رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 228664

چه کنیم کاج مطبق به کرم ساقه‌خوار مبتلا نشود؟

یک کارشناس گیاهان آپارتمانی گفت: برای مبتلا نشدن کاج مطبق به کرم ساقه‌خوار باید هنگام خرید، خاک گیاه تعویض شود ومحل اتصال شاخه به ساقه اصلی سمپاشی شود.

یک کارشناس گیاهان آپارتمانی گفت: برای مبتلا نشدن کاج مطبق به کرم ساقه‌خوار باید هنگام خرید، خاک گیاه تعویض شود ومحل اتصال شاخه به ساقه اصلی سمپاشی شود.

مهدی تجلی‌فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: اهمیت تعویض خاک کاج مطبق هنگام خرید این است که گیاه با سموم قارچ‌کش وحشره‌کش ضدعفونی می‌شود و گلدان کاج مطبق با بستر کاشت کوکوموس پر می‌شود که این خاک مناسب کاج مطبق است، تأثیری که این خاک دارد این است که ریشه گیاه توسعه یافته وساقه گیاه به رنگ سبز درمی‌آید.

وی ادامه داد: علت سبز شدن ساقه، رشد جوانه‌های ساقه اصلی گیاه است که به رنگ قهوه‌ای است و ساقه قهوه‌ای گیاه را پوشش می‌دهد.

کارشناس گیاهان آپارتمانی عنوان کرد: اگر تعویض خاک کاج مطبق هنگام خرید صورت نگیرد سه مشکل برای گیاه پیش می‌آید یکی این که ساقه اصلی گیاه به رنگ قهوه‌ای درمی‌آید، یعنی رشد جوانه‌های ساقه اصلی که ساقه اصلی را به رنگ سبز در می‌آورد متوقف می‌شود که علامت خشک شدن گیاه است.

وی اضافه کرد: مشکل دیگر افتادگی برگ‌های شاخه است؛ چرا که شاخه کاج مطبق سالم باید یک خط راست باشد ولی افتادگی شاخه باعث می‌شود شاخه کاج مطبق به صورت خط مورب درآید و برگ‌ها بیفتند واز حالت نرم بودن خارج شوند وبه صورت خشن درآیند.

تجلی‌فر اظهار کرد: وقتی که این دو مشکل برای گیاه کاج مطبق پیش آمد کرم ساقه‌خوار به گیاه کاج مطبق حمله کرده و باعث نابودی گیاه می‌شود.

وی یادآور شد: علائم وجود کرم ساقه خوار این است که انتهای شاخه که به ساقه اصلی متصل است حفره و یا خراش ایجاد می‌شود و اگر به شاخه دست زده شود شاخه گیاه به جای آن که به سختی شکسته شود راحت کنده شده و درآن محل سوراخی مشاهده می‌شود، پس باید هنگام خرید کاج مطبق خاک گیاه تعویض شود ومحل اتصال شاخه به ساقه اصلی سمپاشی شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها