رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 212127

(تصاویر)از انقلاب کمونیستی در روسیه و شکستن سد در آمریکا

ساعت24-ساعت24- امروز وقایع مهم تاریخی که در تاریخ16 آبان مصادف با 6 اکتبر رخ داده است مرور می کنیم.از حمایت ساخارف از گلاسنوست و به قدرت رسیدن آبراهام لینکلن و انقلاب کمونیستی و شکسته شدن سدی در آمریکا....

شکسته شدن سد در آمریکا
trong>سفر آندره ای ساخارف به آمریکا برای حمایت از گلاسنوست

در سال 1988 در چنین روزی فعال سیاسی و حقوق بشری و فیزیک دان روس آندره ساخاروف در سفری به آمریکا تلاش کرد حمایت غرب را به تحولات روسیه با روی کار آمدن میخائیل گورباچف جلب کند.گورباچف با یک برنامه اصلاحات تحت نام گلاسنوست تلاش کرد مشکلات سیاسی و اقتصادی در این کشور را حل کند اما اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی فروپاشید.

شکسته شدن یک سد در آمریکا

در سال 1977 در چنین روزی سد جورجیا فروپاشید و با را افتادن سیلاب موجب مرگ سی و نه نفر شد.سد خاکی جورجیا در منطقه تاکودر سال 1887 ساخته شده بود.این سد یک دریاچه 55 هکتاری داشت.یک روز پیش از این حادثه بازرسان آتش نشانی از این سد بازدید کرده بودند و گزارش مثبتی از امنیتی آن صادر کرده بودند اما صبح همان روز در بی خبری کامل ساکنان بستر سد سیل عظیمی با قدرت 120 کیلومتر براه افتاد و در طی آن خرابی بسیاری ببار آمدو اغلب تلفات ناشی از کارکنان و دانشجویان یک دانشگاه در پایین دست سد بوده است.

لینکلن به ریاست جمهوری رسید

درسال 1860 در چنین روزی آبراهام لینکلن وکیل دعاوی به عنوان شانزدهمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.وی پس از مدت ها روی کار آمدن روسای جمهور دمکرات این نخستین بار بود که یک نامزد جمهوریخواه انتخاب می شد. انتخاب لینکلن به گفته برخی ناظران در آن زمان ناشی از بروز اختلاف میان اعضای حزب دمکرات بود.وی با سه نامزد دمکرات مبارزه کرد و در نهایت با چهل درصد آرا به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد.

انقلاب بلشویکی در روسیه

در سال 1917 انقلاب بلشویکی در روسیه رخداد.این انقلاب به رهبری حزب بلشویک که با ایدئولوژی کمونیستی شکل گرفته بود و توسط ولادیمیر ایلیچ لنین رهبری می شد انجام شد.حزب بلشویک و همپیمانانش در این روز ساختمان های حکومتی را اشغال کردند و در پتروگراد که امروز به سنتپترزبورگ نامیده می شود و پایتخت حکومت روسیه در آن زمان بود با سقوط مراکز اصلی دولتی حکومت جدیدی پس از دو روز در این کشور شکل گرفت.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها