رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 279

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مؤسسه های کاریابی

از کاریابی های متخلف حمایت نمی کنیم

سایت خبری تحلیلی ساعت 24- - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان موسسه های کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی استان تهران گفت: کاریابی های متخلفی که در چند سال گذشته با بهره گیری از رانت فعال شده اند و به دنبال مجوز قانونی می باشند، نباید مورد حمایت قرار گیرند.

از کاریابی های متخلف حمایت نمی کنیم
داود عسگری افزود: عدم واگذاری مقررات به کانون و انجمن صنفی باعث شده که کاریابی های غیرمجاز و مجاز زیادی خارج از مقررات آئین نامه به وجود بیایند. درحال حاضر کاریابی ها برای افزایش فعالیت، حمایت همه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می طلبند. از آنجا که متاسفانه فعالیت کاریابی ها اکنون با افت شدید درآمدی مواجه شده اند بسیاری از این موسسات که دارای مجوز قانونی هستند، یا تعطیل شده اند و یا در رکود به سر می برند.
وی عدم تمایل کارجویان به کار را یکی از مشکلات اساسی این موسسات کاریابی دانست و گفت: در حال حاضر فرصت های شغلی بسیاری برای بکار گماری کارجویان وجود دارد اما متاسفانه کارجویان تمایلی به پذیرش این مشاغل ندارند و علت آن نیز عدم تناسب در هزینه ها و حقوق دریافتی است.
این فعال بخش خصوصی اظهار داشت: متاسفانه در برخی از استانها به عنوان ارزش افزوده و با آمارسازی از میزان بکارگماری کارجویان توسط موسسات کاریابی، مالیات های سنگین از دفاتر کاریابی دریافت می شود. این امر مشکلات بسیاری را برای کاریابی ها به وجود آورده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان موسسه های کاریابی گفت: عدم واگذاری مقررات به کانون و انجمن صنفی باعث شده که کاریابی های غیرمجاز و مجاز زیادی خارج از مقررات آئین نامه به وجود بیایند اما متاسفانه تاکنون هیچ برخورد قانونی به خصوص در مورد کاریابی های متخلف که به صورت مجازی کار می کنند، صورت نگرفته است. سال هاست کاریابی هایی که برخلاف قانون فعالیت می کنند و تاکنون سوءاستفاده های مالی زیادی از کارجویان و کارفرمایان کرده اند با بهره گیری از رانت وارد عرصه فعالیت در این بخش شده اند به طوری که به دنبال مجوز قانونی می باشند، هرچند ادارات کار باید با آنها برخورد کنند.
ضرورت اصلاح نرم افزار (سامانه بازار کار)
عسگری گفت: نرم افزار سامانه بازار کار با توجه به هزینه های زیادی که برای آن شده متاسفانه هیچگونه کاربرد مثبتی از نظر آمار و اطلاعات نه برای وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و نه برای خود کاریابی ها که با این سامانه کار می کنند، داشته، این در حالی است که با وجود ده ها اشکال فنی و تخصصی و طرح دهها باره آن هنوز اصرار به ادامه کار غلط خود دارد. باوجود اینکه بارمالی سنگین حدود ماهانه بیش از یک میلیون تومان برای هرکاریابی هزینه دارد،برای اصلاح سامانه هرساله هزینه های کلانی صرف می شود واین هزینه ها همان یارانه هایی است که می باید به کاریابی ها پرداخت شود. ضرورت دارد در یک نشست کارشناسی تمام مشکلات مطرح شود تا وزیر تعاون درجریان قرار گیرد که این آمارها و اطلاعاتی که از سامانه در اختیار مسئولان قرار می گیرد، خلاف و غیرواقعی است.
عسگری گفت: متاسفانه سامانه بازار کار ابزاری شده برای سوءاستفاده افراد خاص از تمام یارانه های به حق کاریابی ها، در این راستا چه ضرورتی به هزینه کردن برای سامانه ای است که نه قادر به ایجاد اشتغال و نه استفاده از نرم افزار آن توسط خود کاریابی ها است؟
ضرورت حمایت مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاریابی ها
عسگری گفت: متاسفانه در دو سال اخیر حمایت های مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاریابی ها بسیار اندک و حذف شده و این در حالی است که آمار اشتغال به کار کاریابی ها افزایش داشته و بابت این اشتغال ها اعتبارات مناسبی اهدا می شود اما کاریابی ها از آن بی بهره بوده اند.ضروری است وزارت کار در این زمینه مساعدت لازم را به عمل آورد زیرا فقط همین سامانه ماهانه بیش از یک میلیون تومان هزینه برای کاریابی ها در بردارد.
واگذاری و کاهش تصدیگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی ها
عسگری گفت: متاسفانه مسئله واگذاری و کاهش تصدیگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط دولت قبل و عطف به برنامه پنجم توسعه اقتصادی، فرهنگی مطرح شد که اکنون نیز ادامه دارد و کاریابی ها به امید این باقیمانده اند تا بتوانند با امکانات و تجهیزات موجود در اموری غیرحاکمیتی وارد شوند. پیرو بررسی های بعمل آمده کانون عالی انجمن های صنفی، واگذاریها به کاریابی ها را درهشت طبقه اصلی دسته بندی کرده که در مجموع ۱۰۰مورد را شامل می شود. علیرغم این همت در سطح مقام های عالی وزارت و معاونان، جای تاسف است بدنه این وزارتخانه که باید بسترسازی مناسب را برای رفع نارسایی ها فراهم آورد و با وجود به سابقه بیش از۱۴سال اکثر کاریابی ها و توانمندی آنها در امر کاریابی و مشاوره، انتظار می رود وزیر کار دستورات مقتضی را مبذول فرمایند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان مؤسسه های کاریابی ومشاوره شغلی غیردولتی استان تهران در پایان گفت: ما کاریابی ها متعهد می شویم با تمام امکانات در راستای واگذاری ها کمال همکاری را داشته باشیم.
افزون برشش هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی درخوزستان اختصاص یافت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بیش از شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در استان خوزستان اختصاص یافت.
هوشمند صفاییˈ عصریکشنبه در دیدار با امام جمعه آبادان در دفتر امامت جمعه این شهرستان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات اشتغالزایی امسال استان خوزستان افزود: از این اعتبار پنج هزارو۷۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت، ۳۲۰ میلیارد ریال ازمحل صندوق مهر امام رضا(ع) و ۳۳۰ میلیارد ریال توسط بانک ها است.بخشی از این اعتبارات به واحدهای صنعتی به عنوان سرمایه در گردش و بخشی دیگر به طرح های توسعه ای اختصاص یافته است.
صفایی با اشاره به شناسایی و طراحی ۵۵۰ طرح کسب و کار کوچک در خوزستان افزود: استفاده از ظرفیت های بخش خدمات برای ایجاد فرصت های اشتغالزایی در سطح استان لازم است.وی با تاکید بر ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی از سوی مراکز کاریابی گفت: ۴۵ درصد از برنامه های اشتغالزایی در استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
صفایی ایجاد و توسعه فرهنگ کار جمعی در جامعه را ضروری خواند و افزود: فرهنگ سازی در این خصوص مستلزم همکاری و کمک تمام مسوولان دستگاه های اجرایی منطقه است.وی به جایگاه و اهمیت آبادان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آبادان نیازمند پیشرفت در زمینه اشتغالزایی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان آمادگی خود را برای تخصیص امکانات به این شهرستان اعلام می کند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان را یادآور شد و افزود: برای جبران خسارت دیدگان تسهیلات با سود چهار درصدی پرداخت می شود.
امام جمعه آبادان نیز رفع بیکاری را از دغدغه های دلسوزان نظام بویژه مسوولان استان خوزستان خواند و گفت: بیکاری باعث ایجاد فساد در جامعه می شود.حجت الاسلام ˈعلی ابراهیمی پورˈ افزود: تمام مشکلات جامعه شامل ازدواج، سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت و توزیع عادلانه با ایجاد اشتغال برطرف می شوند.
بیکاری را بزرگترین مشکل است. نخستین اولویت مسوولان باید اشتغالزایی و بکارگیری جوانان باشد.
امام جمعه آبادان یکی از معضلات جامعه ایران را فرهنگ پشت میزی عنوان کرد و افزود: این نگرش باید با مدیریت، برنامه ریزی و فرهنگ سازی تغییر یابد.وی بر اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی تاکید کرد و گفت: این اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا مسوولان نظام باید خصوصی سازی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به وجود منابع فراوان در استان خوزستان افزود: باید از نیروهای بومی در طرح ها و پروژه ها استفاده شود.وی بر لزوم جبران عقب ماندگی آبادان تاکید و گفت: آبادان دروازه جنوبی استان خوزستان است و استحقاق توجه بیشتری دارد.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها