رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 428841

کارنامه عباسعلی قصاعی کارآفرین برتر و برنده تندیس امین‌الضرب دریک نگاه

صنعتگران درگفت وگو با ساعت 24 : اتاق بازرگانی به صنعتگرانی مثل قصاعی نیازدارد

ساعت 24-شنبه 11 اسفند ماه 1397 هزاران فعال بخش خصوصی پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان خود را برای دوره جدید فعالیت های اتاق بازرگانی سراسر کشور انتخاب کنند. صدها نفر از صتعتگران ایرانی کاندیدای کسب رای برای عضویت درهیات نمایندگان شده اند. برخی از صنعتگران نامدار و اصیل ایرانی در میان کاندیداها هستند که شانس بالایی برای رای آوردن دارند.

22
گروه قابل اعتنایی از مدیران صنعتی بخش خصوصی درگفت و گو با ساعت 24 گفتند حضور افرادی مثل عباسعلی قصاعی که یک صنعتگر اصیل و داری کارنامه روشن است برای اتاق مفید است. . کارنامه قصاعی نشان می دهد او از مدیران خوش نام است که برای ارتقای فعالیت تشکلها وقت وانرژی می گذارد و درحال حاضر ریاست اتاق مشترک ایران و آلمان را نیز برعهده دارد. عباسعلی قصاعی در خانواده‌ای بزرگ شد که اهل هنر و ساخت سفال و سرامیک بودند و او هم از کودکی با سفالگری در کارگاه پدرش آشنا شد. او در جوانی به آلمان رفت و در رشته سرامیک تحصیل کرد و درنهایت بعد از بازگشت به کشور هنر سنتی سفال و سرامیک ایران را با صنعت روزبه هم گره زد و کارخانه تولید چینی زرین را احداث و زمینه اشتغال بیش از 1200 نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرد.

در سال 1366 اولین فاز کارخانه چینی زرین راه‌اندازی شد، مجموعه صنعتی که در سه دهه گذشته در چند فاز توسعه پیداکرده و در حال حاضر بزرگ‌ترین کارخانه درزمینهٔ تولید چینی و سرامیک در کشور محسوب می‌شود و از تکنولوژی روز و پیشرفته جهان بهره می‌برد. چینی زرین در بیش از ۱۰۰هزار مترمربع سالن‌های کار محصولاتش را تولید می‌کند و آخرین فاز کارخانه هم که چینی زرین ۳ است، در سالنی جدید به مساحت ۲۰ هزار مترمربع شروع به کارکرده است. به گفته قصاعی مجموعه چینی زرین با حدود ۱۰۰ نفر و تولید ۸۰۰ تن در یک سال کار را شروع کرده است و امروز بیش از ۱۲ هزار تن تولید در سال دارند و در مجموعه چینی زرین بیش از 1200 نفر مشغول به کار هستند.با شروع دهه 70 عباسعلی قصاعی که چند سالی بود همراهی برادر را هم در کار و کنار خود داشت به فکر صادرات محصولات تولیدی کارخانه و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی افتاد و کم‌کم توانست جایگاه ویژه‌ای در این زمینه پیدا کند به‌طوری‌که هم‌اکنون سالانه بیش از 5 میلیون دلار صادرات دارند. کارخانه چینی زرین در حال حاضر حتی به سفارش تعدادی از شرکت‌های ایتالیایی، ترکیه‌ای، آلمانی و... محصولاتی را تولید می‌کند.

مجموعه چینی زرین به دلیل تولید محصولات باکیفیت در طول این سال‌ها بیش از 100 لوح تقدیر و گواهی بین‌المللی دریافت کرده است و به گفته قصاعی یکی از برندهای مشهور جهان محسوب می‌شود.قصاعی در کنار تولید و صنعت در طول سال‌های گذشته برای فعالیت‌های تشکلی و مسئولیت اجتماعی هم اهمیت بسیاری قائل بوده است و از همین روست که در تشکل‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، انجمن مدیران صنعتی، اتاق مشترک ایران و آلمان و انجمن صنایع چینی ایران عضویت و مسئولیت دارد.قصاعی با وجود بیش از 5 دهه فعالیت صنعتی همچنان پرکار است و به توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور فکر می‌کند، او درباره اینکه آیا قصد ندارد بازنشسته شود، در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم باید مقداری کارم را کم کنم ولی برای کسی که سال‌ها در کار صنعت بوده و اثراتی هم داشته، بازنشستگی به معنای اینکه به‌طور کلی کنار برود احساس خوبی نیست. برای همین دوست دارم هم‌چنان کار کنم، فرزندانم هستند و خیلی در کار کمک می‌کنند. البته بعضی وقت‌ها به لحاظ جسمی و روحی خسته می‌شوم، به خصوص که امروز با مسائل اقتصادی که پیش آمده گرفتاری‌ها چند برابر شده است. مشکلات ارزی، تحریم‌های خارجی و بدتر از همه اینها، بوروکراسی داخلی است که فشار را زیاد کرده تحریم‌های خارجی مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما نیروهای داخل به‌جای آنکه منظم شوند و در مقابل تحریم‌ها دفاع کنند، سردرگم شده‌اند. امیدوارم این بی‌نظمی به تدریج رفع و تعادل برقرار شود. البته از طرف دیگر به شرایط پیش آمده، به‌عنوان یک فرصت هم نگاه می‌کنم چون می‌تواند باعث جان گرفتن صادرات شود، برای همین باید از همین شرایط هم استفاده کرد. ما باید قوانین، روش و منش اقتصادیمان را اصلاح کنیم. اقتصاد در کنار سیاستی مناسب است که به خوبی رشد کند. اقتصادی که سیاست بر آن سوار باشد کمرش خم می‌شود. اقتصاد باید روی بال سیاست به پرواز دربیاید

تا

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها