رفتن به محتوا
کد خبر 212

رئیس اتاق اصناف ایران :

نمایشگاه ها در شان مردم و اصناف برگزار نمی شود

برنامه های راهبردی اتاق اصناف ایران معرفی شد

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر برنامه راهبردی اتاق اصناف ایران گفت: برنامه های راهبردی اتاق اصناف ایران در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت تعریف شده است.

نمایشگاه ها در شان مردم و اصناف برگزار نمی شود
علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: برنامه های کوتاه مدت به ایجاد آرامش در بازار کمک می کند. هم چنین بازسازی ارتباط اصناف بادولت و مجلس در جهت رفع موانع و تنگناها در دستور کار اتاق اصناف ایران قرار گرفته است. باتلاش های صورت گرفته در سال جاری ، توافقنامه مالیاتی اتاق اصناف ایران با سازمان امورمالیاتی به میزان ۴درصد افزایش مالیات بود که اصناف نسبت به این امر رضایت داشتند.
فاضلی اعلام کرد: تشکیل کمیسیون های تخصصی که از اعضای صنفی استان ها تشکیل می شود به جای اتحادیه های کشوری با هدف:
• تمرکز در سازماندهی اصناف،
• انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی به منظور اشتغال زنان سرپرست خانوار
• جذب نیروهای علمی و تخصصی در اتاق اصناف
از اقدمات موثر صورت گرفته در چند ماه اخیر است.
با این توضیح در بحث کمیسیون های تخصصی فقط یک کمیسیون تشکیل شده که کمیسیون املاک بوده اما کمیسیون تخصصی خودرو و طلا نیز در دست بررسی است.
وی با تاکید بر برنامه ها و اهداف مهم اصناف اظهار کرد: هیات رییسه اتاق اصناف ایران از مهرماه آتی هر ماه در یک استان حضور خواهد یافت تا مسایل و مشکلات اصناف را در هراستان از نزدیک مورد بررسی قرار دهند، این موضوع باعث می شود تا تحلیل اتاق اصناف از وضعیت اصناف، به روز ، دقیق و جامع باشد.
فاضلی در ادامه تصریح کرد: به منظور شناسایی توانمندی اصناف به خصوص در حوزه صادرات از شهریور ماه و مقارن با ولادت امام رضا(ع) نخستین نمایشگاه توانمندی های اصناف"تحت عنوان نمایشگاه راه ابریشم" در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد و از آن پس در ۳۱ استان کشور و نهایت در تهران نمایشگاه های مذکور برگزار خواهد شد. دو نمایشگاه توانمندی اصناف با مشارکت اتاق بازرگانی هرات واتاق اصناف ایران در هرات و اربیل عراق درپاییز امسال بزگرار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه حالت خوبی در بازار شاهد نیستیم گفت :در بحث نمایشگاه ها اعتقادم چیز دیگری است ، کالاهای خوبی در نمایشگاه ها نمی بینم،اغلب افراد مخالف برگزاری اینگونه نمایشگاه ها هستند.برگزاری نمایشگاه زیر چادر و در هوای گرم در شان مردم و اصناف نیست به همین دلیل نمایشگاه های طرح ضیافت را قبول ندارم.این یک ابزار در دست افراد سود جو شده که مورد حمایت افرادی هستند که در نظام اجرایی کشور قرار دارند. وی همچنین اعلام کرد کمیته ویژه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت قایم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت به منظور اصلاح قانون نظام صنفی در بخش های مختلف تشکیل شده که از ضرورت اتاق اصناف در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز کشوراست.چراکه اتاق اصناف اکنون فقط عضو شورای گفت وگو است.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود : تشکیل کارگروه سه جانبه اتاق اصناف، بازرگانی و اتاق تعاون" برای هم افزایی و توانمندی اقتصاد بخش خصوصی و ایجاد بستر لازم به منظور هماهنگی و برنامه ریزی کارآمد و موثر در برنامه میان مدت علاوه بر پیگیری امور قبلی ،مهمترین موضوع مورد توجه"آموزش"و " مقوله اجتماعی و فرهنگی " است.
فاضلی با بیان اینکه دراین زمینه تاکنون تفاهم نامه برگزاری دوره های متنوع آموزشی با جهاد دانشگاهی منعقد شده است، افزود: هم چنین با دانشگاه پیام نور، به منظور تحصیلات دانشگاهی بدون کنکور افراد صنفی در مقاطع کاردانی، کارشناسی،کارشناسی ارشد در آستانه انعقاد تفاهم نامه جامع هستیم.
رییس اتاق اصناف ایران اظهارکرد: تاسیس موزه اصناف با هدف گردآوری تاریخ اصناف،تهیه دانشنامه اصناف با هدف تجمیع عناوین و اصطلاحات فنی اصناف ،تهیه اطلاعات ۸۱۰۰تشکل صنفی و ۳میلیون واحد صنفی سراسر کشور،برگزاری همایشهای موضوعی تحت عنوان اصناف و انقلاب مشروطه( که ۱۴ مرداد ماه برگزار شد)؛ و ۸سال دفاع مقدش(شهریورماه آتی برگزار میشود)؛ اصناف و اقتصاد مقاومتی(مهرماه برگزار می شود) و اصناف و انقلاب اسلامی (بهمن ماه برگزار می شود)
وی با بیان اینکه تدوین کتب تخصصی حوزه اصناف و بازار و تاریخ شفاهی اصناف ایران(نخستین کتاب شهریور ماه منتشر می شود) افزود: در برنامه های بلند مدت بزرگترین هدفی که در دستور کار قرار دارد و هدایت سرمایه ها اقتصادی و اجتماعی اصناف در عرصه های مختلف بین المللی است.
رئیس اتاق اصناف با تاکید بر ایجاد زیر ساختهای لازم اصناف اظهار کرد: باید فرهنگ برندسازی مورد توجه قرار گیرد تا پتانسیل اصناف تجمیع شود. در این زمینه کمیته برندسازی دراتاق اصناف در دست شکل گیری است. چرا کهدر بخش صنایع و اصناف با این کمبود بیشتر مواجه ایم . تاسیس بانک اصناف ضروری است اما باید زیر ساختهای آن فراهم شود در تلاشیم تا این زیر ساختها را مهیا کنیم.
وی هم چنین از اتمام انتخابات نمایندگان اتاق اصناف ایران خبر داد و افزود: در این انتخابات بیش از ۱۳۰نماینده(۶۶ نماینده از واحدهای تولیدی و ۶۹ نماینده از واحدهای توزیعی) از سراسر کشور به اتاق اصناف ایران راه یافتند.انتخابات در گذشته بر اساس جمعیت استانها انجام می شد اما اکنون بر اساس تعداد واحد های صنفی هر استان برگزار می شود.به همین خاطر نماینده بعضی استان ها کم شده و امیدواریم این قانون اصلاح شود.
فاضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ساعت ۲۴ در خصوص جای خالی اتاق اصناف در بسته پیشنهادی رکود از تورم دولت چنین پاسخ داد:در این بسته کمترین توجه به اتاق ایران شده البته بخشی از این قضیه ایراد به خود ماست.جایی که باید به عنوان طراح وارد می شدیم نبودیم.در واقع کم اثر یا بی اثر بودیم.اینکه دولت روی ما حساب نکرده به وزارت صنعت و معدن بر میگردد که از ما دفاع نکرده است.در جهت ترمیم این موضوع با دولت صحبتهای خوبی داشتیم اما من یقین دارم با این بسته ما به مدینه فاضله نمی رسیم.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها