز، ارسباران و جنگل های مختلط کاسپینی -هیرکانی دیده می شود. ضمنا درختی سرما دوست و نورپسند است. جالب آنکه بلوط گیاه ملی بسیاری از کشورها از جمله فرانسه، آلمان، لهستان، ایالات متحده آمریکا، انگلستان است و از آن به عنوان نماد قدرت و استقامت یاد می کنند. در قدیم میوه بلوط به عنوان غذا استفاده میشد. حتی آن را خشک و دم می کردند و یا با گندم مخلوط کرده از آن نان تهیه می کردند. متاسفانه در چند دهه اخیر به درختان بلوط ایران آسیب زیادی وارد شده است که بلوط اوری مستثنی از آن نیست. از جمله عوامل اصلی تخریب آن ها افزایش چرای بی رویه ی دام، قطع درختان برای تامین سوخت و ذغال، شاخه زنی درخت بلوط به منظور تهیه علوفه، استفاده سنتی جهت مصالح ساختمانی و ابزار کشاورزی، احداث جاده و فعالیت های صنعتی و.... هستند. با کاشت فقط یک عدد از درخت بلوط اوری سهم کوچکی در احیای آنها داشته باشیم.

“درخت پیسه آ” که به درخت نوئل یا کریسمس معروف است درختی است با رشد زیاد که در هر فصل 30 سانتی متر رشد می کند. این درخت در هر نوع بافت خاکی مانند خاک شنی، رسی، لومی به شرط زه کشی خوب و عدم خفگی خاک قادر به زندگی است اما با این حال خاک های خنثی تا اسیدی را ترجیح می دهد. ریشه های این گیاه سطحی می باشد بنابراین در اثر بادهای شدید دچار افتادگی می شود. درخت پیسه آ مانند اکثر کاج ها به سرما مقاوم است و همچنین طالب هوای خنک و رطوبت بالاست. این درخت دارای جنس های مختلفی چون نوئل سبز یا پیسه آ آبیس، نوئل سبز بالشتکی، نوئل اولندورف، نوئل کانادایی، نوئل نقره ای یا آبی است.ضمنا درخت نوئل درختی تک پایه است یعنی مخروط های نر و ماده ی آن روی یک درخت ولی در شاخه های جدا قرار می گیرند. جالب است بدانیم که مخروط ماده ابتدا مستقیم بوده ولی در جریان گرده افشانی به سمت پایین خم می شود.این درخت یکی از مهم ترین درختان چوب ده و صنعتی در اروپا و جهان است و سهم عمده ای از تجارت جهانی چوب به آن اختصاص یافته است که از آن جمله می توان به خمیر کاغذ، مبل سازی، ساختمان سازی و… اشاره کرد. درخت پیسه آ یکی از معروف ترین کاج هاست و این معروف بودن به ضررش تمام شده است پس برای جبران این زیان، کاشت و پرورش هر چه بیشتر درخت پیسه آ توصیه می شود.

شرایط و مقررات

١- موقعیت مشخص شده ی درخت شما با تقریب مکانی ده متر اعلام می شود.
٢- بعد از ثبت، نام شما در نوبت نامگذاری قرار خواهد گرفت و به زودی درختی به نام شما ثبت خواهد شد.
٣- زمان مناسب کاشت درختان با توجه به شرایط جوی انجام خواهد شد.
۴- سامسونگ می تواند در صورت نیاز نام های ثبت شده در وب سایت را در اخبار مرتبط منتشر نماید.
۵- نام و پیام شما پس از تایید در وب سایت منتشر و به نمایش درخواهد آمد.
۶- اسامی ثبت شده در وب سایت به صورت خودکار وارد بانک اطلاعاتی سامسونگ خواهند شد.
۷- نامی که بر روی هر درخت ثبت می شود به معنای حق مالکیت برای صاحب نام نمی باشد.
۸- اطلاعات موجود در وب سایت ممکن است بدون اطلاع قبلی ویرایش و یا تغییر کند.
۹- این وب سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها