رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 37717

سخنگوی دولت:

برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری انجام می شود

ساعت24-نوبخت ضمت تکذیب خبر برداشت1/4 میلیارد دلار ی دولت از صندوق توسعه ملی گفت: ما هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده‌ایم و با توجه به شرایط تحریم همه اقدامات ما در چارچوب قانون است.

برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری انجام می شود
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که رقم۱/۴ یک میلیار دلاری مربوط به صندوق توسعه ملی نبوده است که ما آن را به ریال تبدیل کرده باشیم، توضیح داد: این رقم مربوط به فروش نفت و میعانات گازی بوده است که بین خزانه ، صندوق توسعه ملی و موضوع مربوط به فاینانتس توزیع شده است پس اصلا از منابع صندوق توسعه ملی برداشتی نشده است.

وی اعلام آمادگی کرد که تا با مسوولین هر دستگاه نظارتی که مدعی هستند دولت از منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۱/۴ میلیارد دلار را به ریال تبدیل و برداشت کرده است، صحبت کنم.

نوبخت با تاکید بر این‌که تراز صندوق توسعه ملی مشخص است و برداشت های آن با اجازه رهبری انجام می گیرد، گفت :‌به طور مثال برای حل موضوع آب از منابع این صندوق استفاده شد که گزارش های دقیق‌آن موجود است و تمام اقدامات زیر نظر قوه مجریه نیست؛ چرا که دادستان کل کشور هم عضو هیأت امنای صندوق است، بنابر این اسناد صندوق طوری نیست که بتوان برداشت ۱/۴ میلیارد دلار را از آن کتمان کرد.

به گزارش ساعت24 به نقل از ایسنا ،نوبخت با بیان این‌که نمی دانم در پشت پرده چنین اخباری چه کسانی هستند افزود: عده ای می خواهند مطالب غیر واقعی را به دولت انتساب دهند در حالی که دولت اگر بخواهد برداشتی از صندوق توسعه ملی داشته باشد مسیر قانونی آن را طی خواهد کرد.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها