رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 498484

آیا وجود دیزل ژنراتور برای مجموعه ما ضروری است؟

رپورتاژ تبلیغی / دیزل ژنراتور دستگاه تولید برق اضطراری است. آیا بیمارستان و اتاق عملی رو میتونید بدون برق تصور کنید؟ یا یک ساختمون بلند رو که دچار حریق شده اما پمپهای آتش نشانی اون به خاطر قطعی برق کار نمیکنن؟

dir="RTL" style="text-align:justify">دیزل ژنراتور دستگاه تولید برق اضطراری است. آیا بیمارستان و اتاق عملی رو میتونید بدون برق تصور کنید؟ یا یک ساختمون بلند رو که دچار حریق شده اما پمپهای آتش نشانی اون به خاطر قطعی برق کار نمیکنن؟ شاید خیلی از ما اصلاٌ اسم دیزل ژنراتور رو نشنیدیم. دیزل ژنراتور در واقع دستگاه تولید برق اضطراریه. در واقع از یک ژنراتور به همراه موتور دیزل تشکیل شده. کار موتور چرخاندن ژنراتور و کار ژنراتور تولید برق است.

دیزل ژنراتور کجا کاربرد داره؟ چرا ساختمونها باید دیزل ژنراتور داشته باشند؟

تقریباً تمام بیمارستانها و مراکز درمانی، رفاهی و تفریحی و عمومی حتماً دیزل ژنراتور دارند. در قوانین جدید ساخت هم ساختمان های بالای 7 طبقه، استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور اجباری شده است. دیزل ژنراتور در موارد اضطراری، برق مشاعات ساختمان مانند آسانسور­ها، پمپ های آب و آتش نشانی، روشنایی و سایر الزامات را تأمین کند. اینکه در مواقع قطع برق و یا بحران چه اتفاقاتی ممکنه رخ بده به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.

به همین علته که برای گواهی پایان کار ساختمانهای بزرگ وجود دیزل ژنراتور الزامیه. بگذریم از مکانهای عمومی که واقعاً وجود دیزل ژنراتور برای اونها خیلی حیاتی و مهم میشه. میتونید یک بیمارستان بزرگ با اتاقهای عمل و هزاران دستگاه حیاتی رو بدون برق اضطراری تصور کنید؟ یا یک مال و مرکز تفریحی و تجاری رو؟

دیزل ژنراتور ها در مکانهای بسیار دیگه ای همچون دیتا سنترها، مراکز مدیریت بحران، بانک­ها، هتل­ها، آزمایشگاه ها، مراکز نظامی، فرودگاه ها، دکل های مخابراتی، اپراتور های همراه و .. نیز کاربرد دارند. مثلاً میتونید شبکه شتاب بانکی رو بدون برق تصور کنید؟

اگر برای مجموعه ام دیزل ژنراتور بخوام باید چه توانی داشته باشه؟

از اینجا به بعد ممکنه کمی فنی باشه. در کل شما باید مجموعه وات تمام دستگاههایی رو که دارید جمع کنید. و یک سری ضرایب(با توجه به نوع دستگاههاتون) رو در نظر بگیرید تا به توان مورد نظرتون برسید. فنی ترش میشه اینکه تمام تجهیزات مصرفی، که توان اکتیو مصرف میکنند و بار ثابتی در هنگام لحظه استارت و حین کار دارند را روشن بگذارید (یا تخمین بزنید) و سپس دستگاه آمپر مپر خود را در مسیر برق ورودی ساختمان به صورت سری قرار دهید و مقدار را ثبت کنید.

خیلی فنی تر هم هست، اما بهترین راه یک تماس تلفنی با شرکتهای تولیید کننده دیزل ژنراتور است.

فقط توجه داشته باشید توان دیزل ژنراتور بیشتر بر مبناب کیلو ولت آمپر(کاوآ) KVA بیان میشه. برای تبدیل KW به KVA باید عدد کیلو وات رو به 0.8 تقسیم کنید. بدین صورت که هر KW معادل 1.25KVA است.

قیمت دیزل ژنراتور :

قیمت دیزل ژنراتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. توان دیزل ژنراتور، کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور، تابلو کنترل(دستی و اتوماتیک بودن و همچنین جنس و برند قطعات) و ... که اطلاعات تکمیلی تر رو میتونید با سرچ "قیمت دیزل ژنراتور و عوامل موثر بر آن" اطلاعات بیشتری کسب کنید.
اما هرگز و هرگز فراموش نکنید پیش از خرید دیزل ژنراتور حضوراً به کارخانه یا حداقل کارگاه شرکت تامین کننده سر بزنید و بازدیدی داشته باشید. این امر پاشنه آشیل فرآیند انتخاب و خرید شماست. بدیهیست که دفتر و یک انبار نمیتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای خدماتی آتی شما باشد.

تولید کنندگان دیزل ژنراتور:

در ایران شرکتهای مختلفی در صنعت دیزل ژنراتور فعالیت دارند. اکثر این شرکتها فرمت بازرگانی دارند و طبیعتاً از نظر امکانات زیر ساختی قابل قیاس با تولید کننده گان دیزل ژنراتور نیستند. بدیهیست که تمایل بازار نیز به تولید کنندگان بیشتر از بازرگانان است. از جمله شرکت های تولید کننده می توان به شرکت پایور دیزل آسیا اشاره کرد. این شرکت به واسطه زیر ساختهای خود که برای حضور مستمر در بازار ایجاد نموده توانسته به تمایزی حداقلی در این مهم دست یابد. افتخار این شرکت کمک و همیاری به بسیاری از سازمانها و شرکتها به خصوص در شرایط تحریمی بوده است. تحریمی که به واسطه خروج شرکتهای پیمانکار نفتی برای این شرکت به فرصتی برای حضور و از آن مهمتر ماندن در صنایع نفت و گاز داد. به خصوص در بحث تامین زیرساختهای سکوهای نفتی فراساحل.

اگرچه کوتاه اما سعی کردیم حداقل
هایی رو در مورد دیزل ژنراتور بازگو کنیم. برای هرگونه اطلاعات بیشتر میتونید با ما در ارتباط باشید.


این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.


قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها