رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 327914

شرط اسپانیا برای بازگشت رئیس مخلوع کاتالونیا به قدرت

ساعت24-دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد که رئیس مخلوع کاتالونیا فقط در صورتی که به کشور باز گردد و در پارلمان بارسلون حاضر شود، می‌تواند عهده‌دار ریاست این منطقه باشد.

دادگاه اسپانیا اعلام کرد که «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا در صورتی می‌تواند ریاست این منطقه را بار دیگر در دست بگیرد که به کاتالونیا باز گردد و در پارلمان بارسلون حاضر شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دادگاه قانون‌اساسی اسپانیا، هدایت کاتالونیا از راه دور را ممنوع اعلام کرد و افزود که فقط در شرایطی که پوگدمونت به صورت فیزیکی در کاتالونیا حضور داشته باشد می‌تواند در مراسم ادای سوگند شرکت کند در غیر این صورت، امکان دارد که نشست پارلمان به حالت تعلیق درآید.

این اقدام در حالی است که وزرای اسپانیایی هم می‌خواهند از اینکه پوگدمونت بار دیگر ریاست کاتالونیا را بر عهده بگیرد، جلوگیری کنند.

پوگدمونت 55 ساله در پی انتخابات محلی که ماه اکتبر برگزار شد به بلژیک رفت تا امکان دستگیری وی وجود نداشته باشد. او پیشتر اعلام کرده بود که آمادگی دارد از بلژیک، ریاست ایالت کاتالونیا را بر عهده داشته باشد. این پیشنهاد، واکنش مادرید را به دنبال داشت.

انتهای‌پیام/ص

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها