رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 494572

آشنایی با نکات طراحی ویلا

رپورتاژ تبلیغی / ویلا واژه ای است که از زمان رم باستان برای خانه های ییلاقی اشراف به کار می رفته است.

dir="RTL" style="text-align:justify">امروزه این واژه برای خانه هایی که برای اقامت یک خانواده و دارای نمای چهار طرف، در میان یک فضای باز هستند، به کار می رود. با وجود تراکم زیاد و تقسیم بندی های زمین های شهری، وجود فضاهای باز، در شهرها محدود و اندک است. به همین علت، سازندگان ویلا روی به نواحی حومه ای و ییلاقی آورده اند و امروزه شاهد طراحی ویلا در مقیاس وسیع در این نواحی هستیم. باید نگاهی تخصصی به امر طراحی و ساخت ویلا داشت و آن را به دست افراد کار آزموده و حرفه ای سپرد.

شرکت طراحی ویلا 1000 با کادری مجرب و متخصص در زمینه طراحی، اجرا و نظارت ویلا سالهاست که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد.

فضای باز و طبیعت پیرامون ویلا، طراحی آن را تبدیل به فرآیندی چند وجهی و خلاقانه کرده است. در این پروسه باید حداکثر استفاده از پتانسیل های فضایی سایت، به عمل آید. صرفنظر از اندازه و تعداد طبقات ویلاها، تمام آنها در یک ویژگی مشترک هستند: ایجاد فضاهای نیمه محصور و متنوعی که دارای دسترسی مستقیم به فضاهای طبیعی و دیدهای وسیعی رو به مناظر زیبای پیرامونی باشند.

در طراحی ویلا علاوه بر نیازهای اصلی سکونت که لازمه هر منزل مسکونی است، باید نیازهای تفریحی و متنوع دیگری را نیز در نظر گرفت، چرا که افرادی که به دنبال ساخت ویلا هستند، به دنبال گذران اوقات مفرح و لذت بخشی به همراه دوستان و خانواده خود نیز هستند. بنابراین قطعا فضاهایی برای ساخت استخر، اتاق های بازی، المان های محوطه سازی مانند آلاچیق یا پرگولا و همچنین تراس ها و بالکن های وسیعی را باید در نظر گرفت.

پیاده سازی طرح ویلا روی یک سایت وابسته به ویژگی های طبیعی از جمله ناهمواری ها و موانع طبیعی مانند بسترهای سنگی یا شنی، شیب های تند و پوشش های گیاهی انبوه است. بنابراین آماده سازی زمین سهم مهمی را در هزینه و زمان پروژه به خود اختصاص می دهد. تهیه نقشه توپوگرافی و تعیین دقیق ابعاد سایت پلان، گام اول است. طبق این نقشه مبنا، طراحی ویلا باید به گونه ای پیش رود که کمترین میزان خاکبرداری و خاکریزی و دخل و تصرف در محیط طبیعی صورت گیرد.

در این پروژه که در شیب زیادی ساخته شده است، حداقل خاکبرداری و حداکثر استفاده از پتانسیل شیب سایت به عمل آمده است.

شرایط آب و هوایی و غالب منطقه ساخت ویلا نیز در فرم آن تاثیر گذار است. به علت وجود فضاهای باز، ساختمان ویلا مستقیما تحت این شرایط طبیعی قرار می گیرد و اگر طراحی بهینه ای صورت نگیرد، علاوه بر تحمیل هزینه های مصرف انرژی نامعقول، فضاهای داخلی نیز از شرایط آسایشی مطلوبی برخوردار نخواهند بود.

جهت گیری مناسب با بیشترین کشیدگی و نورگیری از سمت جنوب راهکار مناسبی است برای بهره بردن از نور و گرمای خورشید در اقلیم های سرد

بعد از شکل گیری خطوط اصلی، نوبت به تعیین تعداد طبقات ویلا در مراحل اولیه طراحی پلان ویلا می رسد. این امر متاثر از مساحت قابل ساخت، خواسته های پروژه و کانسپت طراحی ویلا می باشد. اگر ویلا یک طبقه باشد، به منظور حفظ حریم خصوصی، فضاهای خصوصی و عمومی باید از یکدیگر مجزا باشند و اگر بیش از یک طبقه مد نظر است، می توان یک ویلای دوبلکس طراحی کرد که دارای ارتباط فضایی آزاد بین طبقات باشد و یا سوئیت مستقلی را در طبقات تعریف کرد. در هنگام تصمیم گیری باید یک لیست از فضاهای مورد نیاز با مساحت تقریبی آنها در اختیار باشد.

ویلاها را می توان بناهای آزاد و مستقلی تعریف کرد که تحت سلطه قوانین نماهای شهری نیستند. بدین رو اجرای سبک های مختلفی در آنها مقدور است.

ویلا به سبک کلاسیک دارای طراحی متقارن، با المان ها و نمادهای نماهای رم و یونان باستان، ستون های کشیده و بلند، سرستون ها و پایه ستون های تزئینی و سنتوری و طاق و قوس ها بالای ورودی و اطراف پنجره ها می باشد.

ایستایی، عظمت و تمول شاخصه ویلای کلاسیک است

سالهاست سبک مدرن نیز جای خود را در طراحی ویلا یافته است. احجام ساده متداخل با شیشه های گسترده و پلان های باز و آزاد، منجر به خلق یک ویلای مدرن می شود که القا کننده هیچ سمبل و یا نماد سنتی نیست و به فرهنگ و ملیت خاصی تعلق ندارد.

جهانی بودن، شفافیت و سادگی معرف رویکرد مدرن است

هماهنگی و پیوند قوی با طبیعت به واسطه طراحی ویلای روستیک در یک منطقه ییلاقی حاصل می شود. فرم ویلای روستیک فرمی ساده با متریال خام و طبیعی و برگرفته از بی آلایشی و زمختی طرح خانه های روستایی می باشد.

بی تکلفی، سادگی و صمیمیت در ویلای روستیک نمایان است

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها