رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 488337

راهنمای کامل ساخت فروشگاه اینترنتی

رپورتاژ تبلیغی / چند وقت پیش که با یکی از کاسبان بازار صحبت می‌کردم از وضعیت بازار و فروشش می‌نالید. او صاحب یک فروشگاه لوازم آشپرخانه بود. بیشتر که صحبت کردیم، متوجه شدم که از دیجی کالا کینه‌ای به دل دارد! چون از نظرش بسیاری از افراد به‌جای اینکه بیایند و از او خرید کنند، ترجیح می‌دهند از سایت بخرند. در واقع چند وقتی بود که تعداد مشتریانش کم شده بود.

div itemprop="articleBody">

ناراحتی‌اش قابل درک بود. این اتفاق ممکن است در آینده برای شما رخ دهد. بگذارید این گونه بگویم، که اگر همین الان کسب و کارتان را آنلاین نکنید، در آینده یا مجبور به انجام آن می‌شوید؛ یا حذف می‌شوید!

شروع کسب و کار اینترنتی، از چیزی که تصور می‌کنید، ساده‌تر است. حتی اگر تاکنون فقط در بازار سنتی مشغول بوده‌اید. یکی از بهترین نمونه‌های کار اینترنتی، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. چیزی که احتمالا یکبار هم که شده به آن فکر کرده‌اید و شاید قصد شروع آن را دارید. اما از اینکه مهارت زیادی ندارید، کمی نگرانید.

اگر به شما بگویم که یک ساعت دیگر می‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید، چه؟! بدون اینکه به دانش فنی و کدنویسی نیاز داشته باشید. یا اینکه بخواهید زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی سایت فروشگاهی کنید. ببینیم این چه روشی است. طراحی سایت بدون کدنویسی؟

طراحی سایت بدون کدنویسی

چگونه یک سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

بعضی از افراد فکر می‌کنند برای داشتن یک سایت فروشگاهی مختص به‌خودشان، حتما باید از یک متخصص طراح سایت و کدنویس، آن هم با هزینۀ بالا کمک بگیرند. این هم یک روش ساخت فروشگاه اینترنتی است؛ اما این تنها راه ساخت سایت نیست!

می‌خواهم بدون اینکه شما را با روش‌های پیچیده طراحی سایت گیج کنم، روشی را معرفی کنم که خیلی راحت از پس آن بیایید. این روش استفاده از فروشگاه ساز است؛ یعنی سیستم آماده‌ای که با کمک آن بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید فروشگاه‌تان را ایجاد، ویرایش و و مدیریت کنید. در واقع شما فقط محصول‌تان را می‌گذارید و می‌فروشید.

فروشگاه ساز پیچیدگی‌های طراحی سایت مانند خربد جداگانه هاست، قالب و افزونه، دامنه و درگاه پرداخت بانکی را ندارد. چرا که در این روش، هر چیزی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز داشته باشید، در یک بسته در اختیارتان قرار داده می‌شود. یکی از این فروشگاه سازها پرتال است که سه بسته فروشگاهی دارد. هر کدام از آن‌ها امکانات متفاوتی دارند.

شما بعد از همین 3 مرحله می‌توانید یک سایت فروشگاهی به کمک پرتال داشته باشید:

1- ثبت نام و ایجاد یک سایت در پرتال (فرصت تست رایگان 7 روزه)

2-انتخاب یک قالب مناسب برای رنگ و رو دادن به فروشگاه‌تان

3-خرید سایت و انتخاب یک آدرس منحصر برای فروشگاه‌

بعد از این هم خیلی راحت می‌توانید محصول‌تان را در ویترین فروشگاه بچینید. با اینکه انجام این مراحل خیلی راحت است؛ اما هم ویدیوی آموزشی در اختیار خواهید داشت؛ هم پشتیبانی و کمک کارشناسان را خواهید داشت. توضیحات مختصری که دادم بخشی از آموزش ایجاد فروشگاه اینترنتی بود که می‌توانید مطلب کامل آن را بخوانید.

چگونه فروشگاهم رتبه یک گوگل شود؟

چگئنه سایتم رتبه 1 گوگل شود

همه دوست دارند سایت‌شان رتبه 1 شود. همین جمله یعنی رقابت! پس در این رقابت برای برنده شدن باید بهتر از بقیه باشید. اگر دیدید کسی به شما تضمین داد که می‌تواند سایتی طراحی کند که بعد از دو هفته رتبه 1 را داشته باشد، باور نکنید. چون واقعا هیچ تضمینی وجود ندارد.

اما اگر یک سری کارها را انجام دهید، احتمالا جایگاه خوبی در گوگل به‌دست می‌آورید. مثلا اینکه در صفحه محصولات توضیحات کافی و مفید بنویسید، تصاویری که استفاده می‌کنید بهینه باشد، کلمات کلیدی محصول خود را پیدا کنید. اگر همین نکات به‌ظاهر ریز را رعایت کنید، به رتبه‌های بالای موتور جستجو نزدیک می‌شوید.

چگونه فروش سایت فروشگاهی‌ام را افزایش دهم؟

افزایش فروش سایت فروشگاهی

بعد از مدتی که فروشگاه اینترنتی‌تان را راه انداختید، حتما با این چالش روبرو می‌شوید که چگونه فروش سایت را بالا ببرم. هدف هم از اول همین بود؛ اینکه بیشتر بفروشیم. اجازه دهید به چند نکته برای افزایش فروش سایت اشاره کنم. شاید این نکات به‌ظاهر ساده باشد؛ اما رعایت همین اصول تفاوت بین یک فروشگاه موفق و پرفروش با یک فروشگاه معمولی و گاهی شکست خورده را مشخص می‌کند.

  • فرآیند سفارش و خرید را برای مشتری تا می‌توانید ساده کنید
  • سایت‌تان در تلفن همراه به‌خوبی قابل نمایش باشد
  • توضیحات کاملی برای هر محصول بنویسید
  • گاهی روی محصولات‌تان تخفیف بگذارید
  • از رضایت و نظر مثبت مشتریان‌تان در سایت استفاده کنید (متن یا ویدئوی مشتری)

خب این هم از راهنمای کامل ساخت فروشگاه اینترنتی که از ابتدا یعنی طراحی سایت تا کسب درآمد بررسی شد. راستی شما چه محصولی می‌خواهید در فروشگاه‌تان بفروشید؟

اگر هنوز محصول خاصی مدنظرتان نیست، اشکالی ندارد. کمی به دور و برتان دقت کنید. ببینید مردم اخیرا به چه چیزی نیاز پیدا کرده‌اند؟ ببینید چه دغدغه‌ای دارند؟ یا پیش بینی می‌کنید از چه چیزی استقبال کنند؟

ایده‌های‌تان را جایی یادداشت کنید، سپس از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. تاکید میکنم "بهترین گزینه"! چون بهتر است الان تمرکزتان را روی یک محصول بگذارید.

برای شروع ساخت فروشگاه، همین الان به وب‌سایت پرتال به آدرس www.portal.ir مراجعه کنید یا روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها