رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 378391

اروپا در برجام بماند؛ یورو را جایگزین دلار میکنیم

ساعت24-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست جایگزینی یورو به جای دلار مستلزم ادامه روند پایبندی اروپا به برجام است.

احمد انارکی‌محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع جایگزینی یورو به جای دلار گفت: اگر روند برجام با همکاری و همراهی کشور‌های اروپایی ادامه پیدا نکند، هرگز سیاست جایگزینی یورو به جای دلار انجام نخواهد شد.

وی افزود: اینکه بخواهیم در بازار و مبادلات کالا‌ها یورو را جایگزین دلار کنیم، اقدام خوبی است و به ما کمک می‌کند؛ بنده معتقدم با این اقدام اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انارکی محمدی تصریح کرد: سیف رئیس سابق بانک مرکزی موضوع جایگزینی یورو به جای دلار قبلا مطرح کرده و موافقت خود را با آن اعلام کرده بود، در حال حاضر با تغییر ریاست بانک مرکزی هیچ گونه اظهار نظری درباره این موضوع مطرح نشده است و نمی‌توان گفت سرانجام این موضوع چه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بتوانیم یورو را جایگزین دلار کنیم و عرضه کالا به سمت یورو برود، بازار عرضه کالا رونقی پیدا می‌کند و مشکلاتی که ما در حوزه کالا داریم با این اقدام حل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کشور‌های اروپایی به برجام پایبند بمانند، شاید این سیاست جایگزینی، راه‌حلی برای پشت سر گذاشتن محدودیت‌ها و از بین بردن سختی‌ها در عرصه اقتصادی کشور باشد.

نماینده رفسنجان اظهار کرد: اگر برجام ادامه پیدا نکند و رابطه‌ای بین بانک‌های داخلی و خارجی وجود نداشته باشد، هرگز این سیاست به ما کمکی نمی‌کند چراکه این جایگزینی مستلزم ادامه روند پایبندی کشور‌های اروپایی به برجام است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها