رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 388752

انتخاب فریم عینک مناسب بر اساس شکل صورت و رنگ چشم ها

رپورتاژ / برای اینکه تیپ چهره خود را تشخیص دهید و بتوانید فریم عینک آفتابی یا عینک طبی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید,موهای خود را جمع کرده و به طور مستقیم به یک آینه نگاه کنید. نگاهی دقیق به شکل کلی و خطوط صورت و سرتان داشته باشید.

برای اینکه تیپ چهره خود را تشخیص دهید و بتوانید فریم عینک آفتابی یا عینک طبی متناسب با چهره تان را انتخاب کنید,موهای خود را جمع کرده و به طور مستقیم به یک آینه نگاه کنید. نگاهی دقیق به شکل کلی و خطوط صورت و سرتان داشته باشید.

در اینجا هفت شکل اولیه و نوع چهره ای که افراد مختلف میتوانند داشته باشند و همچنین مدل عینک هایی که برایشان مناسب تر است توضیح داده شده است:

صورت بیضی شکل

شکل چهره بیضی به دلیل تناسب آن، ایده آل است. برای حفظ تناسب طبیعی یک صورت بیضی شکل باید به دنبال فریم های عینکی که به اندازه گسترده (یا گسترده تر از) گسترده ترین قسمت صورت هستند باشیم.فریم های گردویی شکل که بسیار پهن و یا باریک نیستند انتخاب بسیار خوبی هستند.

صورت قلب شکل

چهره ای به شکل قلب است که در آن یک سوم بالایی صورت بزرگتر و یک سوم پایینی آن باریک تر باشد. (گاهی اوقات این چهره شبیه صورت های مثلث پایه می شود.) برای کاهش عرض قسمت بالای صورت، فریم هایی را که درقسمت پایینی عریض تر هستند انتخاب کنید. فریم های نازک و سبک رنگی و فریم هایی که در قسمت بالایی جزییات زیبا یی دارند نیز انتخاب خوبی هستند.

شکل صورت کشیده

در صورت های کشیده طول چهره بیشتر از عرض آن است. برای ایجاد یک چهره مستطیل شکل که تناسب بیشتری دارد باید سعی کنید از فریم هایی که عرض و عمق بیشتری دارند استفاده کنید.فریم هایی تزیینی که ابعاد آنها از نظر پهنا بیشتر است میتوانند گزینه های مناسبی باشند.

صورت مربع شکل

شکل چهره مربع فک پهن تر و پیشانی عریض تری دارد و عرض و طول صورت تقریبا به یک نسبت است. برای اینکه یک چهره مربع مانند,کشیده تر شده و زاویه آن متناسب تر شود,فریم هایی سبک و باریک با عرض و عمق بیشتر را امتحان کنید.

صورت الماس شکل

در چهره هایی که شکل الماس هستند, پیشانی و فک باریک تر هستند و گونه ها پهن تر هستند.این نادرترین شکل صورت است و برای برجسته کردن چشم ها و گونه ها، فریم هایی را که خطوط متمایز و جزییات بیشتری دارند و همچنین قاب هایی با شکل های بیضی یا گربه ای نیز می توانند انتخاب خوبی باشند.

چهره هایی که گرد هستند

این نوع چهره ها دارای خطوط منحنی با عرض و طولی متناسب و بدون زاویه است. برای ایجاد یک چهره باریک تر می شود، فریم هایی باریک و زاویه دار را بکار برد تا طول صورت افزایش یابد.

چهره هایی که پایه آن آنها مثلث شکل است

صورت مثلثی پایه ,دارای پیشانی باریک است و در ناحیه گونه و چانه پهن تر میشود. برای عریض تر کردن و تاکید بر قسمت بالای صورت، سعی کنید فریم هایی را که به با رنگ ها روی قسمت پیشانی متمرکز شده اند را انتخاب کنید. فریم هایی با اشکال چشم گربه ای نیز می توانند انتخاب خوبی باشند.

معیار دیگری که میتواند برای انتخاب فریم مناسب به ما کمک کند رنگ چشم هاست.

برخی عقیده دارند که,نظریه رنگ ها نوعی طالع بینی است.ممکن است قابل اثبات یا قابل اجرا برای همه نباشد ، اما سرگرم کننده است که در مورد آن فکر کنیم. بنابراین بیایید به برخی توصیه هایی برای انتخاب بهترین فریم های عینک های رنگی بر اساس رنگ چشم ها شده اشت بپردازیم.

1.بهترین عینک آفتابی برای چشم آبی :

فریم های مرجانی و شامپاینی زیبایی بیشتری را به چشمان آبی اضافه می کنند. حتی یک فریم قهوه ای معمولی نیز یک گزینه قابل قبول است.

2.بهترین عینک برای چشم های خاکستری :

اگر چشمهای خاکستری دارید، باید در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید! چرا؟

خاکستری یکی از عجیب ترین رنگ های چشم در جهان است! هر عینک قرمز یا خاکستری آبی رنگ،اتخاب مناسبی برای افراد با رنگ چشم خاکستری است .

3.چشم های سبز

الهه های زیبای چشم سبز شما باید فریم های عینکی که رنگ های ملایم تری دارند انتخاب کنید!. قهوه ای، طلایی و رنگ های پاستیلی برای شما مناسب خواهند بود.

4.بهترین عینک برای چشم های عسلی

چشمان عسلی بسیار جالب هستند، قهوه ای با رگه هی طلایی ! آنها یکی از رنگ های چشم چند بعدی هستند. انتخاب فلزات ظریف، رنگ های خاکی، سبز و خاکستریبرای فریم عینک به زیبایی این رنگ چشم میافزاید.

5.بهترین عینک برای چشم های قهوه ای

قهوه ای شایع ترین رنگ چشم در این سیاره است، بنابراین,بسیاری از فریم ها با این رنگ چشم هماهنگ میشوند. فریم های سیاه ویا با پایه قهوه ای ,که بسیار هم رایج هستند,لیمویی، برنزی، طلای, اسطوخودوس و زیتونی مانند رنگ هایی فوق العاده سردهستند که بسیار با این نوع رنگ چشم متناسب هستند.

انتخاب فریم هی مناسب برای عینک های طبی سبب میشود که احساس بهتری نسبت به چهره خود با عینک داشته باشیم,پس سعی کنید این انتخاب را دست کم نگیرید و برای آن به اندازه کافی وقت صرف کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها