رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 370597

جاذبه های گردشگری توریستی بانکوک تایلند

رپورتاژ / بانکوک از شهرهای توریستی و مهم تایلند است که گردشگران زیادی از ایران هر ساله این شهر آسیایی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. این شهر پایتخت کشور تایلند و بزرگترین شهر آن است. بانکوک در مرکز تایلند واقع شده و مساحت آن در حدود 1500 کیلومتر مربع است. نام رسمی و محلی این شهر "کرونگتپ" ( Krungthep ) به معنای شهر فرشته ها است ولی اکثر خارجی ها از نام بانکگوک استفاده می کنند. مردم محل نام بانگکوک را برای یکی از مناطق این شهر به کار می برند.

dir="RTL" style="text-align:right"> آب و هوای کشور تایلند

به طور کلی تایلند دارای آب و هوای گرم مرطوب بوده و تقریبا در تمام طول سال این هوا یکسان است. تایلند دارای آب و هوای گرم و مرطوب، گرم و خشک و گرم و بارانیست.بهترین زمان سفر به تایلند از اوایل آبان ماه تا اردیبهشت میباشد.

بانکوک دارای 3 فصل بارانی (ژوئن تا اکتبر)، گرم (مارس تا می) و خنک (نوامبر تا فوریه) می باشد. متوسط درجه حرارت سالانه آن 29 درجه سانتیگراد با متوسط درجه حرارت ماهانه از 35 درجه سانتیگراد در آپریل تا 26 درجه سانتیگراد در دسامبر است. زمان آن نیز 7 ساعت از زمان مبدا گرینویچ جلوتر است.

شهر بانکوک در تایلند، یکی از مناطق توریستی پر طرفدار است که جاذبههای دیدنی فراوانی را برای هر نوع سن و سلیقهای دارد. در این شهر پر طرفدار، هتلها و مراکز اقامتی بسیاری وجود دارد که با امکانات مختلف و هزینههای متفاوت، پذیرای گردشگران این شهر هستند.بیشتر بخوانید: تور استانبول

جاذبه های گردشگری بانکوک از جذابیت های مخصوص به خود برخوردار است هر چند که جاذبه های طبیعی، مانند سواحل و جنگل ها تقریبا مشابه دیگر شهرهای تایلند هستند اما فضای حاکم بر شهر بانکوک به طور کلی متفاوت از دیگر شهرهای تایلند است.

تمام جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بانکوک که در سفر به بانکوک نباید از دست بدهید در این دسته قرار دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره هر جاذبه توریستی و مناطق دیدنی مناطق دیدنی بانکوک روی آن کلیک کنید.

معابد بانکوک

معبدهای بانکوک، از پرطرفدارترین شگفتیهای سنتی این شهر است. بزرگترین و قدیمیترین معبد بانکوک، در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و بودای خوابیده را خود جای داده است. این بودای طلا بیش از 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و چشمهای آن از مروارید است، اما مقدسترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پرفراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده ست.مطالب بیشتر در مورد تور گرجستان در سایت سفر باتو موجود است.

غذای تایلندی

گشتوگذار در شهر با پای پیاده، به خاطر وجود محلههای مختلف و بازارهای تماشایی، لذت خودش را دارد. کافهها و دکههای کوچک غذا فروشی در همهجای مرکز شهر پرکندهاند. یکی از تفریحات مرم بانکوک غذاخوردن است و خوراکیهایی که توی این دکهها عرضه میشود، علاوه بر ارزان بودن، بسیار تازه و سالم است. شلوغی و خستگی روز هم نگرانی نداردو به هرحال همه دنیا از جادوی ماساژ تایلندی چیزی شنیدهاند. اگر در یک هتل چند ستاره اقامت داشته باشید، میتوانید ماساژ را در اتاق خودتان یا سالن اسپای هتل تجربه کنید، اگر نه، به یکی از صدها سالن ماساژ و مدیتیشن باید مراجعه کنید

بازار روی آب

در 80 کیلومتری جنوبغربی بانکوک، بازاری وجود دارد که روی آب کانال شهر ساخته شده ست و زنان محلی، میوه و سبزیجات خود را در قایقهای کوچک میفروشند. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند

دنیای وحش

یکی از بزرگترین باغوحشهای دنیا در بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است. یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگر پارک آبیکه گونههای متعددی از حیوانات دریایی در آن زیست میکنند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک میبینند. هیجانانگیزترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری میشوند که در آن تمساحهای گرسنه و گوریلها منتظر آنها هستند.برای اطلاعات بیشتر درباره هر جاذبه توریستی و مناطق دیدنی بدروم روی آن کلیک کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها