رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 349294

چرا ترکیه دهمین کشور توریستی جهان است؟(لست تورز)

رپورتاژ/ترکیه، به عنوان دهمین کشور توریستی دنیا و استانبول ششمین شهر توریستی دنیا و جذب سی و هشت هزار و ششصد گردشگر خارجی در سال 2017، یکی از کشور­های برتر در ارائه فرصت­های سرمایه­گذاری در سراسر جهان است. این کشور در حال حاضر در تلاش است تا برای اولین بار در سطح جهانی، زیربخش­های جدید و خلاقانه­ای را در صنعت توریسم ایجاد کند.

به خاطر موقیعت جغرافیایی کشور ترکیه، و همچنین پتانسیل­های زیاد، برنامه­ریزی و راه­اندازی پروژه­های عظیم، و هدف­های بلند­پروازانه و رویایی که تا سال 2023 آن­ها را محقق خواهد کرد، ظرفیت صنعت گردشگری این کشور با سرعت چشم­گیری در حال رشد است. با اینکه تاهمین سال­های اخیر موج عظیمی از سررمایه­های خارجی روانه این کشور شده است، ترکیه هنوز مملو از فرصت­های بزرگ و تمام نشدنی سرمایه­گذاری است و هر روزه به حجم این فرصت­ها افزوده می­شود. به علاوه درآناتولی شرقی و جنوبی پروژه­های عظیمی برای توسعه و به­روز کردن فرهنگ توریسم به راه افتاده است. همچنین مسافرخانه­های زیادی در این منطقه در حال تاسیس هستند که در ترکی به آن­ها بوتیک هتل گفته می­شود. این بوتیک هتل­ها نمودی بارز از فرهنگ، تاریخ و طبیعت منطقه آناتولی شرقی و جنوبی است و هر­ساله پذیرای ملیون­ها گردشگر از سراسر جهان هستند.

در ادامه به شرح موارد و حقایقی در مورد صنعت توریسم ترکیه می­پردازیم.

1. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، در سال 2016، در میان محبوب­ترین مقاصد گردشگری جهان، ترکیه رتبه دهم را کسب کرد.

2. بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری جهانی، در سال 2017 تعداد سی و هشت ملیون مسافر از سراسر جهان از ترکیه دیدن کردند، و در آمدی بالغ بر 26 ملیون دلار برای ترکیه به ارمغان آوردند.

3. سرعت رشد بخش گردشگری ترکیه در سال­های اخیر، از میانگین سرعت رشد صنعت توریسم جهانی بیشتر بود، و صنعت گردشگری ترکیه در سال 2017 به طور مستقیم و به تنهایی توانست تا 36 درصد از کسری بودجه این کشور را برطرف کند.

4. تا پایان سال 2017، تعداد 12856 واحد امکانات رفاهی در ترکیه تاسیس شده بود که از میان این تعداد 9186 واحد به ثبت شهرداری­های مربوطه رسیده بودند و 3670 واحد باقی مانده دارای مجوز گردشگری بودند.

5. در حال حاضر، در کشور ترکیه 281 پروژه در دست اجرا وجود دارد که با اتمام این پروژه­ها، تعداد 74130 تخت خواب به ظرفیت توریستی این کشور افزوده می­شود.

6. از نظر توریسم مذهبی، ترکیه از معدود کشورهایی است که آثاری مربوط به سه دین پرجمعیت دنیا را به خود اختصاص داده است. از میان 316 اثر تاریخی، 167اثر مربوط به دین اسلام، 129 اثر مربوط به دین مسیحیت، و 20 اثر مربوط به سایر دین ها است.

7. تور آنتالیا، پر درآمدترین و پر بازدید­ترین تور ترکیه است. در سال 2017 تقریبا 25 درصد از گردشگران خارجی از آنتالیا دیدن کردند و این شهر بیش از 500 هتل 4 ستاره و 5 ستاره دارد و در همسایگی شهر­های باستانی مانند کمر، بلچ و کاش قرار دارد.

8. از سال 2001 تا کنون، تعداد هتل­های زنجیره­ای در ترکیه به دو برابر رسیده است که در حال حاضر تعدادی بالغ بر 165 هتل و گروه زنجیره­ای در ترکیه فعالیت دارند. در این 165 زنجیره تجاری، 824 هتل فعالیت می­کنند. از میان تمام این زنجیره­های تجاری، 82 درصد از هتل­ها و گروه­ها دارای مالکیت داخلی، 15 درصد آن­ها دارای مالکیت خارجی و 3 درصد آن­ها دارای مالکیت اشتراکی خارجی و داخلی دارند.

9. گستره منطقه ساحلی ترکیه تا 7200 است و ترکیه از این حیث دومین کشور ساحلی جهان در میان سی و هشت کشوری است که دارنده "پرچم آبی ساحلی" هستند. پرچم آبی ساحلی نوعی مجوز است که به سواحلی توریستی اعطا می­شود که دارنده استانداردهای جهانی محیط زیست هستند. کشور ترکیه دارای 454 پرچم آبی ساحلی است و بعد از اسپانیا با 579 پرچم آبی ساحلی، در رتبه دوم قرار دارد.

10. ترکیه با داشتن 1500 چشمه آب گرم طبیعی، رتبه اول را در میان دیگر کشورهای اروپایی دارد.

11. شهر بلچ، با داشتن 15 میدان گلف عظیم، یکی از محبوی­ترین مقاصد توریستی برای عاشقان باری گلف در سراسر جهان است. این شهر دارای ظرفیت پذیرش 50 هزار توریست است و سالانه 2 ملیون گردشگر از این منطقه دیدار می­کنند. به علاوه، شهر بلچ در سال 2008، توسط انجمن بین­المللی برگزار­کننده تورهای جهانی گلف (IAGTO) به عنوان محبوب­ترین مقصد گلف جهان نام­گذاری شد.

12. بر اساس آمار گردشگری جهانی در سال 2017، شهر استانبول، ششمین رتبه را در میان ده شهر برتر جهان، از حیث گردشگری، بدست آورد. و تور استانبول مشتاقان زیادی در ایران دارد

- بخش گردشگری ترکیه، در نظر دارد که تا سال 2013، تعداد گردشگران خارجی را به 50 ملیون در سال برساند و در آمد حاصل از صنعت گردشگری در ترکیه را به 50 ملیون دلار در سال افزایش دهد.

دولت کشور ترکیه با اقداماتی نظیر کاهش قیمت مواد مصرفی و کاهش نرخ مالیات ،انگیزه رشد صنعت توریستم را در این منطقه افزایش داده است و در تلاش است که تا جای ممکن مراحل و موانع اداری را که مانع از رشد و شکوفایی به سزای صنعت گردشگری ترکیه می­شود از میان بردارد. اگر علاقمند به سفر به ترکیه میباشید با وب سایت لست تورز که ارائه کننده تور لحظه آخری و همچنین تور لحظه آخری استانبول میباشد همراه شوید و یا با عضویت در کانال تلگرام لست تورز آفرهای مسافرتی را بروی گوشی خود دریافت نمائید

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها