رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 296254

الهلال عربستان – پرسپولیس ایران/ رویای فینال

ساعت24-دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017، سه‌شنبه 4 مهر 96، ساعت 19:30، ورزشگاه محمدبن زائد ابوظبی داور: کیم جونگ هیوک (کره‌جنوبی) کمک‌ها: یون کوانگ یول و کیم یونگا (کره‌جنوبی)

بعد از عبور از سد دیگر تیم سرشناس عربستانی در مرحله قبل امشب قهرمان ایران در شهر رؤیاها و خوشبختی یعنی ابوظبی، یک بار دیگر باید با حریفی عربستانی برای رسیدن به فینال آسیا مصاف بدهد. حریف امشب پرسپولیس یک سر و گردن آماده‌تر و سرشناس‌تر از الاهلی است. آنها که فصل گذشته با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند و این فصل هم همچنان یکه‌تاز رقابت‌های باشگاهی در عربستان هستند.

الهلال به عنوان یکی از پرافتخارترین و متمول‌ترین باشگاه‌های سعودی در این سال‌ها همواره جنگ‌های حساس و حیثیتی با نماینده‌های ایران داشته و حالا با سرمربی آرژانتینی و ستاره‌های سرشناس و گرانقیمتی که دارد دوباره به قهرمان ایران برخورد کرده تا تداعی‌کننده دو بازی رفت و برگشت مرحله گروهی باشد. رامون دیاز که به نسبت بازی‌های قبلی کمترین تغییر را در فهرست نفراتش داشته تقریباً ترکیبی مشابه دو بازی گروهی برای بازی امشب روانه میدان خواهد کرد، جز یکی، دو پست که مصدومیت‌ها او را مجبور به تغییر کرده است.

الهلالی که با عبور مقتدرانه از سد العین نشان داد تیمی قدرتمند و مدعی قهرمانی است امروز با بهره بردن از امتیاز میزبانی به دنبال برداشتن گام اول برای رسیدن به فینال خواهد بود از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود فوتبالی تهاجمی از این تیم دیده شود. در سوی مقابل برانکو در دوئل تکراری با قهرمان عربستان این بار شرایطی کاملاً متفاوت دارد چون نه تنها مصدومیت و محرومیت‌ها او را برای انتخاب 11 نفر به چالش کشیده بلکه از دست دادن مهدی طارمی بهترین گلزن سرخپوشان به واسطه حکم فیفا هم شوک دیگری به او وارد کرده است.

با غیبت آقای گل حالا همه نگاه به جانشین طارمی در خط حمله دوخته شده تا بلکه منشا بتواند جای خالی طارمی را پر کند اما کلیدی‌ترین پست در بازی امروز به ساختار تدافعی برمی‌گردد که در غیاب انصاری، کامیابی‌نیا و... باید دید پروفسور چه راهکاری برای مهار ساختار تهاجمی الهلال در دستور کار دارد. امشب می‌تواند شبی رؤیایی برای سرخپوشان پایتخت باشد، تیمی که در همین ورزشگاه الاهلی را برد و حالا رؤیای برتری مقابل الهلال و رسیدن به فینال آسیا را دارد.

چهره‌ها

کارلوس ادواردو هافبک- مهاجم برزیلی الهلال را می‌توان کلیدی‌ترین چهره این تیم در بازی امشب دانست. بازیکنی که با هت‌تریک برابر العین ستاره آبی‌های ریاض بود امشب انگیزه‌های زیادی برای گلزنی دوباره و رسیدن به صدر جدول آقای گل‌های آسیا دارد و قطعاً جنگ او با مدافعان پرسپولیس صحنه‌های جالب توجهی را رقم خواهد زد.

با محرومیت مهدی طارمی از سوی فیفا همه نگاه‌ها در خط حمله به گادوین منشا دوخته شده، مهاجم نیجریه‌ای که حالا فرصت دارد تا چهارماه آینده بدون اینکه جایگاهش تهدید شود در ترکیب اصلی به میدان برود. او امشب می‌تواند با به دوش کشیدن جور گلزنی پرسپولیس استارتی رؤیایی برای تبدیل شدن به مرد اول خط حمله قهرمان ایران داشته باشد.

الهلال (4-2-3-1)

عمر الخریبین

نیکولاس ملیسی

سلمان الفرج

کارلوس ادواردو

سالم الدوساری

عبدالمالک الخبیری

یاسر الشهرانی

اوساما هوساوی

عبدا.. الزوری

محمد جحفلی

عبدا.. المعیوف

پرسپولیس (4-4-2)

علی علیپور

گادوین منشا

فرشاد احمدزاده

محسن ربیع‌خواه

محسن مسلمان

وحید امیری

صادق محرمی

سیدجلال حسینی

شجاع خلیل‌زاده

حسین ماهینی

علیرضا بیرانوند

*ورزشگاه محمدبن زائد برای پرسپولیسی‌ها یادآور خاطره خوش برد 10 نفره برابر الاهلی در مرحله قبلی است، بردی که شیرینی همچون قهرمانی برای طرفداران این تیم داشت که از دقیقه 12 با اخراج کمال با یک یار کمتر تا آستانه وداع تلخ با آسیا پیش رفته بودند اما...

*کمال کامیابی‌نیا به خاطر اخراج و محمد انصاری به دلیل سه اخطاره شدن همچنین مهدی طارمی به دلیل محرومیت انضباطی از سوی فیفا غایبان سرشناس پرسپولیس هستند. بازیکنانی که در دو بازی مرحله گروهی جزو ستاره‌های قهرمان ایران برابر الهلال بودند.

*الهلال در ترکیب خود پنج بازیکن تک اخطاره دارد که در صورت دریافت کارت بازی برگشت دو تیم را از دست خواهند داد.

*اماراتی‌ها برای حمایت از حریف عربستانی سنگ‌تمام گذاشته‌اند تا جایی که چند باشگاه که رابطه خوبی با الهلال دارند با در اختیار قراردادن وسیله ایاب و ذهاب در پی پر کردن سکوهای ورزشگاه در راه حمایت از الهلال هستند.

*باشگاه عربستانی به عنوان میزبان تنها 8 درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار طرفداران پرسپولیس قرار داده که با این حساب تنها 1200 تا 1500 ایرانی می‌توانند برای حمایت از قهرمان ایران به ورزشگاه بروند.

*حضور عمر الخربین ستاره سوری در پیشانی خط حمله الهلال می‌تواند یکی از جذابیت‌های مصاف امشب باشد. مهاجمی که زوج عمر السوما در تیم ملی سوریه است و رویارویی او با بیرانوند قطعاً صحنه‌های جالبی را رقم می‌زند.

*حضور جاسوس الهلالی‌ها در شهر دبی آن هم در روزهای گذشته نشان می‌دهد سرمربی آرژانتینی سخت در تلاش است تا آخرین اطلاعات را از ترکیب احتمالی پرسپولیس به دست بیاورد تا با اطلاعات کامل ترکیب الهلال را بچیند.

خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها