رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 229065

معرفی راه های درمان و داروها برای مشکلات مربوط به دست

درصورتیکه درمان درد مچ دست به جراحی نیاز نداشته باشید، انجام مراقبت های لازم باعث جلوگیری از آسیب دیدگی می شود، این مراقبت ها در زیر توضیح داده شده است

درمان اولیه

درصورتیکه درمان درد مچ دست به جراحی نیاز نداشته باشید، انجام مراقبت های لازم باعث جلوگیری از آسیب دیدگی می شود، این مراقبت ها در زیر توضیح داده شده است:

1- استفاده از آتل یا بریس برای بی تحرک نگهداشتن شست و مچ دست و استراحت دادن این ناحیه در صورتی که پزشک تجویز کرده باشد

2- جلوگیری از حرکات مکرر شست تا حد امکان برای بهبود درد شست دست

3- جلوگیری از نیشگون گرفتن بوسیله شست زمانیکه مچ دست را به طرفین می چرخانید.

4- استفاده از یخ روی مفصل آسیب دیده

5- انجام تمریناتی که پزشک توصیه کرده است

6- توجه لازم به انجام فعالیت هایی که باعث ایجاد درد، تورم و سوزش در شست و مچ دست می شود و جلوگیری از انجام آن و مطلع کردن پزشک از این علائم

دارو

برای کاهش ورم و درد مچ دست پزشک مصرف داروهای ضدالتهاب بدون استروئید مانند ایبوپروفن و ناپروکسین را به بیمار توصیه می کند، پزشک همچنین ممکن است تزریق داروی کورتیکواستروئید در پوشش تاندون ها را برای کاهش تورم و درد شست دست توصیه کند. در صورتیکه درمان در6هفته ابتدائی بروز علائم بیماری آغاز شود. اکثر افراد بعد از تزریق کورتیکواسترئید به صورت کامل ریکاوری و احیا می شوند و اغلب با اولین تزریق بهبود میابند.

فیزیوتراپی

همچنین ممکن است برای درمان به پزشک فیزیوتراپی مراجعه کنید پزشک فیزیوتراپی عادت های شما را برای انجام فعالیت ها بررسی می کنند و روش هایی را به شما برای کاهش فشار روی مفصل مچ دست نشان میدهد او همچنین تمریناتی را برای افزایش استقامت ماهیچه ها، کاهش درد مچ دست و محدودیت در آسیب دیدگی تاندون های مچ دست و بازو به شما آموزش می دهد. پزشک فیزیوتراپی ممکن است ازاسپلینت برای مفصل و استخوان مچ دست به منظور محدودیت در حرکت مچ دست و شست استفاده کند.

جراحی

درصورتیکه بیماری درد مچ دست بسیارجدی باشد پزشک انجام جراحی را به بیمار توصیه می کند. پزشک در این جراحی پوشش اطراف تاندون ها و تاندون های مچ دست را بررسی میکند و پوشش را باز میکند و با کاهش فشار باعث می شود که تاندون ها آزادانه روی تونل ها بلغزند و حرکت کنند. پزشک درمورد موارد بعد از جراحی مانند استراحت، انجام تمرینات توانبخشی و استقامتی به شما نکاتی را متذکر خواهد شد شما بعد از انجام جراحی به پزشک فیزیواتراپی معرفی خواهید شد او با آموزش تمرینات استقامتی به شما برای انجام فعالیت های روزانه وجلوگیری از ایجاد آسیب دیدگی بعدی کمک میکند

عوارض

در صورتیکه بیماری درد مچ دست درمان نشود، می تواند استفاده مطلوب از دست و مچ دست را با مشکل مواجه کند. در صورتیکه تاندون ها به نحوه مطلوبی در تونل ها نلغزد و حرکت نکند باعث محدودیت در حرکت می شود.

در هنگام بروز درد مچ دست و شست در صورتی که درد مفصل و استخوان دست پایدار بود، باید به پزشک مراجعه کرد. بیماران معمولا با درمان های بدون جراحی درمان می شوند و فقط تعداد کمی از بیماران نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند. بیماری درد مچ دست در بارداری معمولا بعد از زایمان برطرف می شود اما در صورت بهبود نیافتن آن باید به پزشک مراجعه کرد. این درد می تواند در دست چپ یا راست بوجود آید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها