رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 274

هیات مدیره تامین‌اجتماعی :

خدشه دار شدن اعتبار و برند سازمان تامین اجتماعی طی هشت سال گذشته

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به خدشه‌دار شدن اعتبار و برند سازمان تامین اجتماعی طی هشت سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به دلیل تخلقات گسترده‌ای که در آن زمان شکل گرفت انجام شد که مجلس گزارش تحقیق و تفحص را در اختیار سازمان قرار داده و اکنون شعبه و اداره مشخصی در قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده است.

علی حیدری درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: در برخی ادوار در ارتباط با اموال و ساختارهای دولتی اتفاقاتی می‌افتد که دولت می‌تواند خودش را ترمیم کند زیرا به بودجه نفت و مالیات متصل است. اما یک سازمانی چون تامین اجتماعی که خودش یک سازمان درآمد - هزینه محسوب می‌شود و باید خود را تامین کند در صورت بروز چنین مشکلاتی با سختی مواجه خواهد شد.
حیدری به خدشه‌دار شدن اعتبار و برند سازمان تامین اجتماعی طی هشت سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به دلیل تخلقات گسترده‌ای که در آن زمان شکل گرفت انجام شد. به طور کلی سازمان‌های بیمه‌گر سرمایه اصلی‌شان اعتماد مردم است و مردم از رهگذر همین اعتماد به دنبال بهره‌مندی از منافع سازمان در سال‌های آینده هستند.
مجلس گزارش تحقیق و تفحص را در اختیار سازمان قرار داده است، اکنون شعبه و اداره مشخصی در قوه قضاییه مشغول رسیدگی به پرونده است. قطعا زمان رسیدگی به این پرونده و صدور احکام به لحاظ پیچیدگی و گستردگی که دارد زمان‌بر خواهد بود. پس از دریافت گزارش، تحلیل و آسیب شناسی صورت پذیرفت و اقدامات لازم در راستای کاهش زمینه‌های بروز تخلف انجام شد. بر این اساس بسیاری از ضوابط زمینه ساز بروز تخلف، اصلاح شد.
حیدری در پاسخ به این پرسش که افراد دخیل در این پرونده چند نفر بودند گفت: احصای تعداد دقیق افراد دخیل مشکل است زیرا این اتفاق در ادوار و حوزه‌های مختلف رخ داده است.
نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: تا آنجا که در حیطه اختیارات و وظایف هیئت مدیره و مدیرعامل بود، برخورد لازم با متخلفان انجام شده و بخشی نیز در حال پیگیری و انجام است. عده‌ای در برخی شرکت‌ها تخلفاتی داشتند که برکنار و افراد جدیدی جایگزین آن‌ها شدند. برخی شرکت‌ها نیز مورد حسابرسی ویژه قرار گرفتند و حسابرسی داخلی در آن‌ها تقویت شده تا پس از انجام حسابرسی‌های لازم، در صورت اثبات تخلفات، هیات مدیره نسبت به مسببین اعلام جرم کرده و رسیدگی در محاکم قضایی و یا هیات رسیدگی به تخلفات اداری انجام شود.
ایسنا
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها