رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 354819

روایت بازیگر پیشکسوت از بایکوت شدن به دلیل بازی در برخی فیلم‌ها

ساعت 24- فخرالدین صدیق‌شریف، بازیگر سریال ایراندخت از مشکلات کار بازیگری و نتایج انحصارگرایی در عرصه هنر می‌گوید. او معتقد است عرصه هنر کاملا انحصاری شده و همین انحصار باعث شده که جمع کثیری از هنرمندان مجرب و توانمند این سرزمین به دست فراموشی سپرده شوند.

div>

در بحث بازیگران ما شاهد سیاسی کاریهایی هستیم .مثلا گاهی برای یک بازیگر بخاطر حضورش در یک فیلم فضایی ساخته میشود که کارهای دیگری به اوپیشنهاد نشود .شما با این قضیه روبرو بودید؟

خیلی ها با این مسئله مواجه شده اند.اما من اعتقاد دارم نگاه هنرمندان نباید سیاسی باشد.شخصا در هیچ کاری نگاه سیاسی نداشتم.من بیشتر نگاه اجتماعی به کارها دارم چون اصلا مرد سیاست نیستم و سیاست را نمیشناسم.

متاسفانه هرگروهی که وارد اینگونه خط وخط بازیها میشود بقیه را نمی بیند، به راحتی برای دیگران تصمیم میگیرند و متاسفانه به سمت خود کامگی حرکت میکنند.یک یا چند نفر رابراحتی بایکوت میکنند و قطعا این افراد برای هنر ارزشی قائل نیستند و هنر را فدای سیاست ،یا بهتر بگم ،هنر را فدای درک خودشان از سیاست می‌کنند.

یعنی یکسری می­‌خواهند از هنر به عنوان سپر استفاده کنند و کارهای سیاسی خودشان را انجام بدهند؟ یا در این راه گمراه شدند؟

بعضی­‌ها متاسفانه این استفاده و سوءاستفاده از هنر برای بیان کردن مقاصد سیاسی خود را انجام می‌دهند؛ زمانی ما از کارهای سیاسی مقاصد سیاسی داریم مثلاً بنده این هدف را دارم که فلان جناح را بکوبم این مقصد سیاسی می‌شود، این خیلی بد است که من با این تفکر وارد مجرای هنر بشوم که هنر را یک وسیله قرار بدهم برای اینکه خودم به یک مقصد سیاسی برسم، این کارِ شریفی نیست.

آفت های این نوع نگاه چه میتواند باشد؟

مهمترین آفت این نوع نگاه این است که مردم بدیدن فیلمهای سطحی روی می آورند.چون وقتی یک قشر خاصی سینما را در انحصار خودشان در میاورند و فقط میخواهند پیام مورد نظر خودشان را القاء کنند ،سایر مخاطبین را از سینما فراری میدهند،بنا براین بقیه به فیلمهای سطحی روی میاورند.

خیلی از مردم بامن درددل میکنند که وقتی به سینما میرویم میخواهیم دو ساعت رها شویم و تفریح کنیم.

خلاصه مطلب اینکه،عرصه هنر کاملا انحصاری شده و همین انحصار باعث شده که جمع کثیری از هنرمندان مجرب و توانمند این سرزمین به دست فراموشی سپرده شوند و سالهای سال از آنها بی خبر باشیم.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها