رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 328184

نکات خرید بلیط هواپیما و هواپیما

رپورتاژ / خیلی از ماها سفر هوایی را تجربه کرده‌ایم، یعنی پیه خرید بلیط هواپیما به تنمان مالیده شده است. یا اینکه کسان دیگری برایمان خریده‌اند و ما فقط سوار شده‌ایم.

dir="RTL" style="margin-right:.25in; text-align:justify">اصولاً خرید بلیط هواپیما برای خیلی‌ها کار هیجان‌انگیزی است؛ چون بعدازآن احتمالاً مسافرت و کلی لذت در انتظار آدم است. خرید بلیط هواپیما برای مسافرت راحت‌ترین کاری است که انسان برای داشتن یک سفر راحت و لذت‌بخش می‌تواند انجام دهد. به‌هرحال برای خیلی‌ها هم ممکن است این‌طور نباشد. خیلی‌ها هستند از همه جور بلیط هواپیما و فقط دوست دارند بلیط ارزان هواپیما نصیبشان شود و اگر گیرشان نیاید ممکن است سفر را به بعد موکول کنند. خیلی‌ها هم هستند که بلیط هواپیمای ارزان و غیر ارزان آن برایشان تفاوتی نمی‌کند و فقط می‌خواهند به مقصد برسند.

از این سلیقه‌ها و انتخاب‌ها که بگذریم الآن می‌خواهم به چیزهایی اشاره‌کنم که بلیط ارزان هواپیما و بلیط هواپیما ارزان و گران از سرتان بپرد و توجه شمارا به نکاتی جلب کنم که شاید تا به الآن با آن‌ها روبرو نشده‌اید.

غذای خلبان

جالب است بدانید که غذای خلبان‌ها باید باهم تفاوت کند، اساس و فلسفه این کار برای این است که اگر یکی از خلبان به علت مسمومیت غذایی تا به‌هرحال نساختن غذا به مزاجش دچار بدحالی شد بلیط هواپیما محکوم‌ به خطر و منهدم شدن نشود.

فرودگاه‌های ایالات‌متحده

کشور ایالات‌متحده آمریکا این‌قدر فرودگاه دارد که شورش را درآورده است. حدود یک‌سوم فرودگاه‌های دنیا در این کشور قرار دارد. در هر ساعتی که می‌گذرد 61 هزار مسافر با در فرودگاه‌های این کشور فرود می‌آیند یا تیک آف می‌کنند که از این تعداد حداقل نیمی از آن‌ها از بلیط هواپیمای ارزان استفاده کرده‌اند.

مهماندارها

آنهایی که با خرید بلیط هواپیما زیاد سفر می کنند معمولا یکسان بودن ظاهر مهماندارها را متوجهه شده امد. شما فقط مهمانداران هواپیما را می‌بینید که دارند کارشان را انجام می‌دهند و به شما خدمات‌رسانی می‌کنند غافل از اینکه شرایط استخدام آن‌ها چقدر خاص و عجیب است. آن‌ها باید با یک‌قد متوسط حداکثر 52 کیلوگرم وزن داشته باشند، مدرک پرستاری داشته باشند و مجرد باشند. این شرایط استخدام در بسیاری از ایرلاین‌ها موردتوجه است.

پررفت‌وآمدترین فرودگاه

یک فرودگاه در آتلانتا وجود دارد به نام هارتسفیلد جکسون که هرسال حدود 970 پرواز در آن انجام می‌شود. این پروازها هم داخلی هستند و هم خارجی و آن فرودگاه با این رکورد توانسته نام خود را بر رده اول جدول پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان جای دهد. در کلاً کشور آمریکا کشوری است که مسافرت با هواپیما بیشتر از هر نوع دیگر مسافرت در آن رواج دارد. یکی از عوامل رونق گرفتن صنعت حمل‌ونقل هوایی در این کشور داشتن بلیط هواپیما ارزان در بسیاری از ایرلاین‌ها است.

این هواپیما چند قطعه است؟

آیا خیر داشتید که هر بوئینگ 747 که به‌راحتی سوار آن می‌شوید و یک یا چند ساعت بعد هرجایی که دلتان خواست با بهترین کیفیت پرواز فرود می‌آیید از چند قطعه تشکیل‌شده است؟ این هواپیما حدود 260 کیلومتر سیم‌کشی و حدود شش میلیون قطعه در خود دارد. یکی از جذاب ترین بلیط هواپیما ها بلیط همین بوئینگ است.

طولانی‌ترین پرواز تاریخ

به نظرتان چقدر بوده است؟ این پرواز طولانی که طولانی‌ترین پرواز تاریخ نام‌گرفته هجده ساعت و نیم طول کشیده و از نیویورک به سنگاپور حرکت کرده و هواپیمایی که این کار را انجام داده ایرباس A340-500 بوده است. جالب این است که این پرواز نه یک‌بار بلکه هر بار انجام می‌شده و ادامه داشته است. اکنون‌که این پرواز دیگر لغو شده بالاترین رکورد مربوط به هواپیمایی دلتا فلایت است که هم‌اکنون هم انجام می‌شود، طول آن 17 ساعت است و مسافران را از ژوهانسبورگ به آتلانتا می‌برد. البته این فکر اشتباه است که اگر بلیط هواپیما گران تر باشد قطعا مسیر پرواز به همان اندازه گران می شود. اما معمولا با طول پرواز قیمت بلیط هواپیما هم زیاد میشود.

از پرواز می‌ترسید؟

اگر شما هم از پرواز می‌ترسید و حالات تیک آف و فرود آمدن و تغییر ارتفاع برایتان دلهره و ترس و استرس ایجاد می‌کند جالب است بدانید تنها انسانی نیستید که دچار این حالات است. حدود بیست درصد مردم جهان این حالت را در خودشان دارند. پس باید بدانید که اصلاً خجالت‌آور نیست که آدم از پرواز ترس داشته باشد خیلی‌ها این‌طور هستند و از خرید بلیط هواپیما آنچان لذت نمی برند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها