رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 349206

ده دلیل قانع کننده سفر به گرجستان (لست تورز)

رپورتاژ / در روزهای بهاری و تابستانی خیلی‌ها دلشان هوای سفر می‌کند. مقاصد گردشگری زیادی در اطراف ایران وجود دارند که همه ساله پذیرای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی از جای‌جای جهان هستند.

dir="RTL">یکی از این مقاصد محبوب و البته بسیار ارزان، کشور گرجستان است. مدت زیادی نیست که کشور گرجستان به یک مرکز توریستی مهم در اوراسیا تبدیل شده است، به همین خاطر ممکن است خیلی از افراد با جاذبههای گردشگری آن آشنایی نداشته باشند. این کشور اروپایی-آسیایی بکر و سرسبز، از جنوب با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و از طرف شمال با کشور روسیه همسایه است. گستره غربی این کشور، تماما در امتداد سواحل دریای سیاه کشیده شده است و از حیث گردشگری و اقتصادی موقعیتی منحصر به فرد از برای کشور گرجستان به ارمغان آورده است.میپرسید چرا گرجستان؟ لست تورز که وب سایت تور لحظه آخری میباشد ده دلیل بسیار مهم برای سفر به گرجستان به شما ارائه میدهد و مطمئنیم که همین ده دلیل شما را قانع خواهد کرد تا سفر بعدیتان را به مقصد گرجستان برنامهریزی کنید. با ما همراه باشید.

1: بازدید ازشهر تفلیس

تفلیس یک شهر تاریخی و رنگارنگ است! قسمتی از ساختار این شهر کهنسال، مانند ماسوله خودمان، پلکانی است. یکی از ویژگیهایی که این روستای پلکانی را از دیگر شهرهای پلکانی در سراسر جهان متمایز میکند، رنگارنگ بودن آن است. وقتی از کنار روخانه پرآب مکتواری به ساختمانهایی که از دامنه کوه بالا رفتهاند نگاه میکنید، با جهانی از رنگ روبرو میشوید. هر یک از این ساختمانها، به یک رنگ در آمدهاند و منظرهای شگفتآور ایجاد کردهاند. به علاوه تفلیس پر است از کافهها و رستورانهای سنتی و مدرنی که ذائقه مردمان گرجستان را با مزههایی روحنواز به نمایش میگذارند. وجود بازارهای روزانه میوه و ترهبار، محصولات کشاورزی با کیفیت و زندگی روزانه فعال مردمان تفلیس این شهر را پر از حس زندهبودن کرده است! باید خودتان ببینید!

2: منطقه باستانی سوانتی

سوانتی منطقهای باستانی و جنگآور است که در طول تاریخ در برابر هیچ ارتش متجاوزی به زانو در نیامده! این منطقه دارای 175 کوشک دفاعی است که در طراف شهر سوانتی بنا شدهاند. قدمت این کوشک ها از 700 تا 1100 سال تخمین زده شده است. کوههایی با ارتفاع 4000 متر بر فراز دشتهای پر از گل سوانتی قد علم کردهاند و طبیعتی شگفتآور برای پیادهروی و پیکنیک مسافران و بازدیدکنندگان پدید آوردهاند.از اواسط سال 2000 پیستهای اسکی بزرگی در سوانتی تاسیس شدند که هر ساله در فصل زمستان پذیرای هزاران گردشگر از سراسر جهان هستند.

3: کاختی، شهر شادی!

به هر کجا از شهر کاختی که پا بگذارید، به نوشیدنی دعوت میشوید! به همین خاطر تعجبی ندارد که در این شهر مردم کمی شادتر از دیگر شهرها هستند! تاریخ شهر کاختی هم یکی دیگر از جاذبههای آن است. از بناها و سایتهای تاریخی کاختی میتوان به کلیسای داوود مقدس و دهکده تاریخی سیگناگی که در بالای یک تپه بنا شده اشاره کرد و بسیاری از کلیساها، کاخها و برجهای باستانی دیگر که در سراسر این منطقه پراکنده شدهاند.

4: روستای مقدس کازبگی

روستای کازبگی که نام رسمی آن استپان اسمیندا است، در زیر تپه استپان اسمیدا قرار دارد. در بالای این تپه یک کلیسای به نام اسمیندا سامبا (که به آن تثلیث تفلیس هم میگویند) وجود دارد که زائران باید مسیری طولانی و سربالایی را برای رسیدن به آن طی کنند. زنگ این کلیسا در آلمان ساخته شده است و بعدها به گرجستان آورده شد. این کلیسا یکی از شاهکارهای معماری تفلیس است.

5: توشتی

بهتر است از تفلیس کمی فاصله بگیریم و به شمال شرقی گرجستان، یعنی توشتی برویم! توشتی یک منطقه تفریحی برای طبیعتگردی و اسبسواری است. بیشتر مردم گرجستان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به این منطقه میآیند تا کمی از زندگی شهری فاصله بگیرند. این منطقه قدمتی تاریخی دارد و چندین کوشک باستانی در اطراف آن ساخته شده است. معابد سنگی نیز در توشتی وجود دارند که به آنها خاتی گفته میشود. البته زنان و گردشگران حق نزدیک شدن به این معابد را ندارند!!

6: شهر سنگی واردزیا

این شهر سنگی در حدود قرن 12 میلادی، ابتدا یک معبد در دل کوه بود که بعدها به تدریج به شهری سنگی تبدیل شد که ساکنانش کاهنان آن معبد بودند. در آن زمان وارتزیا حدود 2000 شهروند کاهن داشت. در سال 1283 زمین لرزهای باعث تخریب تقریبا نیمی از این شهر شد و سال 1551 این شهر توسط ایرانیان غارت شد. حالا وارتزیا یکی از سایتهای تاریخی است که هرساله هزاران توریست را به خود جذب میکند.

7: باتومی

باتومی پایتخت تابستانی گردشگران در گرجستان است. هجوم گردشگران در فصل تابستان به این شهر ساحلی زیبا باعث شده که هتلهای چند ستاره مثل قارچ در سراسر باتومی سر بر آورند. البته این شلوغی باعث نمیشود از تعطیلات خود در باتومی لذت نبرید. اگر عاشق شبزندهداری باشید، کافهها و بارهای باتومی شبهای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهند زد. این شهر با کشور ترکیه هم مرز است، پس اگر به ترکیه سفر میکنید، به راحتی میتوانید از باتومی هم دیدن کنید.

8: صومعه گلاتین

گرجها سلیقه خوبی برای ساختن معابد و کلیساهایشان دارند و صومعه گلاتین یکی از شاهکارهای معماری مذهبی این کشور است. این صومعه که در قرن 12 میلادی ساخته شد، محل خاکسپاری بسیاری از شاهان گرجستان است. نقاشیهای شگفتانگیزی بر روی دیوارهای داخلی صومعه گلاتین کشیه شده که واقعا دیدنی هستند. این صومعه در سال 1510 توسط عثمانیها و طی یک دوره از جنگهای صلیبی به آتش کشیده شد، ولی قسمت بزرگی از آن هنوز پا برجا است.

9: هلوی گرجستانی

بله! هلوی گرجستان دلیل دیگر ما برای سفر به این کشور است. به گرجستان سرزمین هلو نیز میگویند، زیرا کیفیت میوههای گرجستان بسیار بالاست و همه نوع میوهای در این کشور به صورت طبیعی و ارگانیک رشد میکند. نه تنها هلو، بلکه میتوانید از بازارهای ترهبار و روزانه مناطق مختلف گرجستان، میوههایی باکیفیت باورنکردنی و قیمتی بسیار ارزان بخرید و نوش جان کنید. باید مزه این میوهها را خودتان امتحان کنید، زیرا به واقع گرجستان از نظر تولید میوه یک تکه از بهشت است!

دلیل شماره 10: غذاهای سنتی گرجستان

نوبتی هم که باشد، نوبت میرسد به آخرین و البته مهمترین دلیل ما برای رفتن به گرجستان. غذاهای محلی گرجستان! اگرتا به اینجای مطلب قانع نشده باشید، دیگر غذاهای محلی و سنتی گرجستان باید شما را عازم سفر کنند!

از غذاهای معروف گرجستان میتوان به خینکالی، چخُخبیلی، چاناخی، چاکاپولی، شیشلیک، چیکن تاباکا، آجاپصندلی، متسوادی و ماهی قزلآلا با رب انار اشاره کرد. مواد اصلی استفاده شده در غذاهای سنتی گرجستان گوشت و سبزیجات است به همراه ادویه های مخصوص گرجی.

ما به دلایل گفته شده و هزاران دلیل دیگر پیشنهاد میکنیم یک بار سری به گرجستان بزنید. قول میدهیم که پشیمان نمیشوید و بازهم دلتان میخواهد که به این سرزمین بکر و سرسبز سفر کنید. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت گردشگری لست تورز از میان بهترین آژانسهای مسافرتی تهران تور گرجستان و اگر در خوش شانس باشید تور لحظه آخری گرجستان را رزرو و انتخاب نمائید

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها