رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 492959

آخرین تغییرات زمان آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۹۹آخرین تغییرات زمان آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۹۹

رپورتاژ تبلیغی / از مهم‌ترین پیامدهای ویروس کرونا برای نظام آموزشی کشور، به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور و آزمون‌ها بود. در پی استمرار شیوع گسترده این ویروس در طی ماه‌های اخیر شاهد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور بودیم، درنهایت این امر مسئولین را به لغو آزمون و امتحانات واداشت؛ که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی نیز از این تغییرات مستثنا نبود.

dir="RTL" style="text-align:justify">در ادامه لغو آزمون‌های علوم پزشکی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۹۹، در مورد تاریخ جدید برگزاری آزمون‌ها در دومین جلسه معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تصمیم‌گیری شد.

تاریخ برگزاری کنکور ارشد علوم پزشکی سال ۹۹

بر اساس آخرین تصمیم وزارت بهداشت در خصوص زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی در سال جاری، تاریخ زمان برگزاری این آزمون به‌این‌ترتیب اعلام شد؛ که آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، در نوبت‌های صبح و عصر روزهای پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود. همچنین آخرین مهلت جهت ثبت‌نام جدید و اعمال آخرین ویرایش‌های لازم از تاریخ ۲۰ اردیبهشت لغایت ۲۲ اردیبهشت سال ۹۹ خواهد بود.

معرفی منابع کاربردی به شکل خلاصه برای داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۹۹

ازآنجایی‌که تا تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۹ زمان کمی باقی است، در این مدت هرچند کوتاه بسیاری از داوطلبان به‌مرور مطالبی که از قبل خوانده‌اند مشغول هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین منابعی می‌پردازیم که به شکل عمومی برای بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد علوم پزشکی مناسب بوده و در این زمان کوتاه منبع مفیدی جهت مرور مطالب خواهند بود.

درس زبان انگلیسی برای داوطلبان ارشد آزمون علوم پزشکی

بر اساس اعلام سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، ضریب درس زبان کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ به شرح زیر است:

· رشته ژورنالیسم پزشکی درس زبان انگلیسی پیشرفته با ضریب 3

· رشته سم‌شناسی درس زبان انگلیسی با ضریب 2

· سایر رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ضریب 3

کتاب « درسنامه جامع زبان ارشد علوم پزشکی لزگی (ویراست ۱۱) » منبع مناسبی برای مرور مطالب درس زبان برای داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی است.

درس زیست‌شناسی سلولی مولکولی

مطالعه کتاب « چکیده و نکات کلیدی زیست‌شناسی سلولی مولکولی و ضروریات مهندسی ژنتیک » که خلاصه کتاب ۱۲۰۰ صفحه‌ای زیست‌شناسی لودیش است، برای تمامی داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی اعم از ایمنی‌شناسی، زیست‌شناسی، ژنتیک پزشکی، علوم آزمایشگاهی و غیره، در این مدت‌زمان کوتاه بسیار کاربردی خواهد بود.

شما می توانید کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی را از سایت اشراقیه دریافت کنید.

درس بیوشیمی

« برای کنکور بیوشیمی ویرایش دوم » اشراقیه، کتابی با حجم باریکی است که با مطالعه آن می‌توانید مروری سریع و جامع بر منابع درس بیوشیمی داشته باشید. همچنین محتوای این کتاب با آزمون‌های کارشناسی ارشد همراه است.

منبع خلاصه برای داوطلبان رشته ایمنی‌شناسی پزشکی

اگر از داوطلبان رشته ایمونولوژی هستید مطالعه کتاب « برای کنکور ایمونولوژی » ، در مدت‌زمان باقی‌مانده تا کنکور ارشد علوم پزشکی مناسب خواهد بود.

درس آناتومی

دو کتاب « اطلس آناتومی زوبوتا » و « اطلس آناتومی نتر » از معروف‌ترین و معتبرترین اطلس‌های آناتومی موجود در جهان هستند که برای اکثر داوطلبان آزمون ارشد علوم پزشکی کاربردی خواهند بود.

منابع معرفی‌شده برخی از مهم‌ترین منابع آزمون ارشد علوم پزشکی هستند که در زمان باقی‌مانده تا کنکور می‌توانند در مرور مطالب از پیش مطالعه شده و تثبیت آن‌ها، به داوطلبان کمک کنند. برای مشاهده جزئیات کتاب‌ها و خرید کتاب پزشکی از اشراقیه می‌توانید به وب‌سایت اشراقیه مراجعه کرده و از خدمات مشاوره و پشتیبانی آنلاین مجموعه نیز بهره ببرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها