رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 333107

موسیقی سنتی و اشعار مدرن در «دیوار چین»

ساعت24 -آلبوم موسیقی «دیوار و چین»، جدیدترین اثر علی قمصری، پنجم اسفند در سراسر کشور منتشر می‌شود.

موسیقی
style="text-align:right">آلبوم موسیقی «دیوار و چین»، جدیدترین اثر علی قمصری، پنجم اسفند در سراسر کشور منتشر می‌شود.

«دیوار و چین» آلبوم تازه‌ای از علی قمصری با سازبندی متنوع و با هم‌آوایی حسین پیرحیاتی، مصطفی راغب ، هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی، با تمرکز بر اشعار نسل جدید شعرای ایران، همچون احسان افشاری، مژگان عباسلو و علیرضا کلیایی، روز پنجم اسفند به طور رسمی منتشر خواهد شد.

«دیوار و چین»، «مترسک» و «پشت سیگارهای پی‌درپی»، به هم‌آغوشی موسیقی سنتی و اشعار مدرن احسان افشاری می‌پردازد که فاصله به ظاهر زیاد کلام و موسیقی، با نوع نگاه قمصری به مقوله ریتم و بافت چندصدایی از بین رفته است. شاید این قطعات بتوانند گواه کارآمد بودن موسیقی کلاسیک ایرانی در مواجهه با زندگی پیچیده و چندبعدی امروز با تمام دغدغه‌های متنوعش باشند.

همچنین این آلبوم دربردارنده تصنیف‌های «دل» با شعر مژگان عباسلو، «شهر و غریبی»، »مسلمانی و مستی» و «مرا دیوانه میدانی» از سروده‌های علیرضا کلیایی در دستگاه‌های همایون، نوا و چهارگاه، «دانه روح» با شعر کلیایی است. «افسانه خاموشی» و «چنان مست» نیز در این آلبوم منتشر خواهند شد.

هنرمندانی که در آلبوم موسیقی «دیوار و چین» به هنرنمایی پرداخته‌اند، عبارتند از علی قمصری (نوازنده تار و سه‌تار)، مصباح قمصری (نوازنده بم‌کمان و کلارینت)، زکریا یوسفی ( نوازنده پرکاشن)، امین غفاری ( نوازنده ویلن و آلتو)، حسین کمانی (نوازنده گیتار)، آتنا اشتیاقی ( نوازنده ویلنسل)، کامران منتظری (نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای)، امیرفرهنگ اسکندری (نوازنده عود) و ارسلان علیزاده (نوازنده ویلنسل).

منبع:خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها