رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 39091

انهدام پهپاد هوشمند با سامانه مرصاد

ساعت24-در سومین روز از رزمایش مشترک محمد رسول الله، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش ضمن انجام عملیات کشف، شناسایی و رهگیری هواگردهای دشمن فرضی، با آتش سامانه های موشکی بومی و بهینه سازی شده مرصاد، موفق به سرنگونی پهپادهای متجاوز شدند.

انهدام پهپاد هوشمند با سامانه مرصاد
در این مرحله از رزمایش با استفاده ازانواع رادارهای ثابت و تاکتیکی و بهره گیری از اطلاعات واصله از پست های دیده بانی بصری و سایت های شنود الکترونیکی توپخانه های مختلف که در کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار دارند و سامانه های کنترل راداری اسکای گارد ضمن رهگیری اهداف متحرک هوایی توانستند پهپادهای دشمن فرضی را سرنگون کنند.

کشف برتری هوایی، وارد کردن ضربه به نقاط آسیب پذیر دشمن و پشتیبانی سریع ازنیروهای مستقر در دریا و خشکی و تک های هوایی در موقعیت های از پیش تعیین شده توسط جنگنده های واکنش سریع نهاجا با هدایت خلبانان جوان و متعهد و سوختگیری متعدد هوایی از جمله ویژگی های این مرحله از رزمایش مشترک محمد رسول الله بود.

بنابراین گزارش ناو گروه سی دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناو شکن جماران نیز که هم اکنون در آبهای آزاد حضور یافته اند به عنوان یگانهای حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی و اطلاعاتی دشمن اقدام کردند.

همچنین یگانهای رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش نسبت به جابجایی سریع تجهیزات و ادوات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه عمومی رزمایش اقدام کردند.

مرحله دوم رزمايش بزرگ محمد رسول الله ديروز با اجراي تاکتيک‌هاي جديد رزمي نيروي زميني ارتش برگزار شد.

در روز دوم اين مانور مشترک، با اجراي تک همه‌ جانبه نيروي زميني، آخرين دستاوردها و تجهيزات بومي شده، از جمله سلاحهاي شاهر، اخگر، تانکهاي ذوالفقار و صمصام با موفقيت آزمايش شدند.

رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون و۲۰۰ هزار کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند از روز پنج شنبه آغاز شد.
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها