رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 38145

انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 94

ساعت24-سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1394 کل کشور هفته آینده در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب می شوند.

انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 94
laquo;بهروز نعمتی »امروز (شنبه) در گفت و گویی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسات روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب می شوند.

به گفته وی، این امکان وجود دارد که جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس برای بررسی لایحه بودجه با جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همزمان شود.

«غلامرضا کاتب» سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به فرایند تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا هشتم دی ماه امسال فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی ارائه خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون های تخصصی هم تا ۱۳ دی ماه فرصت دارند پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون های تخصصی مجلس را جمع بندی و به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

وی همچنین گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تا قبل از ۱۳ دی ماه امسال تشکیل می شود و این کمیسیون دو هفته برای بررسی پیشنهادات بودجه سال ۱۳۹۴ و جمع بندی آن فرصت دارد و پس از آن لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ به جلسه علنی مجلس خواهد آمد.

به گفته نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متشکل از ۹عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سه عضو از سایر کمیسون های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.

کاتب همچنین گفت: لایحه خروج از رکود هم از یک شنبه هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجس شورای اسلامی است و احتمالا بررسی آن دو هفته طول بکشد.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری، روز یکشنبه ۱۶ آذرماه لایحه بودجه بالغ بر ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۴ کل کشور را تقدیم مجلس کرد.

بودجه کل کشور بالغ بر ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به بودجه سال جاری ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که بودجه عمومی کشور با رشد ۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۳ ، ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال است که این رقم ۳۲ درصد از کل بودجه کشور است.

همچنین بودجه شرکت های دولتی ، بانک ها و موسسات انتفاعی با رشد منفی هشت صدم درصد بالغ بر ۵ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

بر اساس اظهارات رییس جمهوری در زمان ارائه لایحه بودجه، مجموع سرمایه گذاری های دولت و شرکت های دولتی یک میلیارد و ۵۱۱ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال برآورد شده است که این رقم نسبت به سال جاری ۱۸.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۴ می توان به افزایش سهم درآمدهای نفتی به کل بودجه اشاره کرد که این رقم از ۴۷ درصد در سال ۹۳ به ۵۳ درصد در سال ۹۴ افزایش یافته است.

همچنین سهم درآمد عمومی از تامین هزینه های جاری از ۶۷.۲ در سال ۹۳ به ۷۲.۶ درصد در سال ۹۴ افزایش یافته است.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها