رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 495895

نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی

رپورتاو تبلیغی / رعایت دستورالعمل های نگهداری هر سیستم صنعتی باعث بهبود عملکرد و نیز افزایش عمر آن می گردد. برای نگهداری دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آنها ضامن کیفیت آبدهی دستگاه و عمر قطعات است.

نقش طراحی اولیه در نگهداری دستگاه

طراحی اولیه سیستم نقش بسیار مهمی در عملکرد بهینه، سهولت نگهداری و کاهش هزینه نگهداری آب شیرین کن صنعتی دارد. از آنجا که دستگاه تصفیه آب صنعتی بصورت اختصاصی و با توجه به آنالیز آب خام و ظرفیت آب مورد نیاز طراحی میشود، با یک طراحی درست و اصولی میتوان به صورت قابل ملاحظه ای هزینه های نگهداری دستگاه را کاهش داد. از طرفی با طراحی نادرست دستگاه، علاوه بر افزایش هزینه های نگهداری، عمر دستگاه و قطعات آن کاهش می یابد. در این حالت دستگاه نیاز به سرویس های مکرر پیدا کرده و قطعاتی مانند ممبران نیاز به تعویض زود هنگام پیدا می کنند که هزینه زیادی را به مصرف کننده تحمیل می کند. از اینرو توجه به اعتبار و تخصص تولید کننده دستگاه بسیار مهم است.

نگهداری دستگاه آب شیرین کن شامل پایش سیستم، دوزینگ صحیح مواد شیمیایی و سرویس های دوره ای شستشو و CIP است.

الف- سیستم پایش و دوزینگ اتوماتیک

در طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی باید تجهیزاتی در نظر گرفته شود که کار با آن برای اپراتور تسهیل گردد. با انجام این کار، اپراتور نیاز به دانش و مهارت خاصی برای کنترل دستگاه نخواهد داشت. این سیستم ها شامل سیستم پایش اتوماتیک دستگاه و سیستم دوزینگ اتوماتیک است. سیستم پایش اتوماتیک به وسیله مانیتوری که کلیه اطلاعات سیستم را در اختیار اپراتور قرار می دهد هر گونه خطای سیستم را به کاربر نشان میدهد. از اینرو بخاطر یک خطای ساده عملکرد کل سیستم متوقف نخواهد شد و کاربر با توجه به دستورالعمل راه اندازی دستگاه، قادر به برطرف کردن آن خواهد بود. سیستم دوزینگ اتوماتیک نیز با توجه به نیاز، مقدار مناسبی از مواد شیمیایی را به دستگاه تزریق می کند.

ب- مواد شیمیایی تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO برای تصفیه آب نیاز به مواد شیمیایی دارد که باید طبق توصیه سازنده تامین گردد. مواد شیمیایی به کار رفته درتصفیه آب صنعتی آنتی اسکالانت، متابی سولفیت سدیم SMBS، کلر، اسید و قلیاها هستند. از این میان آنتی اسکالانت جزو مهمترین مواد شیمیایی تصفیه آب است که کیفیت آن تاثیر زیادی بر عملکرد دستگاه و عمر ممبران ها دارد.

آنتی اسکالانت بی کیفیت رسوب زدایی ممبران را بطور کامل انجام نمی دهد و باعث نیاز به سرویس CIP کوتاه مدت میشود. این موضوع باعث خرابی ممبران و نیاز به تعویض آن در کوتاه مدت میگردد. فروش آنتی اسکالانت با برندهای متنوع صورت میگیرد که رایج ترین برندهای آن Flocon260 و Avista هستند. میزان مصرف آنتی اسکالانت به ظرفیت دستگاه و TDS آب بستگی دارد.

ج- سرویس دوره ای شستشو CIP

دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای حفظ کیفیت تولید آب نیاز به انجام سرویس های منظم دوره ای دارد. انجام این سرویس ها و شستشو توسط افراد مجرب باعث حفظ کیفیت آبدهی دستگاه خواهد بود. در سرویس دوره ای CIP، شستشوی ممبران ها صورت می گیرد. همچنین در صورت نیازمخزن مواد شیمیایی (آنتی اسکالانت، کلر و ...) شارژ می شود. در پایان، فاکتورهای چک لیست دستگاه شامل TDS و PH آب ورودی و خروجی، فشار آب داخل سیستم و خطاهای احتمالی کنترل می گردد.

شرکت زلال پایاب با سالها تجربه در صنعت تصفیه آب آماده ارایه مشاوره تخصصی به صنایع گوناگون در زمینه تصفیه آب می باشد. در این شرکت طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی، آب شیرین کن دریایی، تصفیه آب شرب، تصفیه آب برای پالایشگاه ها و نیروگاهها و صنایع غذایی و دارویی توسط مهندسین متخصص در زمینه تصفیه آب انجام می شود. همچنین تصفیه آب کشاورزی و دامپروری، تصفیه آب برای پرورش ماهی و آبزیان به تولید کنندگان این صنایع عرضه می گردد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها