رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 494070

فروشگاه های موفق اینستاگرام چه مسیری را رفته‌اند؟

رپورتاژ تبلیغی / چند ماه پیش، در یک سمینار کسب درآمد از اینستاگرام شرکت کردیم. در آنجا صاحب فروشگاهی آنلاین در اینستاگرام را دیدیم که ماهانه 50 میلیون تومان سود خالص داشت. چه محصولی؟ جوراب‌!

div itemprop="articleBody">

پس دیگر مثل سابق نیست که برای فروش بالا، حتما به مغازه دو دهنه در بهترین نقطه شهر نیاز داشته باشید. همین شبکه اجتماعی محبوب هم می‌تواند مغازه پرفروش شما باشد. البته اگر فروش در آن را بلد باشید.

اولین مرحله برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام، انتخاب محصول است! اگر الان یک مغازه سنتی دارید و می خواهید همان محصول را در پیج بفروشید که چه بهتر. اما اگر هنوز دغدغه محصول را دارید...باز هم کار سختی نیست. چند روز را صرف گشت و گذار در اینستاگرام، فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا، یا حتی بازار کنید. شما که قرار نیست چیز عجیب و غریبی بفروشید؟! مگر اینکه به‌دنبال یک محصول متمایز باشید که برای آن باید بیشتر فکر کنید.

یک راه دیگر هم وجود دارد: اینکه خودتان محصول را درست کنید و بفروشید. مثلا چه محصولی؟

محصولات هنری مانند عروسک، وسایل دکوری، زیور آلات، یا مثلا کیک، شیرینی، مربا و ترشی. اگر حوصله و مهارت یکی از این کارها را دارید شروع کنید و انجامش دهید.

خب فرض می کنید که محصولتان را انتخاب کرده اید. حالا چگونه باید آن را بفروشید؟

فروش در اینستاگرام

فروشگاه های موفق از این راه‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کرده‌اند

در اینستاگرام صدها آنلاین شاپ می‌بینیم. اما همۀ آن‌ها موفق و پرفروش نیستند. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق در اینستاگرام، باید کارهایی را انجام دهید. مثلا اینکه:

محتوای جذاب و به درد بخور در پیج بگذارید

یک زمانی برای دیده شدن در اینستاگرام، می‌گفتند عکس‌های خوش آب و رنگ، با کیفیت بسیار عالی بگذار. اما الان دیگر مهم‌ترین عامل نیست. افراد بیشتر از اینکه جذب تصاویر شما شوند، جذب محتوا و نوشته‌های شما می‌شوند.

از توصیه مشتریان راضی استفاده کنید

شما هر چقدر هم از محصول‌تان تعریف کنید، یک دهم تأثیری که دیگران از آن تعریف می‌کنند را ندارد. قدر رضایت مشتریان را بدانید و از آن برای جذب بقیه استفاده کنید.

به دنبال جذب فالوورهای هدفمند و واقعی باشید

فرض کنیم شما یک پیج فروش محصولات آرایشی دارید. الان هم 15K فالوور دارید. از طرفی نصف این فالوورها آقا هستند. پس آیا می‌توانید بگویید همۀ این فالوورها واقعی و هدفمند هستند؟

به‌جای اینکه درگیر تعداد فالوور باشید، به‌دنبال هدفمند کردنش باشید. البته در ادامه چند نکته برای افزایش فالوور واقعی به شما گفته‌ام.

در کنار پیج اینستاگرام، یک سایت هم داشته باشید

بعضی از مشتریان شما شاید زیاد از اینستاگرام استفاده نکنند و بیشتر در گوگل جستجو کنند. با ساخت وب سایت دسته از مشتریان را از دست نمی‌دهید. در ادامه دوباره به موضوع سایت برمی‌گردم.

بقیه راه‌های افزایش فروش را در مقاله راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، که لینکش را بالا گذاشتم، دنبال کنید. تک تک این نکات مهم هستند.

چگونه فالوورهای واقعی تان را افزایش دهید؟

افزایش فالوور واقعی

گفتیم که ما به‌دنبال سیاهی لشکر نیستیم. چیزی که به‌دردمان می‌خورد فالوور واقعی و هدفمند است. این چند مورد به شما کمک می کند که فالوورهای واقعی جذب کنید:

پروفایل خوبی داشته باشید

اولین چیزی که افراد از شما می‌بینند صفحه پروفایل و بیوی شماست. اگر دلیلی برای دنبال کردن شما پیدا نکنند و ندانند دقیقا کارتان چیست، خیلی زود آن را ترک می‌کنند. بسیاری از صفحات فروشی که می‌بینم، تنها با تعدادی هشتگ پر شده است. این چیزی نیست که برای بقیه جذاب باشد. در یکی دو جمله کار و محصول‌تان را توضیح دهید.

تبلیغات مناسب انجام دهید

تبلیغات اگر به پیج مناسبی داده نشود، فقط دور ریختن هزینه است. باید بدانید چه زمانی تبلیغ کنید و آن را به چه کسی بسپارید. با همان بودجه‌ای که دارید شروع کنید و آن را بیشتر کنید. لازم نیست از همان اول با 5-6 میلیون شروع کنید.

در زمان مناسب مسابقه برگزار کنید

اینستا را که باز می کنیم همه جای آن پر شده است از مسابقه و چالش های تکراری. نمی گویم شما این کار را نکنید؛ نه. اما باید بدانید که چه مسابقه ای برگزار کنید و چه جوایزی بدهید. مثلا برای انتخاب جایزه بهتر است آن را مرتبط با محصولات خودتان و مسابقه ای در خور مخاطبان تان اجرا کنید.

سایت یا اینستاگرام؟ آیا اینستاگرام به‌تنهایی کافی نیست؟

سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

خیلی از افراد این سؤال را می‌پرسند که برای فروش محصول سایت فروشگاهی بهتر است یا اینستاگرام؟ ما برای جواب دادن به این سؤال باید بدانیم که محصول شما چیست؟ باید ببینید که مشتریان این محصول بیشتر در اینستاگرام هستند، یا در گوگل جستجو می‌کنند. البته اگر بخواهید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.

یک راه دیگر هم وجود دارد و آن استفاده از هر دو مورد است. این را برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال فروش و مشتری چند برابر هستند پیشنها می‌کنم. با این کار شما هیچ مشتری‌ای را از دست نمی‌دهید. علاوه بر آن، حتما به این مسئله هم فکر کنید که اگر چند وقت دیگر اینستاگرام فیلتر شد، تکلیف فروش‌تان چه می‌شود؟!

اگر به خاطر سادگی به سراغ اینستاگرام رفته اید باید بگویم که روش هایی برای ساخت سایت فروشگاهی هم وجود دارد که به همان سادگی است. یک نمونه آن فروشگاه ساز portal است. مزیت آن وجود افزونه‌ای است که پیج را به سایت‌تان متصل می‌کند. یعنی مشتری با زدن لینک محصول، وارد آخرین مرحله پرداخت در سایت شده و تمام. بد نیست آن را امتحان کنید. تا 7 روز هم فرصت تست رایگان آن را دارید.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از جمله هزینه و امکانات سایت ساز و فروشگاه ساز پرتال داشته باشید، به آدرس https://www.portal.ir سر بزنید، یا اینکه با شماره تلفن 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها