رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 428912

ظریف در مراسم جهان نوروز: با سلطه گری صلح فراهم نمی شود/نباید بین هند و پاکستان درگیری رخ دهد

ساعت24-وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ما در جهان و منطقه در یک کشتی نشسته ایم و نباید بین خود جنگ و دعوا داشته باشیم، گفت: نباید بین هند و پاکستان درگیری رخ دهد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه) در مراسم آیین بین‌المللی جهان نوروز در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد حضور یافت.وی در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم بعد از پنج سال توقف گفت: بسیار خوشحالیم که در خدمت نمایندگان سرزمین نوروز و جهان نوروز هستیم. نمایندگان آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، ترکیه، تاجیکستان، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، عراق، هند، افغانستان و ایران.

وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ما در جهان و منطقه در یک کشتی نشسته ایم و نباید بین خود جنگ و دعوا داشته باشیم. گفت: نباید بین هند و پاکستان درگیری رخ دهد.

وی با بیان اینکه عزیزان شما نوروز را جهانی کردید، افزود: بیایید امروز پیمان ببندیم که سرزمینمان و جهان را نوروزی کنیم. نوروز یک رویداد طبیعی نیست، نوروز یک تحول انسانی است.

این مراسم به همت کمیسیون ملی یونسکو و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور سفرای خارجی مقیم تهران برگزار و از تمبر جهان نوروز رونمایی شد. اجرای موسیقی نوروز ایران، آذربایجان و افغانستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها