رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 502565

جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن- شگرد جدید دلالان مسکن

رپورتاژ تبلیغی / این روزها با گران زمین و مسکن در شهرهای بزرگ دلالان برای کسب سود بیشتر به سمت اراضی کشاورزی تمایل پیداکرده‌اند. تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و انجام ساخت‌وساز از جمله نقشه‌های دلالان برای این اراضی ارزشمند است.

وام مسکن ودیعه و اجاره بها مستاجران

با الصاق تغییر کاربری زمین های کشاورزی در مناطق شهری، حوزه‌های شهری گسترش پیدا کرده و دلالان اقدام به فروش خانه‌های ساخته‌شده با قیمت بالا به متقاضیان می‌کنند. با توجه به شرایط اقتصادی به وجد آمده بسیاری از افراد به‌سوی دلالی مسکن روی آورده‌اند و به دنبال کسب سودهای زیاد و بادآورده هستند.

به گزارش پایگاه خبری هفت ملک؛ ترویج نگاه سرمایه‌داری در بازار مسکن ازجمله عواملی است که باعث می‌شود دلالان به‌سوی بازار مسکن روانه شوند و قیمت مسکن و اجاره‌بها روزبه‌روز افزایش یابد. اگر نگاه سرمایه‌داری و دلالی از بخش مسکن حذف شود دیگر شاهد سودهای بادآورده و یک‌شبه در بخش مسکن نخواهیم بود و تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی اتفاق نخواهد افتاد. در هیچ کجای دنیا افراد از محل خریدوفروش مسکن درآمدهای میلیاردی ندارند و در صورت کسب سودهای زیاد مجبور به پرداخت مالیات هستند.

درواقع با طراحی یک سیستم نظارتی مناسب و پرداخت مالیات می‌توان دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کرد و افزایش قیمت‌ها را کنترل کرد.

در حال حاضر سازمان اراضی کشور به‌شدت تغییر غیرقانونی کاربری زمین را در اراضی شمالی کشور و حاشیه شهرها رصد می‌کند و با متخلفان برخورد جدی دارد. در این راستا سازمان اراضی کشور با همکاری قوه قضائیه، پلیس امنیت اقتصادی و نیروی انتظامی متخلفان را در سراسر کشور شناسایی کرده و آن‌ها تحویل مراجع قضایی می‌دهد. با پیگیری‌های انجام شده نزدیک به 109 هزار پرونده تشکیل شده است و 57 هزار پرونده نیز منجر به صدور احکام قضایی و قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده است. بدین ترتیب سازمان اراضی کشور که حافظ امنیت و حفظ اراضی کشور است به اهداف خود دست خواهد یافت.

همچنین در مورد تسهیلات مسکن و اوراق مسکن در سایت ملک 7 بیشتر می توانید بخوانید.

علت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی چیست؟

به گزارش ملک 7 ، طبق گفته پژوهشگران بسیاری از شهرهای کنونی در بستر روستاها شکل‌گرفته‌اند و شهرها خاستگاه روستایی داشته‌اند. خاک مناسب و شیب مناسب باعث شده است شهرهای مدرن در بستر زمین‌های کشاورزی ایجاد شوند و بسیاری از اراضی کشاورزی برای خانه‌سازی تغییر کاربری داده و ساخته شوند.

با توجه به گسترش شهرها و افزایش جمعیت، توسعه شهرها بر زمین‌های کشاورزی غلبه کرده و باعث تبدیل بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی به خانه شده است. علت دیگر تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کمبود آب و خشک‌سالی در این مناطق بوده است. با وقوع خشک‌سالی بسیاری از زمین‌های کشاورزی خودبه‌خود تغییریافته و از بین رفته‌اند. در برخی از موارد نیز آب به‌صورت عمدی به زمین‌های کشاورزی نرسیده است و برای ساخت‌وساز مورداستفاده قرارگرفته است.

با توجه به کمبود آب در کشور بهتر است زمین‌های کشاورزی حاشیه شهرها در اولویت قرار گیرند تا در معرض خطر قرار نگرفته و از بین نروند. زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها می‌توانند مانند کمربند سبز مناطق شهری عمل کرده و نقش ریه‌های شهرها را دارند. همچنین این زمین‌ها از نظر کیفیت خاک و آب بسیار بالا بوده و باید از ساخت‌وساز در آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

در حال حاضر اختلاف قیمت زیادی بین زمین‌های داخل و خارج از محدوده شهری وجود دارد و این اختلاف قیمت بالا باعث گرایش دلالان به تغییر کاربری و ساخت‌وساز در این محدوده کرده‌اند. ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی و تبدیل به مسکن و سود زیاد این کار باعث شده است تغییر کاربری در بین سازمان‌ها و دستگاه‌های زی ربط به کاری رایج تبدیل‌شده و رقابت بر انجام این کار ایجاد شود.

این کار در کلیه شهرها و استان‌های کشور علی‌الخصوص سه شهر شمالی کشور به‌شدت رایج است و علاوه بر زمین‌های کشاورزی مناطق ییلاقی، حاشیه رودخانه‌ها و مناطق جنگلی نیز مورد تخریب و ساخت‌وساز قرارگرفته است. در این راستا نیاز است قوانین مشخصی برای حفظ این اراضی وجود داشته باشد و افراد با ارائه دلایل روشن اقدام به تغییر کاربری زمین‌ها کنند.

اما متأسفانه به دلیل وجود خلأ قانونی در این زمینه و ورود دستگاه‌های مختلف در این حوزه، تعدد آیین‌نامه‌ها و مقررات در این حوزه باعث شده است حفظ این اراضی به‌خوبی و مؤثر صورت نگیرد. این خلأ قانونی و بعضاً تناقض موجود در مقررات باعث سوءاستفاده افراد مختلف شده و دست دلالان برای تغییر کاربری و تصرف این زمین‌ها باز مانده است.

چاره این کار هم‌اندیشی وزارتخانه‌های مربوط از جمله وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها با همکاری قوه قضائیه است تا با بازنگری قوانین این خلأهای قانونی پرشده و این منابع ارزشمند حفظ شوند.

کاهش جمعت کشور و تضعیف روستاها ازجمله پیامدهای تخریب این زمین‌ها است. علاوه بر آن گسترش ساخت‌وساز در اطراف شهرها باعث زیادشدن حاشیه‌نشینی و روی آوردن روستاییان به مهاجرت به شهرهاست. طبیعی است این افراد با کنار گذاشتن کشاورزی به شهرها مهاجرت کرده و به مشاغل کاذب روی می‌آورند.

همچنین اخبار مسکن در ملک 7 را در سایت دنبال کنید.

جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن برای افراد کم‌درآمد

با مصوبه دولت قرار است از نیمه تیرماه از محل بودجه آسیب‌های کرونایی به مشاغل، به مستأجران کم‌درآمد وام ودیعه مسکن ارائه شود. برای ارائه این تسهیلات مستأجران کم‌درآمد شناسایی‌شده و برای دریافت وام معرفی می‌شوند. در حال حاضر قرار است برنامه جامعی طراحی شود تا نرخ اجاره‌بها تا حدی در کشور کنترل شود.

یکی از این برنامه‌ها تعیین میزان افزایش اجاره‌بها در شهرهای بزرگ است. طبق مصوبه دولت قراردادهای تمدیدی با مستأجران در شهر تهران، نباید بیش از 25 درصد افزایش نرخ داشته باشد. همچنین مطرح کردن مالیات بر خانه‌های خالی نیز یکی از این راه‌کارهاست. بدین ترتیب صاحب‌خانه‌هایی که تا پایان شهریور خانه را اجاره ندهند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها