رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 229071

شایع‌ترین علت درد انگشتان دست زنان

رییس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: یکی از شایع‌ترین علل درد انگشتان دست و خواب رفتن آنها در زنان ابتلا به بیماری کارپال تانل (CTS) است.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: یکی از شایع‌ترین علل درد انگشتان دست و خواب رفتن آنها در زنان ابتلا به بیماری کارپال تانل (CTS) است.

دکترغلامعلی عکاشه در گفت وگو با ایسنا، افزود: در این بیماری تونل مچ دست بیمار به دلایل نامشخصی تنگ می‌شود و این تنگی روی عصب و تاندون‌های مچ فشار وارد می‌کند که نتیجه آن احساس درد در انگشتان و بی‌حسی و گاهی ناتوانی آنها است.

وی با بیان اینکه این بیماری با انجام یک جراحی ساده قابل درمان است،‌ اظهار کرد: سه چهارم مبتلایان به این بیماری در سطح جهان، زنان هستند. از میان 1900 بیماری نیز که بر اثر ابتلا به «کارپال تانل» جراحی کرده‌ام، بیش از 90 درصد آنان زنان بالای 30 سال دارای فرزند بوده‌اند.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ادامه، کتف، شانه، بازو، آرنج، ساعد، مچ و انگشتان دست را اعضای اندام‌ فوقانی برشمرد و گفت: منشا دردهایی که در این اندامها به وجود می‌آید یا در ستون فقرات است یا در خود اندامها.

وی افزود: مهمترین علت بروز درد در ناحیه مچ دست وارد شدن ضربه به آن است. این ضربه‌ها باعث تورم و دردناک شدن تاندون‌های این اندامها یا پاره شدن تاندون‌ها می‌شود. بلند کردن اجسام سنگین بدون آمادگی جسمانی لازم نیز از دیگر علل دردناک شدن این عضو است.

عکاشه در پایان درباره افرادی که به مدت طولانی پشت رایانه می‌نشینند و زیاد از مچ دست برای نوشتن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: انجام این کارها نقش تعیین کننده‌ای در ابتلا به بیماری «کارپال تانل» ندارد بلکه می‌تواند به ابتلا به این بیماری کمک کند چرا که انجام کارهای یکنواخت ممکن است باعث وارد شدن فشار به مچ دست و در نتیجه تورم آن شود.


سلامت نیوز: شایع‌ترین علت درد انگشتان دست زنان

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها