رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 228661

آفات و بیماری های کاج مطبق

حشرات تریپس ، شپشکهای گیاهی و شپشک آرد آلودبه این گیاه حمله می‌کنند. در اثر تولید عسلک از این حشرات سطح برگها و مابین برگهای سوزنی این گیاه چسبناک می‌شود. برگها زرد و در نهایت گیاه ضعیف خواهد شد

آفات و بیماری: حشرات تریپس ، شپشکهای گیاهی و شپشک آرد آلودبه این گیاه حمله می‌کنند. در اثر تولید عسلک از این حشرات سطح برگها و مابین برگهای سوزنی این گیاه چسبناک می‌شود. برگها زرد و در نهایت گیاه ضعیف خواهد شد. از بیماریهای معمول و شایع این گیاه می‌توان به بیماری آنتراکنوز اشاره کرد که موجب می شود بر روی برگهای سوزنی نواحی نکروزه و مرده کوچک تشکیل شود و به تدریج قسمتهای بیشتری از شاخه ها قهوه ای شوند و برگهای سوزنی بریزند. بیماری دیگر این گیاه پوسیدگی ریشه است. که در اثر آن گیاه بسیار کم رشد می شود یا اصلا رشد نمی کند. ریشه این گیاهان سیاه و یا قهوه ای رنگ است (ریشه های سالم سفید رنگ هستند) و به راحتی از گیاه جدا می شوند . رطوبت بستر خاک از جمله عوامل اصلی ایجاد این مشکل است. آبیاری بیش از اندازه گیاه درنهایت موجب از پوسیدگی ریشه این گیاه می‌شود. اگر گیاه شما دچار این مشکل شده است گلدان گیاه را عوض کنید و در ضمن عوض کردن تا جایی که امکان دارد خاکهای قبل را نیز با خاک تازه و ضدعفونی شده عوض کنید. در حین تعویض گلدان، ریشه‌های آسیب دیده گیاه را نیز از آن جدا کنید. قبل از گذاشتن گیاه داخل گلدان ریشه‌ها را با قارچکش آغشته کنید.

دلیل ریزش برگهای کاج مطبق: گاهی برگهای سوزنی شکل موجود بر روی شاخه های پایینی گیاه قهوه‌ای شده و می‌ریزند. اگر این مسئله به کندی صورت می‌گیرد، نشانه بزرگ شدن و رشد کردن طبیعی گیاه و یا نور اندک محیط است. اما اگر سرعت قهوه‌ای شدن برگهای سوزنی زیاد است و علاوه بر قسمتهای پایین گیاه مابقی قسمتهای گیاه نیز درگیر شده‌اند این نشانه کمبود و یا بیش‌بود آب است. همچنین نوعی بیماری قارچی نیز این مسئله را ایجاد می‌کند.نور کم همچنین موجب افتادن و خمیده شدن شاخه به سمت پایین نیز می‌شود که راه حل آن بردن گیاه به مکانی پر نور تر است.

دلیل کج شدن ساقه اصلی گیاه: تابش یک سوی نور، کمبود مواد غذایی و عدم استحکام کافی در بافت خاک گلدان از جمله دلایل این مشکل هستند اما گیاهانی نیز هستند که هیچ یک از مشکلات ذکر شده را ندارند اما به دلیل سنگین شدن طبقات برگها ساقه اصلی آنها خم می شود که برای چنین درختانی باید از قیم مناسب استفاده کرد.

۱۳۹۴/۰۴/۱۳

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها