رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 492254

روش های ترک سیگار

رپورتاژ تبلیغی / در سراسر دنیا سالیانه چند میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند. جالب اینجاست تمام شرکت های تولید کننده سیگار از پیام های متنی و تصویری در رابطه با مضر بودن دخانیات استفاده می کنند؛ اما متاسفانه افراد به علت اعتیاد ذهنی و جسمی به این مواد مخدر تمایلی به ترک آن نشان نمی دهند. امروزه برای حل این معزل راهکارهای مختلفی ارئه می شود با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی روش های ترک سیگار بپردازیم.

h2 dir="RTL" style="text-align:right">اعتیاد به سیگار

لازم است بدانیم سیگار علاوه بر اعتیاد جسمی منجر به اعتیاد ذهنی و روحی نیز می شود که در ادامه به بررسی این دو حالت خواهیم پرداخت. طبق تحقیقات انجام گرفته اعتیاد جسمی سیگار به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده آن است. با توجه به اینکه سیگار حاوی نیکوتین می باشد، وقتی شخص اقدام به مصرف سیگار می کند نیکوتین از طریق شش ها وارد گردش خون می شود و از این روش خود را به مغز می رساند که باعث افزایش ضربان قلب، قند خون، و آزادسازی دوپامین می گردد و شخص احساس لذت می کند. اعتیاد ذهنی طبق بررسی هایی که صورت گرفته است 98 درصد از این وابستگی را تشکیل می دهد و به همین دلیل است که امروزه مراکز ترک سیگار بر روی ذهن و روح و روان شخص کار می کنند تا این وابستگی ذهنی را برطرف نمایند. در بخش بعدی قصد داریم به چند راهکار مختلف ترک سیگار اشاره نماییم.

تعیین زمان ترک سیگار

با توجه به این که ذهن باید بپذیرد که قصد ترک این عادت مضر را دارید باید از قبل زمان و تاریخ مشخصی برای این مورد در نظر بگیرید، به این صورت که با اراده محکم در تقویم یا دفترچه شخصی خود یادداشت کنید در فلان روز شما این امر مهم ترک سیگار را آغاز می کنید. برای اطمینان بیشتر امضای خود و یک فرد که انگیزه ترک سیگار را به شما می دهد در پایین این عهدنامه درج نمایید تا تعهد محکم تری داشته باشید.

دلایل ترک سیگار

انگیزه اصلی شما چیست؟ دوستان خوب، شرایط شغلی، شرایط اقتصادی، خانواده ای که نگران سلامتی شما هستند، یا این که تعهدی که به خودتان داده اید و ارزشی که برای سلامتیتان قائل هستید. بدون شک دلایل متعددی وجود دارد که انگیزه شما برای این امر می باشند.

جایگزین سیگار

شما باید یک جایگزین سالم برای سیگار پیدا کنید که در زمانی که احساس می کنید به سمت مصرف سیگار می روید از ان ها استفاده نمایید. بدون شک این جایگزین ها باید مواردی باشند که به شما انرژی مثبت انتقال می دهند و به آن ها علاقه دارید یا حتی کارهایی هستند که جسم و ذهن شما را مشغول می کنند. برای مثال: خواندن کتاب، گفت و گو با خانواده و دوستان، آدامس جویدن، نوشیدن چای و قهوه و...

لیست ضررهای سیگار

یک لیست از ضررهای سیگار تهیه نمایید و بر رو روی دیوار اتاقتان، داشبور ماشین، کنار میز آرایش و آینه قرار دهید و هر بار که وسوسه مصرف سیگار به سراغتان آمد آن ها را مرور کنید. این لیست می تواند شامل مطالب زیر باشد:

با مصرف سیگار:

من به سرطان ریه، مثانه، خون، دهان، پانکراس و.... مبتلا می شوم.

من گرفتار دیابت می شوم.

استخوان های من شکننده می شوند.

زودتر از بقیه گرفتار آلزایمر و ضعف حافظه می شوم.

این ها یک نمونه از نتایج مصرف سیگار می باشد و شما می توانید لیست کامل تری تهیه نمایید و حتی آسیب های روحی و روانی که به این دلیل به شما وارد می شود از قبیل ترک همسر و دوستان، از دست دادن شغل و... را بنویسید.

ترک سیگار در موسسه ندای سلامت

موسسه ندای سلامت با سابقه فعالیت حدود ۸ سال موفق، در ترک سیگار بیش از ۸ هزار نفر و برگزاری کلاس های رایگان پیشگیری از دخانیات و مواد مخدر برای سازمان ها و نهادهای دولتی و بیمارستان ها وخانه های سلامت ومدارس و شرکت های خودروسازی مانند سایپا پارس خودرو مگاموتور ایران خودرو کمک فنر زر و غیره. تا کنون برای 12 هزار نفر کارگاه پیشگیری تشکیل داده است. دارای دو مرکز فعال در تهران و کرج

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها