رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 412305

«بی اچ پی» سهام پروژه مس اکوادور را میخرد

ساعت24-مس پرس: شرکت بی اچ پی، جهت خرید بخشی از سهام یک شرکت کوچک معدنی در استرالیا که مالک و بهره‌بردار پروژه مس- طلا در اکوادور وارد مراحل عقد قرارداد شده است. به گفته «اندرو مکنزی» مدیرعامل شرکت بی اچ پی «اکوادور یک موقعیت بسیار روشن برای آینده شرکت است.»

به گزارش مس پرس به نقل از متال بولتن، خرید 6/1درصدی سهام شرکت سُل‌گلد (SolGold) از مجموعه Guyana Goldfields از سوی کمپانی بی اچ پی، سهم اکتشافات مس این کمپانی را افزایش داده و جایگاه بزرگ‌تری به این شرکت در آمریکای لاتین می بخشد.
ذخیره پورفیری مس- طلای پروژه Cascabel حدود 10 میلیون تن مس و 25 میلیون اونس طلای قابل برداشت در طول عمر معدن دارد. این ذخیره، بخشی از کمربند مس آندین (Andean) است که شرکت سل‌گلد معتقد است بهره‌برداری از آن موجب دسترسی به ذخیره بزرگ‌تری از مس مشابه معدن همسایه آن در شیلی خواهد بود.
این سرمایه‌گذاری، نخستین باری نیست که بی اچ پی جهت خرید سهامی از شرکت سل‌گلد، اقدام کرده است. بی اچ پی در ماه اکتبر سال 2016 پیشنهاد خرید 10درصد از سهام این شرکت را به ارزش 30 میلیون دلار داد. این پیشنهاد توسط هیئت‌مدیره شرکت سل‌گلد رد شد؛ چراکه این رقم کمتر از معامله 33 میلیون دلاری تأمین مالی این شرکت با Maxit Capital LP و Newcrest International بود. هم‌اکنون، شرکت نیو کرست (Newcrest) سهامدار 14/54درصد از شرکت سل‌گلد است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها