رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 313111

انصارالله کنترل مجدد محله‌ها و پادگان‌های صنعا را به دست گرفت

ساعت24-گروه انصارالله اعلام کرد، چند ساعت بعد از اعلام نیروهای وابسته به رئیس‌جمهور مخلوع یمن مبنی بر تسلط بر اکثر مناطق صنعا کنترل محله‌ها و پادگان‌های نظامی صنعا را به دست گرفته است.

+626

به گزارش سایت شبکه الجزیره، گروه انصارالله اعلام کرد، سه پادگان و یک دفتر کمیته دائمی در صنعا را از مزدوران عبدالله صالح پس گرفته و محله السیاسی و محله‌های دیگر صنعا را امن کرده است. همچنین بر ذمار در جنوب صنعا و محله‌های اطراف آن تسلط یافته است.

یک منبع انصارالله گفت، نیروهای این گروه بر پادگان‌های السواد، ریمه حمید، المصلی و مقر سفارت عربستان و چند ساختمان در محله السیاسی تسلط یافته‌اند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد، نیروهای انصارالله در پی درگیری شدید با محافظان شبکه تلویزیونی وابسته به عبدالله صالح بر شبکه "الیمن الیوم" تسلط یافته‌اند.

اما یک منبع نظامی در نیروهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن مدعی شد، همچنان این محله‌ها و پادگان‌ها در کنترل نیروهای صالح هستند و اظهارات حوثی‌ها عاری از صحت است.

نیروهای عبدالله صالح همچنین روز گذشته گفتند، بر فرودگاه صنعا تسلط دارند به اضافه اینکه ساختمان‌های دولتی هم که در دست انصارالله بود را به دست گرفته‌اند.

صنعا از روز چهارشنبه صحنه درگیری بین نیروهای انصارالله و نیروهای هم‌پیمان عبدالله صالح است که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

عبدالملک حوثی،‌رهبر انصارالله از کشته یا زخمی شدن ۴۰ تن در درگیری‌های دو طرف خبر داد، در حالی که منابع امنیتی در صنعا از کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن صحبت می‌کنند.

در پی درگیری‌های شدید صبح شنبه نیروهای صالح بر مناطقی در اطراف صنعا و شهر ذمار و پادگان استراتژیک ۴۸ تسلط یافته بودند.

حملات جنگنده‌های سعودی

همزمان با درگیری‌ها بین انصارالله و نیروهای عبدالله صالح جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سه حمله به مواضع نظامی در صنعا داشتند.

به گفته ساکنان محلی، دو حمله هوایی مواضعی در سلسله کوه‌های الریان را هدف گرفت که انصارالله در آنجا مستقر هستند. همچنین جنگنده‌های سعودی پادگان جریان در شهرستان سنحان در جنوب صنعا را بمباران کردند. این حملات ائتلاف سعودی در پی شکست مزدورانش یعنی نیروهای عبدالله صالح در ایجاد آشوب داخلی است.

از سوی دیگر در حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منازل یمنی‌ها در منطقه مهاذر در سحار استان صعده واقع در شمال یمن هفت شهروند یمنی کشته شدند که در میان آنها زن و کودک نیز بود. در این حمله همچنین چهار تن دیگر زخمی شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها