رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 229045

درد بازوی چپ چه وقت نشان دهنده مشکل قلبی است؟

درد بازو و درد دست چپ می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از کشیدگی عضله تا حمله ی قلبی خطرناک. اگرچه همیشه نمی توانیم مشخص کنیم که آیا درد دست چپ نشان دهنده ی مشکلی جدی است یا خیر. امّا بعضی از مشخصات، تفاوت آن ها را نشان می دهند.

درد بازو و درد دست چپ می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از کشیدگی عضله تا حمله ی قلبی خطرناک. اگرچه همیشه نمی توانیم مشخص کنیم که آیا درد دست چپ نشان دهنده ی مشکلی جدی است یا خیر. امّا بعضی از مشخصات، تفاوت آن ها را نشان می دهند.

درد قفسه ی سینه و درد دست چپ

اگرچه همیشه هم خطرناک نیست، اما اغلب درد یا احساس سنگینی در قفسه ی سینه همراه با درد دست چپ، نیازمند توجه ویژه است تا مشخص شود که مرتبط با مشکلی جدی تر است یا خیر. احتمال دارد که بعضی از موارد آن خطرناک نباشد؛ مثلا وقتی یک پسر ۲۰ ساله بعد از یک بازی سنگین و شدید راکتبال، به زمین می خورد و دچار درد قفسه ی سینه و دست می شود.

دیگر علائم همراه با درد دست

علائم دیگر که با مشکل قلب مرتبط هستند، کاملاً مشخص نیستند و بعضی از افراد که بیماری قلبی شدید دارند، هیچ گاه درد قفسه ی سینه را تجربه نمی کنند. هم چنین ممکن است با کمترین علائم هم دچار سکته قلبی شوید. بدن انسان همیشه طبق همان توصیفات کتاب ها درباره ی سکته قلبی، مانند دردی که انگار یک فیل روی قفسه ی سینه تان نشسته باشد، پیش نمی رود. گاهی علائم نامشخصی مانند تنگی نفس، سرگیجه، سوء هاضمه، حالت تهوع، تعریق غیرعادی و افزایش سریع ضربان قلب ایجاد می شود. اگر درد دست چپ همراه با هرکدام از این علائم باشد، احتمال وجود مشکل قلبی وجود دارد.

درد بازو دردی که تکرار می شود

درد دستی که با تکان دادن یا فشار بر ناحیه ی دردناک ایجاد شود، معمولاً کمتر به مشکلات قلبی مربوط است. بعضی فعالیت های ساده مانند بلند کردن وزنه یا جابه جایی اثاثیه های سنگین، می تواند باعث کشیدگی یا التهاب در عضله یا مفصل شود. دردهایی که مرتبط با این گونه آسیب ها هستند، می توانند اغلب با تکان دادن یا کمی فشار به ناحیه ی مورد نظر دوباره ایجاد شوند. درد دست می تواند با تحت فشار قرار گرفتن عصب در گردن هم به وجود بیاید و تکان دادن گردن باعث می شود درد دوباره ایجاد شود. دردی که مرتبط با قلب است، معمولاً با تکان دادن دست ایجاد نمی شود.

درد مداوم

اگر درد دست مدت زمان طولانی وجود داشته باشد، ممکن است با مشکلات قلبی در ارتباط نباشد. مشکلاتی مانند آرتریت می توانند چند ماه یا چند سال وجود داشته باشند و احتمال ارتباط آن با بیماری های قلبی خیلی کم است.

چه نوع دست دردی را جدی بگیریم؟

باید به دردی که با فعالیت، شدید تر می شود و با استراحت آرام می شود، توجه ویژه ی پزشکی نمود زیرا نشان دهنده ی مشکلات قلبی است. مخصوصاً اگر درد عمیق باشد و نسبت به لمس حساس نباشد. دردی که به طور ناگهانی هنگام استراحت ایجاد می شود نیز می تواند نشان دهنده ی شرایط نامطلوب قلبی باشد. در انتها، اگر درد دست چپ همراه با درد قفسه ی سینه، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، از حال رفتن، تنگی نفس، تعریق غیر عادی، نفخ شکم و یا خس خس سینه باشد، حتماً آن را جدی گرفته و با اورژانس تماس بگیرید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها