رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 494418

درمان دیسک گردن و دیسک کمر توسط بهترین دکتر مغز و اعصاب و ستون فقرات

رپورتاژ تبلیغی / سبک زندگی و یا شغلی افراد در این روزها باعث ایجاد مشکلات زیادی در ناحیه ستون فقرات به ویژه گردن و کمر شده است.

وقتی در این ناحیه از بدن احساس درد و یا ناراحتی می کنید ، در ابتدا حتما به استراحت فکر می کنید. همچنین ممکن است به سراغ دارو های ضد درد نیز بروید. اما در نهایت بعد از چند روز استراحت و بدتر شدن علائم قعا به سراغ متخصص ستون فقرات خواهید رفت.

اگر پیگیر درمان این مشکلات و درد ها و علائم نباشید می تواند نگران کننده باشد. زیرا در صورت بیرون زدگی دیسک و یا پارگی آن به نخاع آسیب وارد می شود و می تواند عواقب و مشکلات سخت تری را به دنبال داشته باشد.

ستون فقرات از استخوان هایی به نام مهره تشکیل شده است.این مهره ها از مغز تا انتهای ستون فقرات را تشکیل داده اند. در بین مهره ها بالشتک های به نام دیسک وجود دارد تا حرکات شما مانند پریدن ، دویدن و سایر فعالیت هایی که باعث سایش می شوند به مهره ها آسیبی وارد نکنند.

دیسک گردن و علائم این بیماری

یکی از اصلی ترین دلایل گردن درد ، عارضه دیسک گردن است. روش های درمانی جراحی و غیر جراحی برای این مشکل وجود دارد . از مشکلات دیسک گردن می توان به بیرون زدگی یا پارگی دیسک گردن اشاره کرد.

افرادی که مشکلات دیسک گردن دارند ، درد شدیدی را در گردن، شانه‌ها و پایین بازوی خود احساس می‌کنند. حرکت دادن گردن و حتی سرفه یا عطسه می تواند این درد را افزایش دهد . اسپاسم عضلانی نیز یکی از علائم شایع این عارضه است. با افزایش این درد زندگی روزمره کم کم برای افراد سخت می شود.

افراد بین سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی که اکثرا کارمند هستند و بنا به ارگونومی محیط کارشان دچار دردهای گردن می‌شوند. بعد از ۵۰ سالگی که نیز به دلیل افزایش سن ر فرد دچار دیسک گردن می شود.

انجام یک ام‌آرآی به تشخیص دیسک گردن کمک می‌کند. استفاده از داروهای ضد التهابی، قرص‌های استروئیدی، تزریق اطراف اعصاب یا اپیدورال و همچنین تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی و ماساژ درمانی از جمله روش های درمان غیر جراحی این عارضه می باشد. در صورت اینکه بعد از شش ماه این روش ها تاثیری نداشته باشند ، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

اگر مدت زیادی گردن خود را ثابت نگه می دارید ، حتما تمرینات ورزشی گردن را انجام دهید. اگر کارتان به گونه ای هستید که مجبورید گردن خود را خم نمایید ، بهتر است با یکی از دستانتان از وزن سرتان و فشار آن بر روی مهره‌های گردن بکاهید، تا کمتر دچار صدمات گردنی شوید.

پارگی دیسک کمر و درمان آن

پارگی دیسک کمر و بیرون زدگی آن باعث می شود تا احساس درد در ناحیه کمر و پاها داشته باشید . این عارضه اعصاب نزدیک را تحریک کند و در نتیجه درد، بی حسی یا ضعف در یک دست یا پا، ایجاد شود. به مرور در صورت عدم درمان این علائم می تواند مشکل ساز باشند. شایع‌ترین محل درگیری دیسک کمری مهره‌های ۴ و ۵ است.

ساییدگی مکرر دیسک های ستون فقرات به خاطر استفاده روزانه و فشاری که تحمل می کنند؛ در بلند مدت منجر به تضعیف آن ها می شوند. در نتیجه افزایش سن یکی از مهم ترین علت های به وجود آمدن مشکلات دیسک کمر است.

مصدومیت یا آسیب دیدگی در اثرعوامل مختلف همچون تصادفات از دیگر دلایل به وجود آمدن پارگی دیسک کمر محسوب می شوند. معمولا علت درد کمر و پاره شدن دیسک در ورزشکاران فشار زیاد و مداومی است که بر این ناحیه وارد می کنند.

در مرحله اول تشخیص این بیماری از طریق تصویر برداری و MRI و آزمایشات متفاوت صورت می گیرد . همه افراد از طریق مراقبت شخصی، مراقبت حرفه ای و درمان های پیشرفته، قادر به ایجاد راه حل های مناسب و رفع و ترمیم دیسک های آسیب دیده و سایر مشکلات دردناکی هستند که که در ستون فقرات ایجاد می شود.اما در صورتی که این روش ها تاثیر گذار نباشند تنها راه برای کاهش آسیب به نخاع جراحی می باشد.

استفاده از تنباکو، ورزش نکردن،طرز ایستادن و نشستن نامناسب می توانند خط ابتلا به پارگی دیسک کمر را افزایش دهند.

آرتروز کمر

یکی از این موارد آرتروز کمر می باشد. آرتروز کمر به التهاب مفاصل در پشت ستون فقرات می‌گویند که به آن اسپوندیلوز نیز گفته می‌شود. اسپوندیلوز یک بیماری پیش رونده و مزمن که بیشتر در سنین بالا دیده می‌شود. (معمولا بالای 55 سال) به عبارتی اسپوندیلوز یا همان آرتروز مهره های کمر یا گردن به معنی کج شدن ستون فقرات و پیدایش زواید اضافی در ستون فقرات و از بین رفتن و خشک شدن مفاصل می‌باشد.

البته این اصلاح زمانی به کار برده می‌شود که با بررسی کردن ستون فقرات نتوان بیماری های شناخته شده مانند پارگی دیسک، ناپایداری ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی را تشخیص داد. اسپوندیلوز همان پیری ستون فقرات است، همانطور که می‌دانید با افزایش سن پوست ما به تدریج شروع به شل شدن می‌کند و چین و چروک در صورتمان ظاهر می‌شود، با افزایش سن این اتفاق درباره ستون فقرات نیز می‌افتد به این صورت که در واقع استخوان های مهره های کمری و گردن در جوانی به صورت منظم هستند و به تدریج تبدیل به مکعب های نامنظم تبدیل می‌شوند و دارای زواید اضافی نیز می‌باشند که همین امر موجب درد در ناحیه کمر می‌شود.

علاوه بر این زواید اضافی ستون مهره ها و مفصل ها خشک می‌شوند، در حقیقت لیگامان هایی که مهره ها را در امتداد یکدیگر قرار می‌دهد خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند و آب داخل دیسک و ارتفاع آن کم می‌شود. همین امر موجب کمردرد و کاهش دامنه حرکات در ستون فقرات می‌شود.

برای درمان آرتروز کمر معمولا ورزش پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید از پزشک یا فیزیوتراپ برای انجام حرکات ورزشی مناسب برای آرتروز کمر کمک بگیرید. اما اگر روش های غیر جراحی به درمان بیمار کمکی نکند، ممکن است نیاز به روش های جراحی باشد. تشخیص این مورد بر عهده پزشک متخصص می باشد.

بهترین دکتر مغز و اعصاب

برای تشخیص صحیح و یافتن روش درمان مناسب مراجعه به بهترین دکتر مغزو اعصاب و ستون فقرات الزامی می باشد. از ویژگی های یک جراح خوب مهارت و تجربه ای است که در این زمینه دارد. دکتر محمد صمدیان جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات و عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و اروپا می باشند.

ایشان از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زمینه آموزش و تربیت دستیاران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان لقمان و بیش از۴۰ نفر از شاگردان ایشان به عنوان جراح و مغز و اعصاب در کشور مشغول به فعالیت می باشند .

ادرس مطب : تهران خ ولیعصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸

شماره تماس : ۸۸۶۵۴۲۰۸ ۸۸۶۷۲۱۳۸ ۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۸۳۵۲۲۶۹

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها