رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 472342

مهام سازان یکان عرضه کننده شیشه سکوریت و نمای شیشه ای ساختمان

رپورتاژ تبلیغی / در تولید شیشه های سکوریت لایه های خارجی دچار فشرده سازی و لایه های داخلی دچار تنش می شوند .

h2 dir="RTL" style="text-align:justify">

شیشه سکوریت چیست و چگونه تولید می شود

در تولید شیشه های سکوریت لایه های خارجی دچار فشرده سازی و لایه های داخلی دچار تنش می شوند . این تنش ها باعث می شود هنگامی که شیشه شکسته می شوند ، به جای تبدیل به خرده شیشه دندانه دار تیز به صورت تکه های دانه دانه کوچک فرو میریزد . تکه های دانه دانه ریز شیشه باعث آسیب کمتری می شوند و از جراحات روی بدن اشخاص جلوگیری میکند .

تاریخچه تولید شیشه سکوریت (شیشه میرال)

اولین شیشه ی نشکن در جهان در سال ۱۹۲۹ تولید شده و بعد از آن پیشرفت های زیادی در زمینه ی تولید این نوع شیشه انجام گرفته است. در ایران بیش از ۴۵ سال از تولید شیشه نشکن (سکوریت ) می گذرد. اولین کارخانه ای که در زمینه ی شیشه نشکن شروع به فعالیت نمود؛ میرال نام داشت و تا سالها شیشه های سکوریت توسط این کارخانه تولید می شد و به همین خاطراست که شیشه های نشکن یا سکوریت رابا نام میرال می شناسند. به مرور زمان استفاده از شیشه های سکوریت رونق پیدا کرد و کارخانه های زیادی شروع به تولید شیشه های نشکن کردند. امروزه در داخل ایران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و کوره های پیشرفته، شیشه های سکوریت باکیفیت تولید و روانه ی بازار می شوند.

استفاده از شیشه سکوریت

احتمالا بیشترین چیزی که شنیده این شیشه سکوریت مغازه است چرا که بیشتر فروشگاه ها و مغازه ها برای اینکه بتوانند بیشتر در معرض دید مشتری باشند، بیشتر ورودی و دیوار های جانبی خود را از شیشه طراحی می کنند تا ویترین بزرگتر و بهتری داشته باشند. این کار باعث می شود تا افراد بیشتری به فکر دزدی از این فروشگاه ها بیفتند؛ به همین خاطر بیشتر مغازه ها دارای شیشه های سکوریت هستند.

احتمالا در سازه های بسیاری مانند تصویر اول مشاهده کرده اید که بیشتر قسمت های یک خانه یا دفتر کار و یا نمای ساختمان را شیشه پوشش داده است. کاملا درست حدس زده اید، این شیشه ها به دلیل قطر بالایی که دارند دارای ضربه پذیری بسیار بالایی هستند و وزن بالایی را نیز تحمل می کنند.

با وجود قطر بالای این شیشه ها، مانند شیشه های نازک دارای شفافیت و وضوح باورنکردنی ای بالا دارند؛ به همین دلیل بسیاری از مهندسان عمران مخصوصا آنهایی که به دنبال معماری نوین هستند طرفداران سرسخت این شیشه ها هستند.

همانطور که در اوایل مقاله به آن اشاره شد شیشه سکوریت برای امنیت انسان ها طراحی شد؛ خوب یک لحظه فکر کنید اگر شیشه اتوموبیل ها از شیشه معمولی ساخته می شد چه اتفاق هولناکی رخ میداد!!!

برای مثال بخاطر اذیت نشدن راننده و مسافرین در هنگام رانندگی، قسمت بالای شیشه جلو و عقب معمولا مات و یا رنگی تولید می شوند تا جلوی نور خورشید را تا حدی بگیرد. در داخل شیشه های عقب باید رشته هایی قرارگیر تا با روشن کردن آن شیشه شروع به گرم شدن کرده و از یخ زدگی آن جلوگیری کند.

اگر کمی بیشتر دقت کنید می توانید شیشه های سکوریت را در خانه و محیط کار خود نیز مشاهده کنید. برای مثال مایکرو ویو و اجاق گاز ها همه از شیشه نشکن یا همان شیشه سکوریت طراحی و ایجاد شده اند.

مراحل تولید شیشه سکوریت:

۱-شیشه ها داخل دستگاه های شستشو میروند تا عاری از هرگونه گرد و غباری باشند.
۲-در کوره های به روز و پیشرفته به وسیله ی المنت های پیشرفته، تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده می شوند.

3- درون کوره، شیشه ها مدام به صورت افقی، به وسیله ی سرامیک های پیشرفته به عقب و جلو حرکت می کنند تا محصول تولید شده عاری از هرگونه قوس و موج شود.

۴-در این مرحله به درون دستگاه ، بادبزن های پیشرفته هدایت می شوند تا با عملیات باد زدن، به دمای معمولی برگردند

5-در این مرحله شیشه سکوریت آماده می باشد.


زمانی که شیشه داخل دستگاه می شود این عملیات باید در مدت چند ثانیه انجام شود و سپس سریعا خنک شود؛ چرا که این امر موجب می شود که هوای داخل شیشه های سکوریت گرفته شود و مقاومت شیشه را تا۷ برابر نسبت به شیشه های خام بالاتر ببرد و در صورتی که شیشه شکسته شود، به ذرات ریزی تبدیل می گردد که هیچ خطر جانی ندارد.
شیشه های سکوریت حاصل شده در شرکت ایمن در، در ضخامت های ۳ میل الی ۲۰ میل می باشد که تا دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و سرمای ۸۰ درجه سانتی گراد زیر صفر را به راحتی تحمل می نماید. تنها نکته ای که در این فرایند حتما باید به آن توجه شود، این است که شیشه های سکوریت قابل برش نیستند و به همین دلیل ابتدا شیشه ها را به اندازه ی مورد نظر برش می دهند و بعد از آن عملیات سکوریت کردن را روی آن انجام می دهند

از انواع شیشه سکوریت می توان به موارد زیر اشاره کرد


1. شیشه رنگی 2. شیشه دوجداره 3. شیشه نشکن 4. شیشه ضد آتش 5. شیشه رفلکس 6. شیشه کریستال

از بین انواع شیشه ها می توان شیشه سکوریت را نام برد که جزو مهمترین نوع از انواع شیشه های ایمنی در صنعت شیشه شناخته شده است، تولید اولین شیشه سکوریت به 100 سال قبل برمی گردد و از آن زمان تا به حال پیشرفت قابل ملاحظه ای در تولید این نوع شیشه ها صورت گرفته است. با گذشت سالها از تولید شیشه و با توجه به افزایش قیمتانواع شیشه سکوریت، تمایل به استفاده از این شیشه سکوریت در کشور افزایش یافت است.
در ایران نیز کارخانه‌های زیادی اقدام به تولید انواع شیشه سکوریت نموده‌اند. شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی بسیار محکم‌تر بوده و از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد. علاوه بر این شیشه سکوریت نسبت به فشار و برخورد ضربه بسیار مقاوم می‌باشد و درصورتی هم که ضربه به‌قدری محکم باشد که باعث شکستن شیشه شود، شیشه به قطعات ریزی که برنده نیستند تبدیل می‌شود.


انواع نمای شیشه ای ساختمان

در ساختمان های مدرن استفاده از نمای شیشه ساختمان بسیار زیاد شده است . نمای های شیشه ای ساختمان علاوه بر سبک کردن ساختمان ، عایق بودن آن دارای جلوه و ظاهری مدرن خواهد شد

انواع شیشه ای ساختمان

- نمای ساختمان های اداری

- نمای شیشه ای ساختمان های تجاری

- نمای شیشه ای ترکیبی ساختمان های مسکونی

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

کاربردهای شیشه سکوریت و شیشه لمینت در نمای ساختمان

در متن زیر برخی از کاربردهای این دو نوع شیشه را ذکر خواهیم کرد:

نوع شیشه لمینتی که در شیشه ی جلوی ماشین ها به کار رفته و آن را ضد گلوله نیز می نامند، شیشه ای بسیار مقاوم است که در برابر شکستگی و ضربه بسیار مقاوم بوده و برای به کار گیری در درب و پنجره ها بسیار مناسب به نظر می رسد.

در حال حاضر از انواع شیشه های لمینت برای کف آکواریوم، درب و پنجره ها و صفحه ی مانیتور و گوشی استفاده می شود.

این نوع شیشه متشکل از دو لایه شیشه حرارت دیده می باشد که با کمک یک لایه ی میانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

و به همین خاطر است که حتی زمانی که می شکند، همچنان در جای خود باقی مانده و میزان آسیب افراد حاضر در صحنه به حداقل میزان ممکن خود می رسد.

درب و پنجره هایی که با استفاده از این محصول ساخته شده اند، به راحتی نمی شکنند و به همین خاطر است که در این نوع روش شکستن آن ها و ورود به خانه آسان نبوده و همراه با سر و صدای بسیار خواهد بود.

که البته میزان مقاومت آن در برابر شکستگی و ضربه به مقدار کیفیت این نوع شیشه بستگی دارد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها