رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 38188

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد:

عزم جزم دولت برای مبارزه با فساد

ساعت 24-رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شناسایی روزنه‌های ایجاد فساد از مهم‎ترین وظایف سازمان بازرسی در راستای مقابله با آنان است.

عزم  جزم دولت  برای مبارزه با فساد
ناصر سراج در مراسم تکریم و معارفه رییس بازرسی کل استان با تاکید بر اهمیت مبارزه با فساد مالی در کشور افزود: عزم دولت جزم شده است تا با فساد مالی در کشور مبارزه شود؛ بنابراین سازمان بازرسی باید در کنار بازرسی‌ها روزنه‌های فساد را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری روسای سه قوه را موظف کرده‎اند تا با جدیت پیگیر مبارزه با فساد مالی باشند که در این راستا روسای سه قوه نیز پاسخ مثبت داده‌اند و دولت نیز در این امر همراه با این سه قوه حرکت می‌کند.

سراج با بیان اینکه بانک‎ها در تمامی فسادهای کلان کشور حضور دارند، تصریح کرد: در چند سال اخیر پرداخت تسهیلات بی‎مورد از سوی بانک‌ها سبب شده است تا مشکلات مالی زیادی در دولت ایجاد شود.مسئولان ذیربط باید عملکرد بانک‎ها را بررسی کنند و مدیرانی که عملکرد خوبی در پرونده کاری خود دارند تشویق شوند و جلوی کار مدیران متخلف گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی در ارائه تسهیلات بانکی پیش آید مدیران بانک‌ها باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: متاسفانه اکنون بانک‌ها در کشور بنگاه‌ داری می‌کنند، در حالی که بانک‌ها باید در راستای رفع مشکلات اقتصادی با دولت همراه باشند.

وی به فعالیت شرکت‎های سهامی خاص در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها هرگونه که می‎خواهند در راستای افزایش سهام عمل می‌کنند به طوری که برخی از این شرکت‌ها پول مردم را به جای هزینه در تولید، در ساخت و ساز و املاک هزینه می‌کنند.در این راستا یک خلاء قانونی وجود دارد که در حال پیگیری است تا این شرکت‌ها نیز همانند سهامی عام وارد بورس شوند و به آن‌ها اجازه داده نشود تا هرگونه می‎خواهند عمل کنند.

به گزارش ساعت 24 به نقل از ایسنا، رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت نوع فعالیت مدیران در دستگاه‌های اجرایی افزود: مدیران باید مسئولیت پذیر بوده و بر فعالیت زیرمجموعه خود نظارت دقیق داشته باشند بر همین اساس باید مدیران خوشنام و دست پاک ارتقا داده شوند و از فعالیت مدیران متخلف جلوگیری شود.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها