رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372884

بهترین رستوران های تفلیس و استانبول

رپورتاژ/ در ادامه چند رستوران مناسب در تفلیس و استانبول را به شما معرفی می کنیم.

dir="RTL">رستورانهای تفلیس

تفلیس، پایتخت کشور گرجستان و یکی از شهرهای زیبا این کشور می باشد. از آن جا که شهر تفلیس در نزدیکی کشور ما قرار دارد و شباهت های فرهنگی را می توان در این شهر زیبا و تاریخی دید، عجیب نیست که به تازگی مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. شهر تفلیس در بخش شرقی کشور گرجستان و در میان کوه ها و دو طرف رود کُر واقع شده است. بناهای تاریخی و طیف متفاوت معماری ساختمان ها، از نکات جالب توجهی است که به هنگام بازدید از تفلیس، توجه گردشگران را به خودش جلب می کند

.

کافه تئاتر گابریادزه

ساختمان گابریادزه یکی از بهترین رستوران های تفلیس واقع در بخش تاریخی تفلیس می باشد و اگر به بازدید از بخش فرهنگی پایتخت گرجستان و لذت بردن از غذاهای لذیذ تفلیس علاقمندید، نباید آن را از دست بدهید. رزو گابرایدزه، فیلنامه نویس، کارگردان، نقاش و عروسک گردان معروف، تک تک جزئیات این مکان زیبا را طراحی کرده است.

رستوران فانیکولار

رستوران فانیکولار در تفلیس نمایی فوق العاده از شهر را همراه با غذاهای پیچیده و عجیب ارائه می کند. به قدری چشم انداز زیبایی دارد که در فیلم های گرجی از این مکان زیاد استفاده می شود. سوپ غذای دریایی با گوجه و هویج این رستوران حتما امتحان کنید.اطلاعات بیشتر در مورد تور گرجستان در سایت سفر باتو موجود است.

رستوران پیانوی ایتالیایی

اگر میخواهید پیتذای ترد، تیرامیسوی خوشمزه، پاستای خانگی بخورید و همزمان به صدای پیانو گوش بدهید، به رستوران پیانوی ایتالیایی بروید. سوپ گوجه تازه، سوپ قارچ، پاستا با میگو و زوچینی از بهترین غذاهای ویژه این رستوران هستند.

رستوران پور پور

پور پور یک رستوران کوچک در مرکز شهر تفلیس در نزدیکی میدان آزادی، انتخاب خوبی برای لذت بردن از کنسرت های زنده می باشد. منوی رستوران غذاهای منحصر به فردی را به شما پیشنهاد می کند مثل ماهی قزل آلا با انار..

رستوران ازو

«اِزو» (Ezo) در زبان گرجی به معنی حیاط است و نام آن کاملاً با رستوران همخوانی دارد. این رستوران در حیاط یک خانه مسکونی واقع شده و بر روی مواد اولیه ارگانیک و سالم تمرکز دارد که مستقیماً از مزرعه‌داران بومی تهیه می‌شود. در اینجا می‌توانید هم غذاهای گوشتی و هم چند گزینه گیاهی سفارش دهید.

لولیتا تفلیس

این کافه که به سبک شهری طراحی شده، تقریباً جزو الحاقات جدید افق رستوران‌های شهر تفلیس به حساب می‌آید. «لولیتا» (Lolita) با موسیقی زیبا، حال و هوایی عالی و یک آشپزخانه باز، جزو رستوران‌های هیجان‌انگیز شهر محسوب می‌شود که ساکنین منطقه علاقه زیادی به آن دارند. به لولیتا وارد شوید و همزمان که بیرون نشسته‌اید و از نوشیدنی خود لذت می‌برید، به تماشای مهارت آشپزها بپردازید که غذا را جلوی چشمانتان آماده می‌کنند.

رستوران ماپشالیا تفلیس

«ماپشالیا» (Mapshalia) بیشتر به یک کافه شباهت دارد تا یک رستوران اما برای بسیاری از مردم محلی شبیه به یک گوهر پنهان و ارزشمند است. در اینجا می‌توانید غذاهایی به سبک خانگی را پیدا کنید. البته تمام این غذاهای لذیذ قیمت بسیار پایینی هم دارند. این کافه در محل سابق یک بلیط فروشی سینما قرار دارد و هنوز هم نقاشی دیواری از آن زمان را روی دیوارش می‌توانید مشاهده کنید.

رستورانهای استانبول

استانبول یکی از مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود. افرادی که به این شهر سفر می کنند، علاوه بر اینکه از مناطق مختلف آن بازدید به عمل می آورند، تمایل دارند در رستوران ها، کافه ها و غذاخوری های این شهر نیز غذا سفارش دهند. وجود تنوع غذایی در این مکان ها، موجب جذب توریست شده است. برخی از رستوران های استانبول بسیار گران قیمت و لوکس هستند و منوی غذایی آن ها متنوع است؛ برخی از رستوران های این شهر، سطح متوسطی دارند، با این حال کیفیت غذایی آنها بسیار عالی می باشد. در هر کدام از رستوران های استانبول که غذا بخورید، بی شک از طعم لذیذ این غذاها لذت خواهید برد. در این مطلب شما را با تعدادی از برترین رستوران های استانبول آشنا می کنیم.

La-Mouette restaurant

این رستوران در تراس هتل Beyoğlu’s Tomtom Suites قرار دارد. منظره فوق العاده ای از شهر استانبول در این تراس وجود دارد ولی مهم تر از همه خلاقیت دو سرآشپز جوانی است که از محصولات محلی استفاده کرده و ایده هایی جدید برای غذاهای ترکی ایجاد کرده اند.

Lokanta-Maya-restaurant

رستورانی کوچک ولی فوق العاده که گرچه منویی محدود دارد، اکثر غذاهای معروف ترکیه را دارد.

Rumeli-Hisali-Iskele-restaurant

این رستوران در یک قایق قرار دارد. منظره زیبای دریا و شهر در کنار منوی تخصصی غذاهای دریایی، دلیل محبوبیت این رستوران است.

Fish-restaurant

این رستوران برای غذاهای دریایی اش شهرت دارد. در این رستوران تززین خاصی از هر غذا دیده می شود که اشتها را دو برابر می کند.

X-restaurant

این رستوران در بالای بنای قدیمی و تاریخی کاخ دریا قرار دارد. این ساختمان به عنوان مرکز فرهنگ و هنر استابول شناخته می شود.

Giritli-restaurant

رستورانی دریایی که بخاطر غذاهای لذیذ و همچنین قیمت های مناسبش هم برای بومیان و هم برای گردشگران محبوبیت دارد. اختاپوس گریل شده در سس زیتون این رستوران شهرت زیادی دارد.

پیش از خرید تور استانبول حتما ادامه مطلب را بخوانید

رستوران اولوس ۲۹

یکی از زیبا ترین و قشنگ ترین رستوران های استانبول است این رستوران به دلیل دکوراسیون زیبای خود در مظره بسیار زیبای تنگه بسفر و پل روی ان خود را در ذهن علاقه مندان منحصر به فرد کرده است این رستوران علاوه بر زیبایی یک منوی متنوع از غذاهای ترکی ، بین المللی و غذاهای دریایی بسیار خشمزه است این رستوران جزو اولین رستوران های برتر ترکیه است برای خوردن یک غذای لذیذ و یک شب به خاطر ماندنی جای مناسبی است

رستوران سان ست گریل

رستوران سان ست گریل » این رستوران شیک و زیبا همسایه رستوران اولوس ۲۹ است این رستوران در بالای تپه ای با منظره دلنشینی ساخته شده است در این رستوران می توانید غذاهای گریل شده ، ترکی ، بین المللی و غذاهای ژاپنی سفارش بدید و از خوردن ان ها لذت ببرید این رستوران به دلیل منظره دلچسب و منوی متنوع جزو دومین رستوران های برتر ترکیه می باشد

رستوران چانگا

رستوران چانگا » این رستوران به دلیل دکوراسیون بسیار زیبایی که در فضای سحر انگیز غذا سرو می شود در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و برنده بهترین رستوران جدید استانبول شد راجب این رستوران باره در روزنامه های ترکیه و مجله های بین المللی خبر چاپ شد رستوران چانگا در ساختمان نوا در منطقه تکسیم شهر استانبول است که با منوی متنوعی و متفاوتی از مخلوط غذاهای بین المللی و ترکی است این رستوان زیبای خاص و دلنشین خودشو دارد و جزو چهارمین رستوران برتر ترکیه است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها