رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 406542

نبود امکانات در چادر زلزله‌زدگان کرمانشاه برای فصل سرما

ساعت24-معاون اول رئیس جمهور از روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری امروز (۸ آذر) با حضور در استان کرمانشاه از روستاهای زلزله زده قصرشیرین و گیلانغرب که در جریان زلزله ۶.۴ ریشتری ۴ آذر آسیب دیده بودند بازدید کرد و با حضور در چادرهای زلزله زدگان و منازل آسیب دیده، از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

وی در این بازدیدها با بیان اینکه دولت در کنار مردم زلزله زده است، گفت: اکنون اولویت اصلی رسیدگی به وضعیت مردم، کمک به آنها برای برگشتن به زندگی عادی و رفع دغدغه های معیشتی آنها است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای مردم زلزله زده در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که برای بازپرداخت آن دچار مشکل نشوند.

وی بر لزوم رسیدگی سریعتر مسئولین مربوطه به مطالبات مردم تاکید کرد.

در این بازدید مردم هم از دغدغه هایشان در خصوص منازل آسیب دیده، نداشتن امکانات در چادر برای فصل سرما، مشکلات معیشتی و ... با معاون اول رئیس جمهور سخن گفتند.

معاون اول رئیس جمهور از روستاهای زلزله زده کرکهرک و چم امام حسن(ع) شهرستان قصرشیرین و روستای رویبان بزرگ گیلانغرب که در نزدیکی کانون زلزله ۶.۴ ریشتری ۴ آذر قرار داشتند بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، با مطلوب دانستن روند بازسازی مناطق زلزله زده استان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی ما در تسریع بازسازی مناطق زلزله‌زده، پس لرزه های متعدد و مستمر در منطقه است، با این وجود طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۸ ساخت و ساز شهرهای زلزله زده به پایان می‌رسد که تمام تلاش خود را می‌کنیم این زمان کوتاه‌تر شود.


وی با اشاره به گسترش ساخت و سازها در مناطق شهری زلزله زده، اظهار کرد: ۶۳۰۰ واحد مسکونی در زلزله سال گذشته در سرپل ذهاب تخریب شد، اما شهرداری تاکنون 10 هزار و 400 پروانه ساخت صادر کرده که به خوبی نشان می دهد تهدید زلزله، تبدیل به یک فرصت برای عمران و ساخت و ساز شهری شده است.

وی به کمک های خوب دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: مجموعه تسهیلات پرداخت شده و سود وام‌های امهال شده به قریب یازده هزارمیلیاد تومان می رسد. همچنین در راستای جبران خسارت به زیرساختهای استان تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده است.

استاندار کرمانشاه به زلزله 6.4 ریشتری 4 آذر امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این زلزله هیچ یک از واحدهای ساخته شده توسط دولت آسیب ندیدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت، افزود: از مصدومین این زلزله نیز هم اکنون تنها ۹ نفر بستری هستند که هیچ یک هم با آسیب حادی مواجه نیستند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بازگشایی مرز خسروی، گفت: بازگشایی مرز خسروی تسکینی بر آلام مردم مرزنشین مناطق زلزله‌زده است که از دکتر جهانگیری توقع داریم در این زمینه تاثیرگذار باشند.

دکتر جهانگیری برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، امروز(8 آذر) وارد کرمانشاه شده است.

به گفته مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه، زمین لرزه 6.4 ریشتری که 4 آذر ماه در حوالی سرپل ذهاب رخ داد، بزررگترین پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری آبان سال گذشته بود.

فرهاد فروزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این زمین لرزه ساعت 20 و 7 دقیقه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب رخ داد، گفت: دقایقی بعد نیز زمین لرزه ای با قدرت حدود 5.3 ریشتر در همان محدوده رخ داد.

وی این زمین لرزه ها را پس لرزه های زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال گذشته دانست و گفت: این پس لرزه ها برای زلزله های بزرگ مانند زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته طبیعی است و معمولا تا دو سال اتفاق می افتد. از آبان سال گذشته تاکنون بیش از 5500 زمین لرزه در استان رخ داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها