رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 38973

شلیک موفق موشک‌های ضدزره دهلاویه

ساعت24-صبح امروز و در جریان اجرای ماموریت یگان‌های رزم زمینی ارتش، سامانه‌های ضدزره دهلاویه و طوفان شلیک شدند.

شلیک موفق موشک‌های ضدزره دهلاویه
صبح امروز و در جریان اجرای ماموریت یگان‌های رزم زمینی ارتش، سامانه‌های ضدزره دهلاویه و طوفان شلیک شدند.

درهمین راستا موشک ضد زره طوفان علاوه بر شلیک توسط یگان‌های زمینی از روی بالگرد نیز شلیک و با موفقیت به هدف اصابت کرد.



این دو سامانه ضد زره بدست متخصصان داخلی در صنایع دفاع تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.



* دهلاویه؛ اولین موشک ضدزره ایرانی با سامانه هدایت لیزری



دهلاویه یکی از پیشرفته‌ترین موشکهای ضدزره است که برای انهدام انواع تانک‌های پیشرفته مجهز به زره واکنشگر طراحی شده است.



این موشک با بهره‌برداری از هدایت خاص که در مقابل انواع جنگ‌های الکترونیکی دشمن مقاوم است، سرجنگی و موتور پرواز موشک انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده است که سامانه موشکی ضدزره دهلاویه به عنوان یک جنگ‌افزار کارآمد در نبرد ضد تانک شناخته شود.



موشک دهلاویه با توجه به نمونه های قبلی، اولین موشک ضدزره ایرانی است که با سامانه هدایت لیزری نیمه اتوماتیک، توان اصابت دقیق به اهداف متحرک و یا ثابت را دارد و همانند اسلاف خارجی خود همانند AGM-۱۱۴ هلفایر می‌تواند به کابوسی برای ماشین آلات نظامی تبدیل و حتی بر ضد اهداف پرنده‌ای همچون بالگردها نیز به کار رود.



استفاده از سیستم هدایت لیزری علاوه بر توانمندی هدف گیری بسیاردقیق نسبت به سیستم‌های مشابه نظیر هدایت با سیم و هدایت رادیویی در مقابل استفاده دشمن از تدابیر متقابل الکترونیکی بسیار مقاوم بود و با توجه به سرعت بالای این موشک کمترین زمان ممکن را برای کشف نشانه روی لیزری به دشمن می‌دهد.



سامانه نشانه‌روی این موشک که بر روی پایه قبضه قرار گرفته است، با استفاده از حسگرهای مادون قرمز و همچنین دوربین‌های نور مرئی امکان کشف هدف را به خدمه داده و سپس با قفل شدن نشانه‌گر لیزری بر روی هدف و تعقیب آن از سوی حسگر در نوک دماغه موشک، هدف مورد اصابت قرار می گیرد.



این سیستم لیزری بکار رفته در موشک دهلاویه در تمام شرایط عملیاتی و آب وهوایی قابلیت استفاده را دارد. موشک دهلاویه دارای چهار باله در عقب موشک و دو باله در جلوی آن است که هدایت موشک در هنگام پرواز به سمت هدف از طریق بالک های جلویی امکان‌پذیر می‌شود.



در سیستم برخوردی، موشک دهلاویه دارای یک سر جنگی دو مرحله‌ای است که توان بالایی برای نفوذ به زره‌های واکنش‌گر با مقاومت بالا محسوب می‌شود.



* «طوفان» در زمین و هوا



موشک طوفان یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضدزره و دارای دو سر جنگی است که با وارد کردن نیروی مخرب و ویرانگر به هدف، قادر است با عمق نفوذ بالا خودروهای زرهی، تانک و نفربر را منهدم کند.



این موشک به عنوان توسعه یافته‌ترین نمونه خانواده طوفان، طراحی و ساخته شد که تصاویر آن نشان دهنده تفاوت‌های محسوسی حتی نسبت به آخرین نمونه‌های خارجی تاو است.



طوفان بر خلاف نسل‌های قبلی از روش هدایت پیشرفته با استفاده از پرتو لیزر برخوردار است که ضمن حفظ آن از آسیب پذیری در برابر جنگ الکترونیک دشمن، دقت بسیار بالایی نیز به آن می دهد.



این موشک دارای سر جنگی دو مرحله و یک میله نفوذگر جمع شونده جدید نیز هست. میزان نفوذ این موشک در زره بیش از نسل های قبلی عنوان شده است.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها